Οι νέες αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που επιγράφονται ως Euro 7 και αναμένεται να ισχύσουν από το 2025 για την ευρωπαϊκή επικράτεια αντιμετωπίζονται με εξαιρετική επιφύλαξη από την αυτοκινητοβιομηχανία η οποία συνοπτικά, διατείνεται ότι η εφαρμογή τους θα καταστήσει ασύμφορη την κατασκευή αυτοκινήτων χωρίς ηλεκτροκίνητη τεχνολογία.

Η Κομισιόν αναμένεται να παρουσιάσει το νομοσχέδιο για τις προδιαγραφές Euro 7 το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και παρόλο που θα βασιστεί σε αναλύσεις ειδικών επιτροπών που αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του α΄εξαμήνου του 2021, είναι δεδομένο ότι θα προβλέπει την περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα,  μικροσωματιδίων και μονοξειδίου του άνθρακα. Για παράδειγμα, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά οι «κρίσιμες» εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου αναμένεται να περιοριστούν σε 30 mg/χλμ. έναντι 80 mg/χλμ. που θα ισχύσει από 1ης Ιανουαρίου 2021.

Στέλεχος του ομίλου VW και μηχανικός, δήλωσε ότι εφόσον τεθούν σε ισχύ οι προδιαγραφές Euro 7, η κατασκευή του VW Polo δεν θα είναι επιχειρηματικά βιώσιμη αν διατηρηθεί η τρέχουσα τιμή διάθεσης του μοντέλου.

«Αν περιλάβουν στις διαδικασίες για τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων περιληφθούν συνθήκες όπως η οδήγηση σε ανηφόρα ή η οδήγηση με ρυμουλκούμενο, αυτό θα σημάνει το τέλος των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς ούτε καν σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά το στέλεχος του ομίλου VW χωρίς να επιθυμεί να αποκαλύψει την ταυτότητά του.

«Θα πρέπει να καθορίσουμε ένα διαφορετικό timing στο λόγο αλλαγής σχέσης και επιτάχυνσης με αποτέλεσμα αμφότερα να είναι πιο αργά. Ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο θα παρουσιάζει υστέρηση στην απόκριση κάτι που σημαίνει ότι τα στοιχεία που θεωρούμε διασκεδαστικά στη διαδικασία της οδήγησης θα εξαφανιστούν», πρόσθεσε ο ίδιος.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η επίσημη τοποθέτηση του ACEA ο οποίος σε ανακοίνωσε που εξέδωσε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ότι το όριο των 30 mg./χλμ. για τα οξείδια του αζώτου είναι τεχνικά  εφικτό με την σημερινή τεχνολογία ιδίως όταν πρέπει να επιτυγχάνεται σε όλες τις συνθήκες οδήγησης και δη στις πιο ακραίες όπως η οδήγηση σε αυξημένο υψόμετρο, η οδήγηση σε ανηφόρα, οι υψηλές ταχύτητες, η οδήγηση με πλήρες φορτίο και σε ακραίες θερινές ή χειμερινές θερμοκρασίες».

«Όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής ως προτάσεις για τις προδιαγραφές Euro 7 (παρόλο που  προς το παρόν δεν αποτελούν την επίσημη πρόταση της Κομισιόν) δεν έχουν διατυπωθεί κατά τρόπο διαφανή ούτε έχουν αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης, ενώ θέτουν σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητώντας ουσιαστικά να επενδύσει σε ακριβές τεχνολογίες οι οποίες δεν θα έχουν την ίδια απόδοση. Σε τελική ανάλυση οι καταναλωτές είναι εκείνοι που πληρώνουν εφόσον έχουν τη δυνατότητα και εφόσον το προϊόν που ζητούν είναι διαθέσιμο», καταλήγει η ανακοίνωση του ACEA η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στις αρχές Δεκεμβρίου.

Χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση του ανωτέρω στελέχους του ομίλου VW o οποίος, αναφερόμενος στις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 7, τόνισε: «Εν ολίγοις εκείνοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα θα διατηρήσουν τα αυτοκίνητα που ήδη έχουν στην κατοχή τους αντί να τα αντικαταστήσουν με πιο φιλικά προς το περιβάλλον».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο