Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γαλλία: Ένας στους τρεις μεταπωλεί τα χριστουγεννιάτικα δώρα που έλαβε

Γαλλία: Ένας στους τρεις μεταπωλεί τα χριστουγεννιάτικα δώρα που έλαβε

Από τη Δευτέρα μέσω eBay πωλούνται 3 με 4 δώρα ανά λεπτό για την πληρωμή λογαριασμών και άλλων υποχρεώσεων – Μόνο στις 25 Δεκεμβρίου αναρτήθηκαν 300.000 αγγελίες

Εντάξει τα διαβασμένα βιβλία. Εντάξει το κάδρο με το ηλιοβασίλεμα. Εντάξει το παντελόνι με τις ρίγες και τις ρηχές τσέπες, εντάξει και η μπλούζα με τη λαιμόκοψη και τα λαχούρια. Δεν μιλάμε για τα αποτυχημένα δώρα. Αυτά τα Χριστούγεννα, ίσως περισσότερο από όλα τα περασμένα, οι Γάλλοι σπεύδουν να πουλήσουν τα δώρα που δέχτηκαν από συγγενείς, γείτονες, συναδέλφους, φίλους και εχθρούς. Τα καλά και ακριβά δώρα. Τα καλόγουστα, τα χρήσιμα και τα χρηστικά.

«Μόλις φύγουν οι καλεσμένοι, οι Γάλλοι δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό. Δεν αισθάνονται πλέον καμία ντροπή. Φωτογραφίζουν τα δώρα που τους έφεραν, μπαίνουν στο Διαδίκτυο και τα ‘σκοτώνουν’ δίχως χρονοτριβή και δίχως αναστολές», παρατηρούν οι ερευνητές του Ινστιτούτου Kantar σε μελέτη που διενήργησαν για το eBay. Σύμφωνα με την έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά τα Χριστούγεννα του 2023, σχεδόν το ένα τέταρτο των Γάλλων (το 23% για την ακρίβεια) δήλωσε ότι θα καταφύγει σε αυτή τη διαφιλονικούμενη, εν πάση περιπτώσει, πρακτική. Και μάλιστα για ευτελείς σκοπούς: για να πληρώσουν με τα χρήματα που θα εισπράξουν λογαριασμούς του ρεύματος, του τηλεφώνου, των κοινοχρήστων ή ίσως για να καταβάλουν τα δημοτικά τέλη.

Μιλάμε για 9,5 εκατομμύρια ανθρώπους, σύμφωνα με τη μελέτη του εδρεύοντος στο Λονδίνο ερευνητικού Ινστιτούτου Kantar. Τόσοι Γάλλοι πρόθυμοι να «σπρώξουν» ξανά στην αγορά τα χριστουγεννιάτικα δώρα τους ουδέποτε κατεγράφησαν από το 2011, που ξεκίνησε ανάλογες έρευνες η Kantar. Πέρυσι το ποσοστό ήταν 17% (2,5 εκατ. παραλήπτες δώρων λιγότεροι) και προ δεκαετίας οι Γάλλοι που αποποιούνταν το χριστουγεννιάτικο δώρο τους έφθαναν σε ποσοστό μόνο στο 13% του συνόλου (δέκα ποσοστιαίες μονάδες λιγότεροι από εφέτος).

Ευάλωτοι οικογενειάρχες

Ποιοί είναι όμως οι πλέον ευάλωτοι που υποκύπτουν στον πειρασμό να μεταπωλήσουν τα δώρα που έλαβαν από συγγενείς, φίλους και γνωστούς; «Το φαινόμενο παρατηρείται ως επί  το πλείστον σε άτομα ηλικίας από 25 έως 44 ετών με παιδιά που ζουν στις περιοχές της χώρας όπου οι έρευνες καταγράφουν τη χαμηλότερη αγοραστική δύναμη των πολιτών», σημειώνουν οι ερευνητές της Kantar.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μα επειδή οι διαθέτοντες μικρή αγοραστική δύναμη και μεγάλες οικογενειακές υποχρεώσεις ευλόγως αναζητούν πάντα έκτακτους πόρους για να καλύψουν ανάγκες – να «κλείσουν τρύπες», θα λέγαμε στην Ελλάδα. Και η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους προσφέρεται για «έκτακτα εισοδήματα», που καλύπτουν ανάγκες πάγιες ή έκτακτες ολόκληρης της χρονιάς. Για εξυπηρέτηση δανειακών υποχρεώσεων ή και πληρωμή λογαριασμών οργανισμών κοινής ωφελείας.

Εφέτος με την ακρίβεια στην αγορά τροφίμων και ενέργειας να προσπερνά τον «δομικό» πληθωρισμό και να γελοιοποιεί τα καταγραφόμενα ποσοστά του και επίσης με την κερδοσκοπία να καταργεί την αρχή της προσφοράς και της ζήτησης και να γελοιοποιεί τον ανταγωνισμό, όλο και περισσότεροι γονείς, όλο και περισσότερα νοικοκυριά με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα προσεγγίζουν ωφελιμιστικά τις γιορτές.

Μια άλλη έρευνα, που διενήργησε το Νοέμβριο στη Γαλλία η Toluna Harris Interactive για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και εξ Αποστάσεως Πωλήσεων (Fevad), εκτιμούσε ότι δεν ήταν ένας στους τέσσερις αλλά ένας στους τρεις Γάλλους (το 34%) εκείνοι που σχεδίαζαν να πουλήσουν στις γιορτές τα δώρα που θα ελάμβαναν.

Λογαριασμοί και χρωστούμενα

«Για πρώτη φορά εφέτος οι Γάλλοι που θα πουλήσουν τα δώρα τους για να καλύψουν οικονομικές τους ανάγκες είναι περισσότεροι από αυτούς που θα τα πουλήσουν για να διαλέξουν και να αγοράσουν άλλα που τους ταιριάζουν καλύτερα», σημειώνεται στην έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της eBay και συμμετείχε αντιπροσωπευτικό δείγμα του γαλλικού πληθυσμού (1.340 άτομα από 16 έως 64 ετών).

Οι συμμετάσχοντες στην έρευνα ελπίζουν να εξοικονομήσουν μόλις 49 ευρώ, κατά μέσον όρο, από τη μεταπώληση των δώρων τους. Το 42% εξ όσων θα μεταπωλήσουν δώρα δηλώνουν ότι θα εκμεταλλευθούν το ποσό που θα εισπράξουν. Σε ποσοστό 30% θα πληρώσουν μέρος των έκτακτων δαπανών των Χριστουγέννων και των λογαριασμών που συσσωρεύονται στα τέλη του έτους, ενώ μόνο το 29% δηλώνει ότι θα ψωνίσουν κάτι άλλο που τους αρέσει περισσότερο. Το 18% ομολογεί ότι με τα χρήματα θα αγοράσει ένα άλλο δώρο για να το χαρίσει σε κάποιον κοντινό του.

Περί τις 300.000 αγγελίες για μεταπωλήσεις δώρων αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα του eBay μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων, στις 25 Δεκεμβρίου. Έως την Πέμπτη, 28 του μηνός, υπολογίζεται ότι οι αναρτήσεις είχαν φθάσει το ένα εκατομμύριο – μιλάμε μόνο για τη γαλλική αγορά. «Στο πάνθεον των δώρων που μεταπωλούνται βρίσκουμε ως επί το πλείστον ηλεκτρονικές κονσόλες, παιχνίδια και βιβλία», γράφει ο Ζιλιέν Ντα Σουά στον «Figaro».

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024