Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Vinyl is back: Πώς το βινύλιο και τα πικαπ βρίσκονται ξανά στο σαλόνι μας

Vinyl is back: Πώς το βινύλιο και τα πικαπ βρίσκονται ξανά στο σαλόνι μας

Οι δίσκοι βινυλίου ήρθαν για να μείνουν

Γυαλιστερές επιφάνειες, φρέσκα -ή και vintage- πικάπ. Η επιστροφή του βινυλίου είναι γεγονός και αποτελεί την πιο ευχάριστη έκπληξη της μουσικής βιομηχανίας.

Είναι άλλωστε γεγονός ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις βινυλίων ξεπέρασαν τα αντίστοιχα ποσά από τις πωλήσεις CD, για πρώτη φορά στην ιστορία, από το 1986.

Οι καταναλωτές τους, που κυρίως είναι η Generation Z και οι Millenials, εκτόξευσαν τις πωλήσεις των βινυλίων, σημειώνοντας αύξηση 51,4%, ξεπερνώντας τις πωλήσεις CD αλλά και των ψηφιακών άλμπουμ.

Η αγάπη για το ρετρό

Η ανάπτυξη του ρεύματος των hipster, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αύξηση της δημοτικότητάς του βινυλίου. Η αναγέννηση του βινυλίου οφείλεται σίγουρα και στην ποιότητα του ήχου που δεν συγκρίνεται με τον ψηφιακό.

Η αγάπη για το ρετρό (vintage),η διαχρονικότητα ακόμη και το τελετουργικό να διαλέξουν ένα δίσκο και να τον ακούσουν με τους φίλους τους, ανοίγει νέο κεφάλαιο στη μουσική εμπειρία.

Η ιστορία του βινυλίου

Το βινύλιο (LP) “γεννήθηκε” στα τέλη της δεκαετίας του 1940.

Μέχρι τότε, οι δίσκοι γραμμοφώνου θεωρούνταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Τον Ιούνιο του 1948, η Columbia Records παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό τον δίσκο βινυλίου 33 στροφών και 10 ιντσών. Ένα χρόνο μετά, η ανταγωνίστρια RCA-Victor λάνσαρε δίσκο βινυλίου 45 στροφών και 7 ιντσών.

Σταδιακά, όλες οι εταιρείες υιοθέτησαν τον δίσκο βινυλίου, καθώς η Columbia είχε δημοσιοποιήσει την πατέντα της προς εμπορική εκμετάλλευση. Έως το 1954, περισσότερες από 200 αμερικανικές δισκογραφικές εταιρείες είχαν περάσει κι επίσημα πλέον στην εποχή του βινυλίου. Την ίδια τάση ακολούθησε και η Ευρώπη.

Μια νέα εποχή για τη μουσική βιομηχανία είχε μόλις ξεκινήσει.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI), η έλευση του δίσκου LP απέφερε τρομακτικά έσοδα στις δισκογραφικές εταιρείες. Βλέποντας το φιλόμουσο κοινό να στρέφεται όλο και περισσότερο προς τη νέα αυτή τεχνολογία, άρχισαν να επανακυκλοφορούν οποιονδήποτε μουσικό τίτλο διέθεταν στους καταλόγους τους.

Το βινύλιο ήρθε για να μείνει

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα των δίσκων LP ήταν η μεγαλύτερη διάρκεια ακρόασης ανά πλευρά, ο αξιόπιστος ήχος και το ανθεκτικό υλικό κατασκευής. Επιπλέον, οι δίσκοι βινυλίου ήταν αισθητά φθηνότεροι από τους δίσκους γραμμοφώνου.

Μέχρι τη δεκαετία του 1980, οι πωλήσεις δίσκων ανέρχονταν σε εκατομμύρια. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000, το βινύλιο παραγκωνίστηκε από τις κασέτες και τα CD. Ωστόσο, καθώς έφτανε η δεκαετία του 2010, το βινύλιο γνώρισε μια πρωτοφανή επανάκαμψη, που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.

Πλέον οι περισσότεροι καλλιτέχνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό κυκλοφορούν τα νέα τους άλμπουμ και υπό μορφή βινυλίου ενώ συχνά οι δίσκοι συνοδεύονται από μπόνους προσφορές, όπως αφίσες, ένθετα και μπλουζάκια με αυτόγραφα.

Από ότι φαίνεται το βινύλιο επέστρεψε για να μείνει.

Sports in

Ειρωνική ανάρτηση της Τράμπζονσπορ προς τους παίκτες της Φενέρ: «Νομίζαμε ότι είσαστε ποδοσφαιριστές…»

Η… ειρωνική απάντηση της Τραμπζονσπόρ στους παίκτες της Φενέρμπαχτσε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024