Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τρεις φορές περισσότεροι Έλληνες αγοραστές θα προτιμούσαν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later» έναντι των πιστωτικών καρτών

Τρεις φορές περισσότεροι Έλληνες αγοραστές θα προτιμούσαν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later» έναντι των πιστωτικών καρτών

Ιδιαίτερα πρόθυμοι να κάνουν χρήση υπηρεσιών «Buy Now, Pay Later» εμφανίζονται οι Έλληνες αγοραστές ενώ αναδεικνύονται και ως ισχυροί υποστηρικτές του trend των αγορών μέσω διαδικτύου, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Klarna σε συνεργασία με το ερευνητικό γραφείο Dynata με στόχο να καταγράψει τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.

Η Klarna έκανε το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2022, και αποτελεί μια εκ των κορυφαίων παγκοσμίως τραπεζών λιανικής, πληρωμών και υπηρεσιών αγοράς.

Στα πιο αξιοσημείωτα σημεία της έρευνας είναι η άνοδος γενικότερα του Buy Now Pay Later (BNPL) αλλά και η υψηλή προτίμηση που επιδεικνύουν οι Έλληνες καταναλωτές προς αυτό τον εναλλακτικό τρόπο πληρωμής στο ταμείο.

Οι Ελληνες προτιμούν το BNPL από τις πιστωτικές κάρτες

Ειδικότερα, από την έρευνα προκύπτει ότι τρεις φορές περισσότεροι Έλληνες αγοραστές θα προτιμούσαν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later» (63%) έναντι πιστωτικών καρτών (22%). Αξιοσημείωτο ότι η χώρα μας «σκοράρει» πιο ψηλά από άλλες χώρες στην προτίμηση επιλογών Buy Now, Pay Later έναντι πιστωτικών καρτών.

Για ποιο λόγο εγκαταλείπουν οι Έλληνες τις πιστωτικές τους για BNPL επιλογές;

Σύμφωνα με τους ίδιους τους καταναλωτές, οι κύριοι λόγοι που επιλέγουν την υπηρεσία Buy Now, Pay Later έναντι πιστωτικών καρτών κατά κύριο λόγο επειδή είναι ξεκάθαρα πιο οικονομική λύση σε σύγκριση με τις πιστωτικές κάρτες που έχουν πρόσθετες χρεώσεις και τόκους. Άλλοι λόγοι είναι η αποφυγή ανοικτών οφειλών, η εξοικονόμηση χρημάτων και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις παραδοσιακές τράπεζες.

.

BNPL στο ταμείο

Πιο θετικά προσκείμενοι στις αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα τους έδινε τη δυνατότητα να πληρώσουν μετά την παράδοση (επιλογή BNPL) εμφανίζονται πάνω από 8 στους 10 αγοραστές (84%) ενώ έξι στους δέκα (59%) αναμένουν από τους εμπόρους να επενδύσουν σε τεχνολογίες (π.χ. BNPL) που θα τους παρέχουν εύκολες διαδικτυακές πληρωμές. Το 64% αυτών δηλώνει το ίδιο για τα φυσικά καταστήματα.

Το 95% θεωρεί χρήσιμο να έχει την επιλογή να χωρίσει την πληρωμή του σε ισόποσες δόσεις για ένα προϊόν ή υπηρεσία υψηλής αξίας, χωρίς επιπλέον χρεώσεις ή τόκους. Οι Gen Z* επιλέγουν υπηρεσίες BNPL στο ταμείο, καθώς θεωρούν πως είναι πιο φιλική προς τον καταναλωτή.

Οι προσδοκίες των νεότερων γενιών

Το 70% των Gen Z’ers και Millennials στην Ελλάδα προτιμούν να κάνουν τουλάχιστον τις μισές αγορές τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεπερνώντας ακόμα και καταναλωτές σε πιο ανεπτυγμένες αγορές όπως αυτές της Γερμανίας και των ΗΠΑ.

Επίσης η συντριπτική πλειοψηφία (9 στους 10) των Ελλήνων καταναλωτών πιστεύουν ότι αγοράζοντας μέσω online καταστημάτων εξοικονομούν χρόνο και χρήμα.

Έτσι προφανώς εξηγείται και πολύ υψηλή θέση που καταλαμβάνουν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (3οι στις 14 χώρες) οι Έλληνες αγοραστές σε ό,τι αφορά την προτίμηση τους για ηλεκτρονικές αγορές, πίσω μόνο από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία.

Περίπου επτά στους δέκα (68%) πιστεύει ότι, σε 5 χρόνια από τώρα, θα αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές του μέσω κινητού τηλεφώνου, φτάνοντας τα επίπεδα υιοθέτησης του mobile shopping στις Ηνωμένες Πολιτείες.

.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Ηλίας Πίτσαβος, Country Manager Greece της Klarna επισημαίνει: «Η έρευνα δείχνει ότι οι συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών έχουν εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια, με τις διαδικτυακές αγορές να αυξάνονται εκθετικά και να ξεπερνούν ακόμη και πιο ώριμες αγορές. Οι Gen Z’ers και Millennials προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές, αλλά ταυτόχρονα απαιτούν καλύτερη εξυπηρέτηση και εμπειρία αγορών από τους διαδικτυακούς εμπόρους».

Όπως εξηγεί ο κ. Πίτσαβος, «στόχος της Klarna είναι να βελτιώσει το ταξίδι του καταναλωτή παρέχοντας εναλλακτικές επιλογές πληρωμής, καθώς και προσφέροντας εργαλεία στους τοπικούς εμπόρους για μια ξέγνοιαστη εμπειρία αγορών».

Covid, ο μεγάλος επιταχυντής

Μιλώντας στο in αναφέρει πως «αν και κλισέ και αναμενόμενο, ο Covid επιτάχυνε την ανάπτυξη του e-commerce και την υιοθέτηση του online shopping τα τελευταία 2 χρόνια», οδηγώντας την Ελλάδα, όπως και τον υπόλοιπο πλανήτη σε «ένα digital transformation υποκινούμενο από τις αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών όσον αφορά το επίπεδο εξυπηρέτησης τους από τα online stores».

Επιπλέον, ο κ. Πίτσαβος σημειώνει πως πέραν των νεότερων καταναλωτών, που προτιμούν τις online αγορές σε σχέση με την επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα, «οι μεγαλύτερες ηλικίες βαδίζουν προς την ίδια κατεύθυνση καθώς εξοικειώνονται με την τεχνολογία». Κάπως έτσι προκύπτει και η αξιοσημείωτη κατάταξη των Ελλήνων καταναλωτών στην 3η θέση ανάμεσα σε 14 χώρες, όσον αφορά την προτίμησή τους για online αγορές.

Γιατί οι Έλληνες αγαπούν τις online αγορές

«Τα κυριότερα οφέλη που βλέπουν από την υιοθέτηση του online shopping είναι, με σειρά προτίμησης, η εξοικονόμηση χρόνου, οι εξυπνότερες επιλογές που μεταφράζονται σε καλύτερες τιμές και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι «οι καταναλωτές απαιτούν από τους retailers να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες για να βελτιώσουν την εμπειρία τους online».

BNPL για όλες τις ηλικίες

Τέλος, ο κ. Πίτσαβος δηλώνει έκπληκτος από τα ευρήματα που αφορούν την αποδοχή των υπηρεσιών BNPL. Και αυτό γιατί, αν και το αναμενόμενο θα ήταν να αποδειχθούν πιο ελκυστικές για τους Millennials και τη Γενιά Ζ – δηλαδή, τις πιο ενεργές κατηγορίες αγοραστών μέσω διαδικτύου – τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε η Dynata αποδείχθηκαν αρκετά διαφορετικά.

Όπως εξηγεί μιλώντας στο in, «στην Ελλάδα η αποδοχή του BNPL είναι πολύ μεγάλη και από τις μεγαλύτερες ηλικίες με το δυνατότερο range group τις ηλικίες των 35-45 διαψεύδοντας την αντίληψη ότι αφορά μόνο τους Millennials & Gen Z’ers. Όμως είναι γεγονός ότι οι νεότερες ηλικίες είναι πολύ θετικά προσκείμενες στην υπηρεσία του BNPL καθότι βρίσκουν τον εναλλακτικό αυτό τρόπο πληρωμής πιο fair σε σχέση με τις πιστωτικές κάρτες».

.

Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν ήδη να ψωνίσουν με την Klarna σε περισσότερα από 200 καταστήματα, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται η Cosmosport και η H&M και να απολαμβάνουν τις ευέλικτες επιλογές πληρωμών της Klarna, τις προσφορές, την έμπνευση για αγορές καθώς και προνόμια μετά την αγορά, όπως παρακολούθηση παράδοσης, απρόσκοπτες επιστροφές και παρακολούθηση αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα της Klarna και τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι έμποροι που ενσωματώνουν τη Klarna στο checkout στην Ελλάδα μπορείτε να βρείτε στο https://www.klarna.com/gr/business/. Για να δείτε την πλήρη έρευνα του Shopping Pulse της Klarna, ακολουθήστε αυτόν τον σύνδεσμο.

Sports in

Βόμβα από Βόλο και Μπέο: «Ο Καρυπίδης πήρε τηλέφωνο τον Μπερτόγλιο, η δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο»!

Με ανακοίνωση του ο Βόλος κατήγγειλε παρέμβαση του ιδιοκτήτη του Άρη Θόδωρου Καρυπίδη επικοινωνώντας τηλεφωνικά με τον Μπερτόγλιο και τονίζοντας πως «το περιεχόμενο της συζήτησης και η αιτία του τηλεφωνήματος προφανώς και είναι γνωστό σε όλους»!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024