Τα χρήματα που θα διαχειριστεί το κράτος για το 2022 φτάνουν τα 127 δισ. ευρώ. Ολοι εμείς οι φορολογούμενοι θα πληρώσουμε φόρους και εισφορές, λίγο κάτω από τα 120 δισ. ευρώ για να έχει αρκετά χρήματα προκειμένου να διαχειριστεί το κράτος της ανάγκες του. Αλλά κυρίως να εξασφαλίσει με αυτά τα λεφτά καλές υπηρεσίες και παροχές, που δικαιούμαστε όλοι εμείς που πληρώνουμε τους φόρους και τις εισφορές. Θα περίμενε κανείς ότι την πρώτη μέρα που θα προσλαμβάνονταν κάποιος, οποιοσδήποτε στο Δημόσιο, για να υπηρετήσει οποιαδήποτε θέση, από γιατρός και δικαστής μέχρι απλός υπάλληλος καθαριότητας και ένστολος στην αστυνομία και τον στρατό, θα τον ενημέρωναν για αυτή τη συγκεκριμένη παράμετρο.

Οτι πληρώνεται για τη δουλειά του, το λειτούργημα ή όπως αλλιώς το λέει, από το υστέρημα ανθρώπων. Οτι δηλαδή κάποιοι ζουν με λιγότερα, προκειμένου κάποιοι άλλοι να αμειφθούν για να τους παράσχουν συγκεκριμένες υπηρεσίες που τις έχουν ανάγκη. Ως εκ τούτου όλοι αυτοί, οι αποκαλούμενοι δημόσιοι υπάλληλοι ή λειτουργοί, οφείλουν να δουλεύουν τουλάχιστον όσο δουλεύουν και αυτοί που τους πληρώνουν. Αν όχι τόσο, ας προσπαθούν τουλάχιστον να προσαρμοστούν σε μια μορφή εξυπηρέτησης αντίστοιχη των εποχών που ζούμε.

Πρόσφατα μου διηγήθηκαν μια ιστορία. Σε δημόσια υπηρεσία και μάλιστα νευραλγική. Ο συναλλασσόμενος μαζί της, όντας άμεσα εξαρτώμενος για τις ανάγκες του επαγγέλματός του από τη λειτουργία της, επέλεξε να κάνει χρήση των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας. Αυτών που επιτάσσουν οι Covid εποχές – και όχι μόνο – που διανύουμε. Εστειλε το αίτημά του με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Το γνωστό σε όλο τον ιδιωτικό τομέα εδώ και δεκαετίες email. Το οποίο ωστόσο φαινόνταν ότι είχε αρχίσει να κάνει χρήση και το Δημόσιο. Αφού, λοιπόν, έστειλε το αίτημά του, περίμενε απάντηση. Οταν είδε ότι δεν τη λαμβάνει, απευθύνθηκε δια ζώσης. Η απάντηση αρχικά δεν τον εξέπληξε. Του είπαν δεν έχουμε λάβει κανένα email κύριε. Οταν τους ανέφερε ότι από τον δικό του λογαριασμό έχει φύγει, τον ρώτησαν την ώρα. Τους απάντησε στις 15.15.

Αμέσως η εξήγηση βρέθηκε και ήταν αποστομωτική από τον δημόσιο λειτουργό: «Ηταν εκτός του ωραρίου μας. Δεν κοιτάμε emails τα οποία είναι εκτός του ωραρίου μας. Η υπηρεσία δουλεύει 8 το πρωί με 3 το μεσημέρι», του είπαν και τον άφησαν σύξυλο.

Emails με ωράριο είναι ο τρόπος που μετέφρασαν τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους. Αυτό κατάλαβαν από τις οδηγίες που τους δόθηκαν. Τόσο νοιάστηκαν για αυτούς που πρέπει να εξυπηρετήσουν και εξαιτίας αυτών έχουν δουλειά. Μην επαναλάβω ότι για κάθε βολεμένο και αδιάφορο δημόσιο υπάλληλο υπάρχουν πολλοί άλλοι που νοιάζονται και τιμούν τον μισθό τους. Εχω όμως την αίσθηση ότι και αυτοί δεν μιλούν. Προτιμούν να προστατεύσουν τους κακούς συναδέλφους τους, σε μια ιδιότυπη συναδελφική ομερτά. Αυτός ο κύκλος της σιωπής, όμως, πρέπει να σπάσει.

Εφόσον δεν μπορούν να το κάνουν μόνοι αυτοί που τους πληρώνουμε, ας το κάνουν αυτοί που μας εκπροσωπούν. Η συζήτηση για τον προϋπολογισμό στη Βουλή είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία σε αυτή την κατεύθυνση. Οπως πολύ σωστά παρατηρεί το Γραφείο Προϋπολογισμού, για πρώτη φορά περιλαμβάνει τις επιδόσεις όλων των φορέων της Κεντρικής Διοίκησης. Καιρός είναι να δούμε στο άμεσο μέλλον και πώς αξιολογούνται οι επιδόσεις τους. Πόσο αποδοτικά χρησιμοποιούν όλοι αυτοί οι φορείς, τα χρήματα που τους εμπιστεύεται ο έλληνας φορολούμενος…

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr