Η κοινοπραξία Sony και Honda αποκαλύπτει από το CES του Las Vegas το πρώτο τους ουσιαστικά κοινό δημιούργημα καθώς και την ονομασία του νέου, φιλόδοξου εγχειρήματός τους

Οι Sony και Honda συγκεκριμενοποίησαν, με αφετηρία την τεχνολογική έκθεση του CES,  λίγο περισσότερο τα σχέδια τους για την δημιουργία ενός νέου brand name με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση. Και το όνομα αυτού Afeela όπως αποκάλυψαν οι δύο εταιρείες από το Las Vegas μην παραλείποντας φυσικά να αποκαλύψουν και ένα πρωτότυπο μοντέλο με την ονομασία σε περίοπτη θέση στη «γρίλια» το οποίο θα μετασχηματιστεί στο πρώτο μοντέλο παραγωγής της κοινοπραξίας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχουν ανακοινώσει το νέο μοντέλο αναμένεται να είναι διαθέσιμο προς παραγγελία από το 2025 με την προοπτική, οι πρώτες παραδόσεις να ξεκινήσουν για τις ΗΠΑ από το 2026.

Συνοψίζοντας τις αρετές της Afeela από το «floor» της αμερικανικής έκθεσης, ο επικεφαλής της κοινοπραξίας Sony Honda Mobility, Yasuhide Misuno, δήλωσε «η καρδιά της εμπειρίας της αυτοκίνησης εμπεριέχει πολύ συναίσθημα. Η Afeela εκπροσωπεί την δική μας εκδοχή της σχέσης αυτοκινήτου-ανθρώπου, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να βιώσουν την εμπειρία της αυτοκίνησης μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Θα εξελιχθούμε αναπτύσσοντας, φυσικά, δυναμικά οδηγικά αυτοκίνητα με υψηλές επιδόσεις αλλά και εξίσου ικανά σε ό,τι αφορά το λογισμικό, τη συνδεσιμότητα και το interface». Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος φυσικά η Sony θα έχει τον πρώτο λόγο, θέτοντας στην υπηρεσία της κοινοπραξίας την τεχνογνωσία της σε συστημάτα ψυχαγωγίας αλλά και σε ό,τι αφορά την ψυχαγωγία αυτή καθ΄αυτή.

Ιδιαίτερη μνεία κατά την παρουσίαση του πρωτοτύπου και των σχεδίων της κοινοπραξίας έγινε στα λεγόμενα «τρία A» (Autonomy, Augmentation, Affinity) –Αυτονομία, Ανάπτυξη, Αλληλεπίδραση- που θα αποτελέσουν τις βασικές αρχές των προϊόντων σχετικά νέας αυτής σύμπραξης η οποία, όπως αναφέρεται στις σχετικές ανακοινώσεις θα «εστιάσει στην επιδίωξη της καινοτομίας συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής και τον ανθρώπινο παράγοντα, με στελέχη που επιλέγουν να πρωτοπορούν μέσω της δημιουργικότητάς τους».

Με τα παραπάνω δεδομένα, μία από τις επιδιώξεις είναι η αυτονομία επιπέδου 3 ήδη από το πρώτο προϊόν της εταιρείας κάτι που σημαίνει πλήρη απεμπλοκή του οδηγού από τη διαδικασία, υπό ορισμένες συνθήκες. Ο δεύτερος στόχος της ανάπτυξης μεταφράζεται σε περισσότερη ψυχαγωγία με την συνδρομή ευφυών τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική πραγματικότητα οι οποίες θα αξιοποιηθούν στο σύστημα infotainment των Afeela, ενώ ο στόχος της αλληλεπίδρασης θα επιτευχθεί μέσω μιας διασυνδεδεμένης κοινότητας αυτοκίνησης και μεταφράζεται σε κατά παραγγελία υπηρεσίες after sales, υπηρεσίες on demand και τη δυνατότητα προσθήκης και εμπλουτισμού των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου και μετά την πώληση.

Το Afeela διαθέτει επίσης και την τεχνολογία που οι Sony Honda ονομάζουν Media Bar και έγκειται στην παρουσία μιας ψηφιακής οθόνης στην «γρίλια» η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί για την αλληλεπίδραση του αυτοκινήτου με τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου ή να πληροφορήσει για στοιχεία που αφορούν τα επίπεδα φόρτισης, την ταχύτητα φόρτισης ή ακόμα και πληροφορίες όπως ο καιρός.

Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, το Afeela προφανώς κρατά κάτι από τις αισθητικές γραμμές του Sony Vision S 02 το οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι στην ίδια διοργάνωση. Αν και η εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά για το νέο concept, στην περίπτωση του επταθέσιου Sony Vision S 02, αξιοποιούνταν ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ με απόδοση 544 ίππων και  την κίνηση να μεταδίδεται και στους δύο άξονες, κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για την έκδοση παραγωγής.

Το ανάλογου μεγέθους με το Tesla Model S Afeela υιοθετεί ένα μινιμαλιστικής σχεδίασης εσωτερικό με κυρίαρχο το ομολογουμένως τεράστιο, αποτελούμενο από δύο οθόνες σύστημα infotainment ενώ στα άκρα του ταμπλό παρεπιδημούν δύο μικρότερες που τροφοδοτούνται με εικόνα από τις εξωτερικές κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες. Κατά τα λοιπά ξεχωρίζουν το παιχνιδιάρικο τιμόνι και ένας περιστροφικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα.

Όπως σημειώνει η Afeela, ο σχεδιασμός του εσωτερικού στοχεύει στην ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής αλλά και έχει υλοποιηθεί με τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο στο περιβάλλον με την χρήση βιώσιμων υλικών και κύρια καινοτομία ένα είδος υφάσματος για τις επενδύσεις που έχει την ιδιότητα να καθαρίζει τον αέρα, λειτουργώντας ως ένας άτυπος ιονιστής για το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr