«Η εταιρεία μας, έχει απευθυνθεί επανειλημμένα στους αρμόδιους οργανισμούς, όπως την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, τις ΜΚΟ της Μαλακά-σας και το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, αναζητώντας την συνδρομή τους στην επίλυση του προβλήματος. Δυστυχώς, μόνον η Ελληνική Αστυνομία ανταποκρίθηκε, τοπο-θετώντας προσωπικό της στους σταθμούς Αθηνών και Σφενδάλης, όπου και εντοπίζονταν το κυριότερο πρόβλημα».

Το μικρό αυτό απόσπασμα είναι από επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. – μια επιστολή απάντηση στην άποψη που φιλοξενήθηκε στο in.gr ( Επόμενος Σταθμός, Σφενδάλη στις 21 Ιουλίου 2020).

Με αφορμή ένα συμβάν εισιτηριοδιαφυγής από μετανάστες- πρόσφυγες που διαμένουν στη δομή της Μαλακάσας σε δρομολόγιο του Προαστιακού για τη Χαλκίδα για το οποίο ζητήθηκε η συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας έρχεται στο προσκήνιο για μια ακόμη φορά η διαχείριση από την πλευρά των εμπλεκομένων φορέων του Προσφυγικού- Μεταναστευτικού το οποίο και επηρεάζει τόσο την καθημερινή ζωή των πολιτών όσο και την οικονομική λειτουργία ενός απαραίτητου και αναγκαίου Μέσου Μαζικής Μεταφοράς όπως είναι ο σιδηρόδρομος.

Η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε σε κάθε περίπτωση «ανοίγει» τη συζήτηση που συχνά δεν θέλουμε να κάνουμε – όλοι μας, συμπεριλαμβανομένων και των media.  To in.gr  σε κάθε περίπτωση είναι και ανοιχτό στις διαφορετικές απόψεις και φιλόξενο απέναντι σε κάθε άποψη που στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα.

Η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«Η εταιρεία μας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι πάροχος σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και παρέχει τις σιδηροδρομικές της υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή (των σταθμών συμπεριλαμβανομένων στην υποδομή αυτή), η οποία ανήκει στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.).

Η Προαστιακή Γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα, αποτελεί τμήμα των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας και συνδέει σιδηροδρομικώς την Αθήνα με την Χαλκίδα και τους ενδιάμεσους σταθμούς.

Η εταιρεία μας  είναι αποδέκτης πολλαπλών επιστολών επιβατών οι οποίοι διαμαρτύρονται για την κατάσταση που επικρατεί στις αμαξοστοιχίες της Γραμμής Χαλκίδα-Αθήνα, της οποίας γίνατε μάρτυρας την Δευτέρα το βράδυ.

Ειδικότερα, λαμβάνουμε επιστολές διαμαρτυρίας σχετιζόμενες με παραβατική συμπεριφορά (εξυβρίσεις, σωματικές βλάβες, απειλές, κλπ.) μεγάλου αριθμού μεταναστών – προ-σφύγων (προερχομένων από τις Δομές Φιλοξενίας στη Μαλακάσα Αττικής και στην Οινόη Βοιωτίας), οι οποίοι καθημερινά χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους την Προαστιακή Γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα και αντίστροφα, χωρίς να επιδεικνύουν νόμιμο τίτλο μεταφοράς, ως απόρροια της λανθασμένης πεποίθησής τους ότι δικαιούνται να μετακινούνται δωρεάν.

Η εταιρεία μας, έχει απευθυνθεί επανειλημμένα στους αρμόδιους οργανισμούς, όπως την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, τις ΜΚΟ της Μαλακά-σας και το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, αναζητώντας την συνδρομή τους στην επίλυση του προβλήματος. Δυστυχώς, μόνον η Ελληνική Αστυνομία ανταποκρίθηκε, τοποθετώντας προσωπικό της στους σταθμούς Αθηνών και Σφενδάλης, όπου και εντοπίζονταν το κυριότερο πρόβλημα.

Σήμερα, το βασικό μήνυμα των επιστολών που λαμβάνουμε, είναι ότι κατά κανόνα οι πρόσφυγες- μετανάστες των Δομών Φιλοξενίας που κινούνται με τις αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δεν εφαρμόζουν ούτε στο ελάχιστο τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την αποφυγή μετάδοσης του COVID- 19. Από την δική μας εταιρική- εσωτερική διερεύνηση (μέσω των ελεγκτών- υπαλλήλων μας) επιβεβαιώνονται τα όσα οι επιβάτες αναφέρουν.

Είναι δυστυχώς ένα υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δύναται να επιλύσει, εφόσον δεν νομιμοποιείται να προβαίνει σε συλλήψεις, να επιβάλει πρόστιμα για την μη συμμόρφωση με τους κανόνες υγιεινής, ούτε καν να απαγορεύσει την επιβίβαση επί συρμών ατόμων χωρίς τίτλο μεταφοράς. Για όλα τα παραπάνω απαιτείται η παρέμβαση της Ελληνικής Αστυνομίας, όπερ και εγένετο το βράδυ της 20ης Ιουλίου, μετά από αίτημα του συνοδού μας. Είναι όμως κατανοητό ότι η Ελληνική Αστυνομία δεν μπορεί να είναι παρούσα σε κάθε δρομολόγιο ή σε κάθε σταθμό.

Σημειώνεται δε, ότι αν ο συνοδός καλούσε την αστυνομία – την μόνη αρμόδια για παρέμβαση – για κάθε παραβατική συμπεριφορά (υγειονομική, εισιτηριοδιαφυγή, εξύβριση, κλπ)  το ταξίδι μέχρι Χαλκίδα – Αθήνα ή αντίστροφα, θα διαρκούσε περισσότερο από 5 ώρες, άρα δεν θα μιλούσαμε καν για Προαστιακό. Οι αστυνομικές παρεμβάσεις γίνονται όπου χρειάζεται στα δρομολόγιά μας στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δρα με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού. Με απόλυτη εταιρική ευθύνη εφαρμόζουμε πρωτόγνωρα μέτρα ακολουθώντας όχι μόνο τις επιταγές της Πολιτείας, αλλά επιπροσθέτως και τις βέλτιστες πρακτικές των εταιριών παροχής σιδηροδρομικών υπηρεσιών παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία μας συνεχίζει να αναζητά μία λύση στο υπαρκτό αυτό πρόβλημα με όλους τους αρμοδίους φορείς.

Μία ιδιωτική εταιρία με αυξημένη κοινωνική εταιρική ευθύνη, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., μπορεί να συνδράμει την Πολιτεία, σε καμία όμως περίπτωση δε μπορεί να υποκαταστήσει την Πολιτεία και τους λοιπούς φορείς, ιδίως όταν το διακύβευμα, δηλαδή η ασφάλεια επιβατών και προσωπικού, είναι αδιαπραγμάτευτο. Πράγμα το οποίο και εσείς ο ίδιος διαπιστώνετε στο άρθρο σας».

Γράψτε το σχόλιό σας