Το περιοδικό «TIME» πρόσφατα συγκέντρωσε και δημοσίευσε τα ευρήματα από έρευνες σε όλον τον κόσμο που αφορούν αυτά τα ροζ λεπτά που χάνονται από τον προσωπικό ελεύθερο χρόνο

Το ροζ είναι το χρώμα του γυναικείου φύλου και δεν το έχει αλλάξει ούτε η σύγχρονη σκληροπυρηνική φεμινιστική παράταξη. Και υπάρχει λόγος για αυτή την αποδοχή. Η ύπαρξη του pink tax, της ροζ φορολόγησης δηλαδή γυναικείων προϊόντων προσωπικής υγιεινής μαζί με μια σειρά αγαθών και υπηρεσιών όπως το αποσμητικό, το ταμπόν ή το κομμωτήριο. Οι έρευνες που έχουν γίνει στις αγορές των ΗΠΑ και των ευρωπαϊκών χωρών έχουν δείξει ότι η ροζ προσαύξηση είναι 13% πιο πάνω από ό,τι στα προϊόντα για άνδρες.

Σε αυτή τη διαφορά των φύλων μια άλλη παράμετρος προσθέτει κι άλλη ένταση στη ροζ πραγματικότητά μας. Και η οποία καμία σχέση δεν έχει με τις ηλεκτρισμένες φούξια αποχρώσεις που η μόδα συνεχίζει να βγάζει στις πασαρέλες της χαιρετίζοντας τη γυναικεία ενδυνάμωση. Είναι ο επιβαρυμένος με υποχρεώσεις γυναικείος χρόνος. Ενας χρόνος ροζ επειδή ως άλλος ζωτικός πόρος κατανέμεται άνισα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιο είναι το χρώμα της Gen Z - Πραγματικότητα ή κόλπο του μάρκετινγκ;

Το περιοδικό «TIME» πρόσφατα συγκέντρωσε και δημοσίευσε τα ευρήματα από έρευνες σε όλον τον κόσμο που αφορούν αυτά τα ροζ λεπτά που χάνονται από τον προσωπικό ελεύθερο χρόνο. Το γενικό συμπέρασμα συνοψίζει ότι στο σπίτι η φροντίδα των παιδιών και οι δουλειές του σπιτιού καταβροχθίζουν τον χρόνο των γυναικών. Στην εργασία, οι γυναίκες – ακόμη και εκείνες που έχουν την ασφάλεια της σταθερής απασχόλησης – καλούνται συχνότερα να αναλάβουν τις «δουλειές του γραφείου». Αναγκαίες, αλλά δεν οδηγούν και σε προαγωγή εργασίες, όπως το να κρατούν σημειώσεις, να βοηθούν τους νεοεισερχόμενους να εγκλιματιστούν, να φέρνουν καφέ στους συναδέλφους.

Η εξίσωση χρόνου σε συνάρτηση φύλου δείχνει ότι οι άνδρες έχουν κατά μέσο όρο 5 ώρες περισσότερο ελεύθερο χρόνο την εβδομάδα από ό,τι οι γυναίκες. Δηλαδή περισσότερο μπλε (αντιπροσωπευτικό του ανδρικού) χρώμα πάνω από το ροζ βάφει τον σύγχρονο χρόνο μοβ δίνοντάς του μια μουντή, θλιμμένη τονικότητα. Γιατί ο ροζ φόρος ήδη στερεί χρήματα από το γυναικείο πορτοφόλι. Και εκεί περιπλέκονται και τα υψηλά επίπεδα ενοχής: η πίεση να είναι απασχολημένες και παραγωγικές προκαλεί εσωτερικές συγκρούσεις. Εργασία ή οικογένεια;

TAGS:
Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr