Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
The Crown: «Οι χειρότεροι καιροί» - «Σφάζουν» την πέμπτη σεζόν της σειράς οι κριτικοί

The Crown: «Οι χειρότεροι καιροί» – «Σφάζουν» την πέμπτη σεζόν της σειράς οι κριτικοί

Δεν είναι φειδωλοί στις αρνητικές κριτικές όσοι είδαν την πέμπτη σεζόν της δημοφιλούς σειράς «The Crown».

Σας έχει κουράσει το «The Crown»; – ρωτά ο κριτικός των New York Times, Mike Hale. Η δημοφιλής σειρά του Πίτερ Μόργκαν για τη βρετανική βασιλική οικογένεια, που επέστρεψε για πέμπτη σεζόν στο Netflix μετά από διετή αναμονή, έχει καταναλώσει περισσότερα από το μερίδιό της σε pixels, συμπεριλαμβανομένων τριών άρθρων σε αυτή την εφημερίδα. Γι’ αυτό θα προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε σύντομο, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η νέα και τελευταία βασίλισσα Ελισάβετ Β’ της σειράς είναι η Imelda Staunton (Vera Drake, Another Year), και είναι υπέροχη. Υποδυόμενη τη μονάρχη στα τέλη της δεκαετίας του ’60, που αντιμετωπίζει την κατάρρευση της δημόσιας εικόνας της οικογένειας τη δεκαετία του ’90, η Staunton μοιάζει ακόμη πιο κατάλληλη για το ρόλο από τις βραβευμένες με Emmy προκατόχους της, Claire Foy και Olivia Colman. (Η σεζόν γυρίστηκε πριν από τον θάνατο της Ελισάβετ τον Σεπτέμβριο, σε ηλικία 96 ετών).

Διαβάστε επίσης: Ο θάνατος της Νταϊάνα έρχεται στο «The Crown» – Οι έντονες αντιδράσεις του παλατιού

«Κούρασε»

Ίσως βοηθάει το γεγονός ότι υποδύεται μια Ελισάβετ με την οποία είμαστε πιο εξοικειωμένοι, αντιμετωπίζοντας δοκιμασίες που πολλοί από εμάς έχουμε ζήσει. Παρόλα αυτά, συνδυάζει τη ζεστασιά και την αβίαστη βασιλεία, με έναν τρόπο που την κάνει την πιο ανθρώπινη από τις βασίλισσες της σειράς.

Η Ελισάβετ της είναι στεγνή και σε επιφυλακή, αλλά το τίμημα είναι πάντα εμφανές. Η Staunton είναι εκπληκτική σε μια στιγμή κοντά στα μέσα της σεζόν όταν, αφού αντιμετωπίζει μια γυναίκα της οποίας η φιλία με τον πρίγκιπα Φίλιππο είναι λίγο-πολύ στενή, η Ελισάβετ σχεδόν αφήνει ένα δάκρυ να ξεφύγει.

Ωστόσο, η Staunton δεν έχει τόσες ζωτικές στιγμές όσες θα θέλατε. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η σεζόν επικεντρώνεται στον Κάρολο και την Νταϊάνα – που τώρα υποδύονται ο Dominic West και η Elizabeth Debicki – και στην κατάρρευση του γάμου τους.

Αλλά οφείλεται επίσης και στον τρόπο με τον οποίο ο Morgan, ο οποίος έγραψε το σενάριο ολόκληρης της σεζόν, γράφει τα επεισόδια ως αυτοτελείς ιστορίες ηθικής, δίνοντας έμφαση στην κατασκευή περίπλοκων μεταφορών έναντι της πεζής δουλειάς τού χτισίματος χαρακτήρων.

«Ελισάβετ + Μπόρις Γέλτσιν = Ψυχρός Πόλεμος μεταξύ Ελισάβετ και Φιλίππου»

Έτσι, η Staunton ξεθωριάζει μερικές φορές, εις βάρος της παράστασης. Δεν έχει πολλά να κάνει σε ένα επεισόδιο για τους παρείσακτους, που συνδέει μεταξύ τους τον Mohamed al-Fayed (ένας εξαιρετικά διασκεδαστικός Salim Daw), τον υπηρέτη Sydney Johnson από τις Μπαχάμες (Jude Akuwudike), ο οποίος δούλευε τόσο για τον Fayed, όσο και για τον Δούκα του Windsor (Alex Jennings, που επιστρέφει σε ένα cameo), και την Νταϊάνα, η οποία αργότερα είχε ρομαντική σχέση με τον γιο του Fayed, τον Dodi (Khalid Abdalla).

Η προτίμηση του Morgan για υπαινιγμούς και αλληγορίες είναι ισχυρότερη από ποτέ στην 5η σεζόν.

Η συνέντευξη εκδίκησης της Νταϊάνα με τον σκοτεινό δημοσιογράφο Martin Bashir (Prasanna Puwanarajah) συνδέεται, με περίτεχνο τρόπο, με το σχέδιο Guy Fawkes, καθώς και οι δύο επιχειρούν να πυροδοτήσουν βόμβες εναντίον της βασιλικής οικογένειας.

Ένα επεισόδιο είναι δομημένο έτσι ώστε οι σχέσεις της Ελισάβετ με τον Ρώσο πρόεδρο, Μπόρις Γέλτσιν, να απηχούν τον «ψυχρό πόλεμο» μεταξύ αυτής και του Φιλίππου (Jonathan Pryce).

Ο Morgan αναγνωρίζει αυτή την τάση – όταν τελικά εγκαθίσταται δορυφορική τηλεόραση σε ένα από τα κάστρα της, η Elizabeth λέει στον εγγονό της William (Senan West): «Ακόμα και οι τηλεοράσεις είναι μεταφορές σε αυτό το μέρος».

Αν οι κάπως στατικές ανταμοιβές αυτής της λογοτεχνικής προσέγγισης είναι το φλιτζάνι του τσαγιού σας, μαζί με την απαιτούμενη εμμονική προσοχή στις λεπτομέρειες του σχεδιασμού παραγωγής εποχής, όλα μπορεί να είναι μια χαρά.

Αλλά ακόμα και αν το πάρετε με αυτούς τους όρους, η 5η σεζόν δεν έχει τη ζωή τού «The Crown» στα καλύτερά του. Και εδώ είναι που μπαίνουν στο παιχνίδι ο Κάρολος και η Νταϊάνα.

Η ιδέα του πρακτικού υπολογισμού διατυπώνεται, αλλά απορρίπτεται τόσο για την Νταϊάνα όσο και για την αντίζηλό της, Καμίλα Πάρκερ Μπόουλς (Ολίβια Γουίλιαμς), προφανώς επειδή η ιστορία της πριγκίπισσας Νταϊάνα πρέπει να είναι μια ιστορία αγάπης.

Αλλά ακόμα και όταν ο Morgan μας λέει ότι αυτό είναι, δεν αισθάνεται ότι είναι αυτό. Ο τύπος της ιστορίας που θα έδινε πραγματικά νόημα στον Κάρολο και την Νταϊάνα θα έπρεπε πολύ πιθανόν να είναι μια πιο άγρια, σκληρή, πιο διαβρωτική ιστορία από αυτή που το «The Crown» μπορεί να αντέξει να είναι.

Μια τέτοια αφήγηση θα ενεργοποιούσε πιθανώς τους υποτιθέμενους θεματοφύλακες της ιστορικής ακρίβειας σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι κάνουν ήδη οι μυθοπλασίες του Μόργκαν.

Η ιστορία είναι, σε γενικές γραμμές, ο εχθρός της καλής αφήγησης, και ο Morgan δεν μπορεί να κατηγορηθεί ότι βάζει λόγια στο στόμα των ανθρώπων – οι χαρακτήρες του είναι δικοί του, όχι δικοί μας, και πολλές από τις καλύτερες στιγμές της σειράς είναι οι συγκλονιστικές, εντελώς επινοημένες διαλέξεις αυτών των χαρακτήρων για την κακή συμπεριφορά του ενός στον άλλον.

Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, από ιστορικής άποψης, είναι το πώς η σειρά φαίνεται πιο φανταστική ακόμα και καθώς κινείται σταθερά στη ζωντανή μνήμη. Δεδομένων όσων ζήσαμε από την πρεμιέρα της σειράς το 2016, η ιδέα ότι η σχετικά πεζή, κακή συμπεριφορά αυτών των χαρακτήρων και οι καλοπροαίρετες αλληλοκατηγορίες θα μπορούσαν να ρίξουν τη μοναρχία, μοιάζει με μια ιστορία από ένα μακρινό και πολύ διαφορετικό παρελθόν.

«Μικροπρεπές και βαρετό»

Ούτε ο Jack Seale του Guardian εντυπωσιάστηκε με την πέμπτη σεζόν της σειράς, αποκαλώντας την «άσχετη» και αξιολογώντας την με δύο από τα πέντε αστέρια.

«Ήρθε η ώρα γι’ αυτό το βαρετό σόου να τελειώσει για πάντα», έγραψε. «Το καστ του είναι καρτουνίστικο, η πλοκή είναι γεμάτη με βαρετές ομιλίες και πολλά επεισόδια θα μπορούσαν να είχαν απορριφθεί εντελώς».

«Είναι αδύναμο ακόμα»

Ο Daniel D’Addario του Variety τοποθετείται κάπου στη μέση, λέγοντας ότι η πέμπτη σεζόν της σειράς «είναι η πιο αδύναμη έξοδός της μέχρι τώρα», περιγράφοντάς την «γενικά διάσπαρτη και μη εστιασμένη».

Παρ’ όλα αυτά, επαίνεσε την ερμηνεία της Elizabeth, σε αντίθεση με την αξιολόγησή του για τον Dominic, τον οποίο χαρακτήρισε «απλά λάθος» και την Imelda, για την οποία είπε ότι «απομακρύνεται» από τον χαρακτήρα της.

«Άχρηστη τηλενουβέλα»

Η Anita Singh της Telegraph, από την άλλη, γράφει ότι αυτό το «δράμα οδεύει προς την άχρηστη τηλενουβέλα» με τις ιστορίες αυτής της σεζόν, δίνοντάς της δύο από τα πέντε αστέρια.

«Το δράμα του Peter Morgan στο Netflix ξεκίνησε ως ένα γράμμα αγάπης προς την αείμνηστη Βασίλισσα. Αυτές τις μέρες κρατάει το δηλητηριώδες στυλό του», έγραψε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «ποτέ δεν ήταν πιο ξεκάθαρο ότι ο συγγραφέας δεν νοιάζεται καθόλου για τα συναισθήματα των ανθρώπων που απεικονίζει».

Είναι καυστική και για το καστ, λέγοντας ότι ο Dominic «φέρνει έναν ελαφρύ αέρα», ενώ η Ελισάβετ «δεν έχει τη λάμψη της Νταϊάνα».

Sports in

Η Φενέρμπαχτσε σκέφτεται να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα Τουρκίας

Η Φενέρμπαχτσε συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από το πρωτάθλημα, μετά τα επεισόδια στην Τραπεζούντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024