Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron: Ένα ταξίδι στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron: Ένα ταξίδι στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Δυναμικά, ευρύχωρα, με αυτονομία έως και 520 χιλιομέτρων και γεμάτα προηγμένες τεχνολογίες, τα νέα ηλεκτρικά compact SUV μας θυμίζουν τους λόγους που «Audi» σημαίνει «premium»

Τα χρόνια περνούν, οι περιβαλλοντικοί στόχοι γίνονται όλο και πιο φιλόδοξοι και ο ένας μετά τον άλλο, κορυφαίοι κατασκευαστές παρουσιάζουν τις δικές τους ηλεκτροκίνητες προτάσεις σε όλο και περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Ήταν θέμα χρόνου, λοιπόν, η Audi να κάνει την είσοδό της στην κατηγορία των ηλεκτρικών compact SUV, ενός segment που έχει συγκεντρώσει από νωρίς το ενδιαφέρον των οδηγών – και, φυσικά, να αποδείξει και πάλι τον διαχρονικά premium χαρακτήρα της.

Με δύο μοντέλα, Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, δύο εκδόσεις μπαταρίας, τρεις εκδόσεις ισχύος και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, η νέα ηλεκτρική πρόταση της Audi καταφέρνει να ενσαρκώσει τα θετικότερα στοιχεία της κατηγορίας, αφήνοντας χώρο για ευελιξία και εξατομίκευση στις επιμέρους ανάγκες μας. Άλλωστε, αυτού του είδους η ικανότητα των ηλεκτροκίνητων SUV να ισορροπούν διακριτές επιθυμίες (την άνεση με την προστασία του περιβάλλοντος, τη δυναμική εμφάνιση των κλασικών «μυωδών» αυτοκινήτων με τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, κλπ) είναι που την έχει φέρει τόσο ψηλά στις προτιμήσεις των οδηγών – και εδώ βρίσκεται στα καλύτερά της.

Αυτονομία που συναρπάζει

Ας ξεκινήσουμε από τα πρακτικά. Τα ισχυρά κινητήρια συστήματα επιτυγχάνουν αυτονομία που αγγίζει έως και τα 520 χιλιόμετρα (στην πισωκίνητη έκδοση Q4 40 e-tron στον κύκλο WLP), ενώ αρκούν περίπου 10 λεπτά φόρτισης για την κάλυψη περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP) – με άλλα λόγια, μας δίνεται η δυνατότητα να ταξιδεύουμε χωρίς να σκεφτόμαστε τον επόμενο σταθμό φόρτισης. Οι λάτρεις της ταχύτητας, αλλά κι εκείνοι που θέλουν ένα αυτοκίνητο που δεν σταματά πουθενά, σίγουρα αξίζει να δοκιμάσουν την ιπποδύναμη της κορυφαίας έκδοσης Q40 50 e-tron quattro με μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα, τετρακίνηση με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Στα πολύ σημαντικά plus και η ενεργοποίηση του εμπρόσθιου κινητήρα αποκλειστικά όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση, για το μέγιστο βαθμό ενεργειακής απόδοσης.

Μιλώντας για ενεργειακή απόδοση, συστήνουμε ανεπιφύλακτα την προσθήκη της προαιρετικής αντλίας θερμότητας στον εξοπλισμό, που αξιοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό. Ειδικά στις χειμερινές σας διαδρομές, θα διασφαλίσει ότι η διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας δεν θα σας στοιχίσει σε χιλιόμετρα.

Κι αν αναζητάτε την ιδεατή απόδοση, συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης) που περιλαμβάνονται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, θα σας καθοδηγήσει στην υιοθέτηση ενός στυλ οδήγησης που θα επιτυγχάνει αυτό το σκοπό. Κατά τα λοιπά, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητές σας, έχετε την ευκαιρία να επιλέξετε ανάμεσα σε πακέτα προαιρετικών συστημάτων και χαρακτηριστικών εξοπλισμού, με κορυφαίο το adaptive cruise assist, που βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση σε όλο το εύρος ταχύτητας, αφήνοντάς του παράλληλα και περιθώρια αυτόνομης οδήγησης.

Γενναιόδωρο εσωτερικό

Το πρώτο που παρατηρεί ο οδηγός εισερχόμενος στην καμπίνα, είναι οι αναπάντεχοι για το μέγεθος του Q4 e-tron γενναιόδωροι εσωτερικοί χώροι , που επιτυγχάνονται χάρη σε ένα συνδυασμό μοναδικών σχεδιαστικών επιλογών. Τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron αξιοποιούν την αρθρωτή πλατφόρμα του Volkswagen Group ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, ενώ η κεντρική σήραγγα απουσιάζει, δημιουργώντας μια εμπειρία άνεσης όχι μόνο για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αλλά και για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, που ξεπερνά τα όρια της κατηγορίας του – χωρίς να θυσιάζει τις εντυπωσιακές του αναλογίες.

Σπορ χαρακτήρας και εμφάνιση

Όσοι επιθυμούν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, είναι σίγουρο ότι θα γοητευτούν από την ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή οροφής του μοντέλου Sportback, με κουπέ σχήμα που καταλήγει σε ένα σπορ πίσω μέρος και την αεροτομή εδρασμένη βαθιά στο παράθυρο δύο τμημάτων.

Και τα δύο νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, πάντως, επιτυγχάνουν εξαιρετική αεροδυναμική και αερακουστική απόδοση, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο Cd 0,28 για το Q4 e-tron και μόλις στο 0,26 για το Sportback, ενώ και η άρτια επιλογή της τοποθέτησης της μπαταρίας μεταξύ των αξόνων εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών, που σε συνδυασμό με τα συστήματα ελέγχου για την κίνηση και την ανάρτηση προφέρουν μια οδηγική εμπειρία που είναι ταυτόχρονα ασφαλής, σπορ και άνετη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων Q4 e-tron παρέχεται και σπορ ανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά (στάνταρ χαρακτηριστικό για την S Line), ενώ για ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης του συστήματος Audi drive select με διαφορετικά προφίλ για κάθε περίσταση και διάθεση (περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του Sportback).

Τεχνολογίες αιχμής

Η εμπειρία οδήγησης γίνεται ακόμη πιο απολαυστική χάρη στις τεχνολογίες αιχμής – τις οποίες, άλλωστε, έχουμε μάθει να περιμένουμε από την Audi – που μας μεταφέρουν στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης όπως θα θέλαμε να είναι. Τα πρώτα στοιχεία που κλέβουν το βλέμμα είναι με βεβαιότητα το φουτουριστικό design του τιμονιού, με το πεπλατυσμένο πάνω και κάτω μέρος και τις επιφάνειες αφής στην κορυφή που βελτιώνουν την επικοινωνία οχήματος-οδηγού, αλλά και οι δυο εντυπωσιακές οθόνες του ψηφιακού ταμπλό οργάνων και του Audi virtual cockpit. Οι δεύτερες, φυσικά, έχουν μετατραπεί σε γνώριμο εξοπλισμό της εταιρείας, όπως και το κορυφαίο σύστημα infotainment με φωνητικό έλεγχο ή ελεύθερη εισαγωγή κειμένου.

Δεν ισχύει το ίδιο και για την προαιρετική head-up οθόνη, που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες σε δύο επίπεδα: ένα ρεαλιστικό και ένα… επαυξημένης πραγματικότητας. Τι σημαίνει αυτό; Οι οδηγίες πλοήγησης παρουσιάζονται σε φυσική απόσταση περίπου δέκα μέτρων από το παρμπρίζ, στο φυσιολογικό ύψος βλέμματος του οδηγού, με αιωρούμενα βέλη που δυναμικά επισημαίνουν το επόμενο σημείο δράσης στη διαδρομή, σε μια μοναδική τρισδιάστατη εμπειρία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το λογισμικό του συστήματος αποτελείται από περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού – δηλαδή, περίπου 50% περισσότερες από ολόκληρο το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του… Space Shuttle.

Πράσινη δύναμη

Φυσικά, όλες οι παραπάνω δυνατότητες στην πραγματικότητα μας ενθουσιάζουν επειδή μας επιτρέπουν να κάνουμε την κρίσιμη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ανακουφίζοντας τον πλανήτη από το άχθος των ορυκτών καυσίμων, χωρίς να θυσιάζουμε τις μικρές και μεγάλες οδηγικές πολυτέλειες που έχουμε συνηθίσει. Επομένως, καλό είναι να δούμε πώς τα πηγαίνουν και σε αυτό τον τομέα τα νέα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron. Και η αλήθεια είναι ότι δείχνουν να βαθμολογούνται με άριστα.

Κατασκευασμένα με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο εργοστάσιο του Zwickau, που χρησιμοποιεί αποκλειστικά οικολογικό ηλεκτρισμό, αντισταθμίζουν τις οποίες αναπόφευκτες εκπομπές με μέτρα προστασίας κλίματος που πιστοποιούνται με το The Gold Standard ή το Verified Carbon Standard. Ταυτόχρονα, η Audi υποχρεώνει τους προμηθευτές της σε βαθμολογία αειφορίας, ώστε να είναι βέβαιη για τις φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες παραγωγής και τις δίκαιες συνθήκες εργασίας που εφαρμόζουν.

Και βέβαια, οι δικές μας κινήσεις, όπως πάντα, επίσης μετράνε: έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε ταπετσαρία καθισμάτων και διακοσμητικά για το εσωτερικό με υψηλή περιεκτικότητα σε ανακυκλωμένο πολυεστέρα από φιάλες PET, ενώ 27 εξαρτήματα συνολικά περιέχουν ανακυκλωμένο υλικό.

Ανακαλύψτε την πράσινη δύναμη των Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron εδώ.

Sports in

Έφερε τη σειρά στα ίσια με μπρέικ το Μαϊάμι (vid)

Οι Χιτ σόκαραν τους Σέλτικς, καθώς επικράτησαν με 111-101 στη Βοστώνη και έφεραν στα ίσια (1-1) τη σειρά του πρώτου γύρου των playoffs.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024