Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πραγματικά τη δημιουργική AI

Πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πραγματικά τη δημιουργική AI

Θα μπορούσε η δημιουργική AI να προκαλέσει βαθιές αλλαγές; Οι προηγούμενες τεχνολογικές ανακαλύψεις υποδεικνύουν ότι, σε οικονομικό επίπεδο, χρειάζονται χρόνια για να αποδώσουν

Ένας χρόνος έχει περάσει από τότε που η OpenAI κυκλοφόρησε το GPT-4, το πιο εξελιγμένο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της και «εγκέφαλο» του ChatGPT, του πλέον γνωστού εργαλείου AI σήμερα στον πλανήτη. Σε αυτό το διάστημα η κεφαλαιοποίηση της αμερικανικής τεχνολογικής βιομηχανίας αυξήθηκε κατά 50%, δημιουργώντας αξία για τους μετόχους 6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Για ορισμένες εταιρείες τεχνολογίας, τα αυξανόμενα έσοδα αρχίζουν να αντιστοιχούν στις ουρανοκατέβατες τιμές των μετοχών. Στις 21 Φεβρουαρίου η Nvidia, η οποία μεταξύ άλλων σχεδιάζει και τσιπ που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση και την εκτέλεση μοντέλων όπως το GPT-4, ανακοίνωσε εξαιρετικά αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου, στέλνοντας την αξία της αγοράς της προς τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Η μανία με την τεχνητή νοημοσύνη ανέβασε επίσης τις τιμές των μετοχών και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, όπως η Alphabet (μητρική εταιρεία της Google), η Amazon και η Microsoft, οι οποίες δαπανούν πολλά για την ανάπτυξη της τεχνολογίας.

Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις λογισμικού AI των Big Tech παραμένουν μικρές. Τον τελευταίο χρόνο η Τεχνητή Νοημοσύνη αντιπροσώπευε μόνο το ένα πέμπτο περίπου της αύξησης των εσόδων του Azure, του τμήματος υπολογιστικού νέφους (cloud) της Microsoft, και των σχετικών υπηρεσιών. Η Alphabet και η Amazon δεν αποκαλύπτουν τις πωλήσεις τους που σχετίζονται με το AI, αλλά οι αναλυτές υποψιάζονται ότι είναι χαμηλότερες από εκείνες της Microsoft.

Για να αντέξει η χρηματιστηριακή έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης, οι εταιρείες αυτές θα πρέπει κάποια στιγμή να βγάλουν σοβαρά χρήματα από την πώληση των υπηρεσιών τους σε πελάτες, αναφέρει σε ανάλυσή του ο Economist. Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, από τράπεζες και συμβουλευτικές εταιρείες μέχρι κινηματογραφικά στούντιο, πρέπει να αρχίσουν να χρησιμοποιούν σε μεγάλη κλίμακα εργαλεία που μοιάζουν με το ChatGPT. Όταν πρόκειται για την υιοθέτηση στον πραγματικό κόσμο μιας τέτοιας «παραγωγικής» τεχνητής νοημοσύνης, οι εταιρείες βαδίζουν προσεκτικά. Ωστόσο, ακόμη και αυτά τα μικρά βήματα υποδηλώνουν την αλλαγή της φύσης της εργασίας των υπαλλήλων.

Οι προηγούμενες… επαναστάσεις

Προηγούμενες τεχνολογικές ανακαλύψεις έφεραν επανάσταση στο τι κάνουν οι άνθρωποι στα γραφεία. Η εξάπλωση της γραφομηχανής οδήγησε ορισμένους εργαζόμενους στην ανεργία: «Με τη βοήθεια αυτής της μικρής μηχανής ένας χειριστής μπορεί να ολοκληρώσει περισσότερη αλληλογραφία σε μια μέρα από ό,τι μισή ντουζίνα υπάλληλοι με την πένα, και να κάνει καλύτερη δουλειά», έλεγε ένας παρατηρητής το 1888.

Η άνοδος του υπολογιστή περίπου έναν αιώνα αργότερα εξάλειψε ορισμένες διοικητικές εργασίες χαμηλού επιπέδου, ακόμη και όταν έκανε τους υπαλλήλους με υψηλή εξειδίκευση πιο παραγωγικούς. Σύμφωνα με ένα έγγραφο, ο υπολογιστής εξηγεί πάνω από το ήμισυ της μετατόπισης της ζήτησης εργασίας προς εργαζόμενους με πανεπιστημιακή μόρφωση από τη δεκαετία του 1970 έως τη δεκαετία του 1990. Πιο πρόσφατα, η αύξηση της εργασίας από το σπίτι, που προκλήθηκε από την πανδημία του covid-19 και κατέστησε δυνατή η τηλεδιάσκεψη, άλλαξε τους καθημερινούς ρυθμούς των υπαλλήλων.

AI και νέες αλλαγές

Θα μπορούσε η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη να προκαλέσει παρόμοιες βαθιές αλλαγές; Ένα μάθημα από τις προηγούμενες τεχνολογικές ανακαλύψεις είναι ότι, σε οικονομικό επίπεδο, χρειάζονται χρόνια για να αποδώσουν. Ο μέσος εργαζόμενος στη μέση επιχείρηση χρειάζεται χρόνο για να συνηθίσει τους νέους τρόπους εργασίας. Η αύξηση της παραγωγικότητας από τον προσωπικό υπολογιστή δεν ήρθε παρά μόνο τουλάχιστον μια δεκαετία αφότου έγινε ευρέως διαθέσιμος.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ενδείξεις για μια αύξηση της παραγωγικότητας που προκαλείται από την τεχνητή νοημοσύνη στην οικονομία στο σύνολό της, αναφέρει ο Economist. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Boston Consulting Group (BCG), η πλειοψηφία των στελεχών δήλωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο χρόνια για να «ξεπεράσουμε τη διαφημιστική εκστρατεία» γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη. Πρόσφατη έρευνα της Oliver Wyman, μιας άλλης συμβουλευτικής εταιρείας, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης «δεν έχει απαραίτητα μεταφραστεί σε υψηλότερα επίπεδα παραγωγικότητας, ακόμη».

Τι δείχνει αμερικανική έρευνα

Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν σήμερα το ChatGPT, το Gemini της Google, το Copilot της Microsoft ή άλλα τέτοια εργαλεία με συστηματικό τρόπο, ακόμη και αν μεμονωμένοι υπάλληλοι παίζουν μαζί τους.

Μια δεκαπενθήμερη έρευνα του αμερικανικού Γραφείου Απογραφής ρωτά δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις αν χρησιμοποιούν κάποια μορφή τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό περιλαμβάνει το νεόφερτο δημιουργικό είδος και το παλαιότερο είδος που οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν πριν από το 2023 για τα πάντα, από τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της διαδικτυακής αναζήτησης έως την πρόβλεψη των αναγκών σε αποθέματα. Τον Φεβρουάριο μόνο περίπου το 5% των αμερικανικών επιχειρήσεων όλων των μεγεθών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη. Ένα επιπλέον 7% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να την υιοθετήσει εντός έξι μηνών (βλ. διάγραμμα). Και οι αριθμοί κρύβουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τομέων: Το 17% των επιχειρήσεων στον κλάδο της πληροφορικής, που περιλαμβάνει την τεχνολογία και τα μέσα ενημέρωσης, δηλώνουν ότι τη χρησιμοποιούν για την παραγωγή προϊόντων, σε σύγκριση με το 3% των κατασκευαστών και το 5% των εταιρειών υγειονομικής περίθαλψης.

Όταν το Γραφείο Απογραφής άρχισε να ρωτάει για την τεχνητή νοημοσύνη τον Σεπτέμβριο του 2023, οι μικρές επιχειρήσεις ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιούν την τεχνολογία από τις μεγάλες, ίσως επειδή η λιγότερη συμπλήρωση εντύπων έκανε την υιοθέτηση ευκολότερη για τους μικρούς. Σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο διαδεδομένη στις μεγάλες εταιρείες (με περισσότερους από 250 υπαλλήλους), οι οποίες μπορούν να αντέξουν οικονομικά να στρατολογήσουν ειδικές ομάδες τεχνητής νοημοσύνης και να πληρώσουν για τις απαραίτητες επενδύσεις. Μια δημοσκόπηση της Morgan Stanley σε μεγάλες επιχειρήσεις διαπίστωσε ότι μεταξύ της αρχής και του τέλους του 2023 το ποσοστό με πιλοτικά έργα AI αυξήθηκε από 9% σε 23%.

Οι επιχειρήσεις πειραματίζονται

Ορισμένοι εταιρικοί γίγαντες πειραματίζονται μανιωδώς για να δουν τι λειτουργεί και τι όχι. Προσλαμβάνουν εμπειρογνώμονες τεχνητής νοημοσύνης κατά χιλιάδες, υποδηλώνουν στοιχεία από το Indeed, μια πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας (βλ. γράφημα). Πέρυσι ο Τζέιμι Ντίμον, το αφεντικό της JPMorgan Chase, δήλωσε ότι η τράπεζα έχει ήδη «περισσότερες από 300 περιπτώσεις χρήσης AI σε παραγωγή σήμερα». Η Capgemini, μια συμβουλευτική εταιρεία, λέει ότι «θα αξιοποιήσει τη δημιουργική AI του Google Cloud για να αναπτύξει μια πλούσια βιβλιοθήκη με περισσότερες από 500 περιπτώσεις χρήσης στον κλάδο». Η Bayer ισχυρίζεται ότι έχει περισσότερες από 700 περιπτώσεις χρήσης για τη δημιουργική AI.

Αυτή η «εξάπλωση των περιπτώσεων χρήσης», όπως την αποκαλεί ένας σύμβουλος, μπορεί να χωριστεί σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: «παράθυρα», εργαλεία για εργαζόμενους με χαμηλές ή μέτριες δεξιότητες και εργαλεία για τους πιο πολύτιμους υπαλλήλους μιας επιχείρησης. Από αυτές τις κατηγορίες, το «window-dressing» είναι μακράν η πιο συνηθισμένη.

Πολλές επιχειρήσεις μετονομάζουν τις προσπάθειες ψηφιοποίησης του συνηθισμένου τρόπου λειτουργίας σε «προγράμματα γενιάς τεχνητής νοημοσύνης» για να ακούγονται πιο εκλεπτυσμένες, λέει η Χριστίνα ΜακΕλεραν του Πανεπιστημίου του Τορόντο. Η Presto, προμηθευτής τεχνολογίας εστιατορίων, παρουσίασε έναν βοηθό gen-AI για να λαμβάνει παραγγελίες στα drive-throughs. Αλλά το 70% των παραγγελιών αυτών απαιτούν ανθρώπινη βοήθεια. Το Spotify, μια εταιρεία ροής μουσικής, έχει παρουσιάσει έναν AI disc-jockey που επιλέγει τραγούδια και παρέχει ανούσια αστεία. Πρόσφατα η Instacart, μια εταιρεία παράδοσης ειδών παντοπωλείου, αφαίρεσε ένα εργαλείο που παρήγαγε φωτογραφίες των τροφίμων των πωλητών, αφού η τεχνητή νοημοσύνη έδειξε στους πελάτες μη… ορεκτικές εικόνες.

Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, επίσης, ενσωματώνουν τα δικά τους επιτεύγματα τεχνητής νοημοσύνης στις προσφορές τους προς τους καταναλωτές. Η Amazon λανσάρει τον Rufus, έναν βοηθό αγορών με τεχνητή νοημοσύνη, τον οποίο κανένας αγοραστής δεν ζήτησε πραγματικά. Η Google έχει προσθέσει AI στους Χάρτες, κάνοντας το προϊόν πιο «καθηλωτικό», ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.

Το απλό είναι πιο χρήσιμο

Τα εργαλεία για εργαζόμενους με χαμηλότερη εξειδίκευση θα μπορούσαν να είναι πιο άμεσα χρήσιμα. Ορισμένες απλές εφαρμογές για πράγματα όπως η εξυπηρέτηση πελατών περιλαμβάνουν έτοιμη τεχνητή νοημοσύνη. Οι περισσότερες ερωτήσεις των πελατών είναι απλές και αφορούν ένα μικρό αριθμό θεμάτων, καθιστώντας εύκολο για τις εταιρείες να εκπαιδεύσουν chatbots για να τις αντιμετωπίσουν. Μερικές από αυτές τις πρωτοβουλίες μπορεί ήδη να αποδίδουν.

Η Amdocs παράγει λογισμικό που βοηθά τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να διαχειρίζονται τις υπηρεσίες χρέωσης και εξυπηρέτησης πελατών τους. Η χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, λέει η εταιρεία, έχει μειώσει τον χρόνο χειρισμού των κλήσεων των πελατών κατά σχεδόν 50%. Η Sprinklr, η οποία προσφέρει παρόμοια προϊόντα, αναφέρει ότι πρόσφατα ένας από τους πελάτες της που δραστηριοποιείται στον τομέα των ειδών πολυτελείας «είδε βελτίωση κατά 25%» στις βαθμολογίες εξυπηρέτησης πελατών.

Οι συνήθεις διοικητικές εργασίες φαίνονται επίσης ώριμες για αναστάτωση από την τεχνητή νοημοσύνη. Τα «κορυφαία παραδείγματα» των 700 περιπτώσεων χρήσης της Bayer περιλαμβάνουν καθημερινές εργασίες, όπως η «εύκολη λήψη δεδομένων από αρχεία Excel» και η «δημιουργία ενός αρχικού προσχεδίου στο Word». Ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως πιο έξυπνη αναζήτηση. Στη Nasdaq, μια εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, βοηθά τους ντετέκτιβ οικονομικού εγκλήματος να συλλέγουν στοιχεία για να αξιολογούν ύποπτες τραπεζικές συναλλαγές. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό μειώνει μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει 30-60 λεπτά σε τρία λεπτά.

Εφόδια για τους πολυτιμότερους

Η παροχή εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στους πολυτιμότερους εργαζομένους μιας επιχείρησης, των οποίων οι ανάγκες είναι σύνθετες, είναι λιγότερο διαδεδομένη μέχρι στιγμής. Όμως και αυτό, επίσης, γίνεται όλο και πιο ορατό. Οι δικηγόροι ήταν μεταξύ των πρώτων που υιοθέτησαν την τεχνολογία. Η Allen & Overy, μια μεγάλη δικηγορική εταιρεία, συνεργάστηκε με την Harvey, μια νεοφυή εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης, για να αναπτύξει ένα σύστημα που χρησιμοποιούν οι δικηγόροι της για να βοηθήσουν σε όλα, από τη δέουσα επιμέλεια μέχρι την ανάλυση συμβάσεων.

Οι επενδυτικές τράπεζες χρησιμοποιούν την AI για να αυτοματοποιήσουν μέρος της ερευνητικής τους διαδικασίας. Στην Bank of New York Mellon ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης επεξεργάζεται δεδομένα για τους αναλυτές της τράπεζας κατά τη διάρκεια της νύχτας και τους δίνει ένα πρόχειρο σχέδιο για να εργαστούν το πρωί. «Έτσι, αντί να σηκώνονται στις τέσσερις το πρωί για να γράψουν την έρευνα, σηκώνονται στις έξι», λέει η τράπεζα. Μικρά ελέη, σχολιάζει ο Economist. Η Sanofi, μια γαλλική φαρμακοβιομηχανία, χρησιμοποιεί μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης για να παρέχει στα στελέχη πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για πολλές πτυχές των δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την κατασκευή λογισμικού. Το GitHub Copilot της Microsoft, ένα εργαλείο γραφής κώδικα με τεχνητή νοημοσύνη, έχει 1,3 εκατ. συνδρομητές. Η Amazon και η Google διαθέτουν ανταγωνιστικά προϊόντα. Η Apple φέρεται να εργάζεται πάνω σε ένα τέτοιο προϊόν. Η Fortive, ένας τεχνολογικός όμιλος, αναφέρει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν «βλέπουν μια επιτάχυνση μεγαλύτερη του 20% στον χρόνο ανάπτυξης λογισμικού μέσω της χρήσης της gen AI».

Ο Χιραντάν Ντεσάι, διευθύνων σύμβουλος της ServiceNow, μιας εταιρείας επιχειρηματικού λογισμικού, δήλωσε ότι το GitHub Copilot παράγει «μονοψήφια αύξηση της παραγωγικότητα» για τους προγραμματιστές της εταιρείας του. Με τη βοήθεια εργαλείων AI, η Konnectify, μια ινδική startup, από τέσσερις εφαρμογές που κυκλοφορούσε το μήνα, έφτασε τις επτά. Οι έρευνες της Microsoft δείχνουν ότι λίγοι άνθρωποι που αρχίζουν να χρησιμοποιούν το Copilot θέλουν να το εγκαταλείψουν.

Το Pinterest, μια εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λέει ότι έχει βελτιώσει τη συνάφεια των αποτελεσμάτων αναζήτησης των χρηστών κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες χάρη στη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη. Σε μια πρόσφατη κλήση για τα κέρδη το αφεντικό της, ο Μπιλ Ρέντι, δήλωσε ότι τα νέα μοντέλα είναι 100 φορές μεγαλύτερα από αυτά που χρησιμοποιούσε η εταιρεία του πριν. Η L’Oréal, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες καλλυντικών στον κόσμο, έχει τραβήξει τα βλέμματα των επενδυτών καθώς βελτιώνει το BetIQ, ένα εσωτερικό εργαλείο για τη μέτρηση και τη βελτίωση της διαφήμισης και της προώθησης της εταιρείας. Η L’Oréal ισχυρίζεται ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη παράγει ήδη «αύξηση της παραγωγικότητας έως και 10-15% για ορισμένες από τις μάρκες μας που την έχουν αναπτύξει».

AI και θέσεις εργασίας

Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές οι μάρκες θα χρειάζονται 10-15% λιγότερους εργαζόμενους. Όπως και με τις προηγούμενες τεχνολογικές επαναστάσεις, οι φόβοι για μια… Αποκάλυψη στις θέσεις εργασίας λόγω τεχνητής νοημοσύνης φαίνονται άστοχοι. Μέχρι στιγμής η τεχνολογία φαίνεται να δημιουργεί περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες καταργεί. Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο από την τράπεζα Evercore ISI διαπίστωσε ότι μόλις το 12% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη έχει αντικαταστήσει την ανθρώπινη εργασία ή θα την αντικαταστήσει εντός 12 μηνών. Αν και ορισμένες εταιρείες τεχνολογίας ισχυρίζονται ότι παγώνουν τις προσλήψεις ή μειώνουν το προσωπικό τους λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις για αυξανόμενες απολύσεις σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο.

Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί επίσης νέους τύπους εργασίας «λευκού κολάρου». Εταιρείες όπως η Nestlé και η KPMG, μια εταιρεία συμβούλων, προσλαμβάνουν «μηχανικούς προτροπής», ειδικούς στο να αποσπούν χρήσιμες απαντήσεις από τα chatbots. Μια ασφαλιστική εταιρεία απασχολεί «μηχανικούς επεξηγηματικότητας» για να βοηθήσουν στην κατανόηση των αποτελεσμάτων των συστημάτων AI. Μια εταιρεία καταναλωτικών αγαθών που εισήγαγε πρόσφατα την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην ομάδα πωλήσεών της έχει τώρα έναν «διευθυντή ρομπότ πωλήσεων» για να παρακολουθεί τις μηχανές.

Αν και οι εξελίξεις αυτές δεν θα μεταφραστούν σε γενικές στατιστικές παραγωγικότητας για κάποιο χρονικό διάστημα, επηρεάζουν ήδη τις εργασίες των υπαλλήλων. Ορισμένες επιπτώσεις είναι σαφώς καλές. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ψηφιοποιήσουν και να συστηματοποιήσουν εσωτερικά δεδομένα, από αξιολογήσεις επιδόσεων έως αρχεία συνεδριάσεων, τα οποία προηγουμένως παρέμεναν διάσπαρτα. Οι ερωτηθέντες σε έρευνες ανέφεραν μεγάλες βελτιώσεις στην καθιέρωση μιας εσωτερικής «κουλτούρας δεδομένων και ανάλυσης», την οποία πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύονται πεισματικά να καλλιεργήσουν.

Απρόβλεπτες συνέπειες

Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί επίσης να έχει ορισμένες απρόβλεπτες συνέπειες. Παρόλο που τα εργαλεία AI για τη συγγραφή κώδικα βοηθούν τους μηχανικούς λογισμικού να κάνουν τη δουλειά τους, μια έκθεση για την GitClear, μια εταιρεία λογισμικού, διαπίστωσε ότι τον τελευταίο περίπου χρόνο η ποιότητα της εργασίας αυτής έχει μειωθεί. Οι προγραμματιστές μπορεί να χρησιμοποιούν την AI για να παράγουν ένα πρώτο προσχέδιο μόνο και μόνο για να ανακαλύψουν ότι είναι γεμάτο σφάλματα ή δεν έχει συνοπτικό περιεχόμενο.

Ως αποτέλεσμα, μπορεί να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο για τη συγγραφή κώδικα, αλλά περισσότερο χρόνο για την αναθεώρηση και την επεξεργασία του. Αν και άλλες εταιρείες βιώσουν κάτι παρόμοιο, η ποσότητα της παραγωγής στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον μπορεί να αυξηθεί – καθώς η τεχνητή νοημοσύνη παράγει περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και υπομνήματα – ακόμη και αν αυτή η παραγωγή γίνεται λιγότερο χρήσιμη για να γίνουν πράγματα.

Η δημοσκόπηση της IBM, μιας εταιρείας τεχνολογίας, δείχνει ότι πολλές εταιρείες είναι επιφυλακτικές όσον αφορά την υιοθέτηση της AI, επειδή δεν διαθέτουν εσωτερική εμπειρογνωμοσύνη επί του θέματος. Άλλες ανησυχούν ότι τα δεδομένα τους είναι πολύ απομονωμένα και πολύπλοκα για να συγκεντρωθούν. Περίπου το ένα τέταρτο των Αμερικανών εργοδοτών απαγορεύει εντελώς τη χρήση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία.

Ένας πιθανός λόγος για τη διστακτικότητά τους είναι η ανησυχία για τα δεδομένα των εταιρειών τους. Στις ετήσιες εκθέσεις τους η Blackstone, ένας γίγαντας ιδιωτικών μετοχών, και η Eli Lilly, μια φαρμακευτική εταιρεία, προειδοποίησαν τους επενδυτές για κινδύνους που σχετίζονται με την AI, όπως η πιθανή διαρροή πνευματικής ιδιοκτησίας στους κατασκευαστές μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Πέρυσι η Marie-Hélène Briens Ware, στέλεχος της Orange, εταιρείας τηλεπικοινωνιών, εξήγησε ότι η εταιρεία είχε θέσει σε εφαρμογή προστατευτικές «μπάρες» για τα δεδομένα πριν ξεκινήσει μια δοκιμή με το Copilot της Microsoft.

Τελικά, για να το δουν περισσότερες επιχειρήσεις ως μια ανοιχτή και ξεκάθαρη υπόθεση, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη πρέπει ακόμη να βελτιωθεί. Τον Νοέμβριο η Microsoft εγκαινίασε ένα Copilot για το λογισμικό παραγωγικότητάς της, όπως το Word και το Excel. Ορισμένοι πρώτοι χρήστες το βρίσκουν εκπληκτικά δυσκίνητο και επιρρεπές σε κρασαρίσματα- για να μην αναφέρουμε ότι είναι δυσκίνητο, ακόμη και για άτομα που είναι ήδη έμπειρα στο Office, σημειώνει ο Economist.

Πολλοί εργοδότες παραμένουν επιφυλακτικοί ως προς τη χρήση της δημιουργικής AI για πιο ευαίσθητες λειτουργίες μέχρι τα μοντέλα να σταματήσουν να επινοούν πράγματα. Πρόσφατα η Air Canada βρέθηκε σε δύσκολη θέση αφού το AI chatbot της έδωσε σε έναν επιβάτη λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με την πολιτική επιστροφής χρημάτων της αεροπορικής εταιρείας. Αυτό ήταν ντροπιαστικό για τον αερομεταφορέα, αλλά είναι εύκολο να φανταστεί κανείς κάτι πολύ χειρότερο. Παρόλα αυτά, ακόμη και η γραφομηχανή έπρεπε να ξεκινήσει από κάπου.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

«Βόμβες» για Αταμάν: «Κάποιοι παίκτες του Παναθηναϊκού δεν τον θέλουν…»

Τι είπε ο Πίνι Γκέρσον για Παναθηναϊκό, Αταμάν, Σλούκα και Γιαννακόπουλο…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024