Αφού ολοκληρώσατε τη δίαιτα και φτάσατε στο επιθυμητό βάρος, το ζητούμενο είναι να μείνετε στα ίδια κιλά. Άλλωστε, η επιτυχία ενός διατροφικού προγράμματος δεν εξαρτάται μόνο από την απώλεια βάρους αλλά και από τη διάρκεια του αποτελέσματος.

Η συντήρηση ενός σταθερού βάρους ως διαδικασία είναι πιο εύκολη από αυτή του αδυνατίσματος. Ωστόσο, και πάλι θα πρέπει να ακολουθείτε μια ισορροπήμενη διατροφή, να γυμνάζεστε τακτικά και να έχετε αυτοέλεγχο.

Αν ξεκινήσετε να τρώτε όπως πριν ή σταματήσετε να γυμνάζεστε, υπάρχει ο κίνδυνος να ξαναπάρετε τα κιλά που είχατε χάσει και να ακυρώσετε όλη σας την προσπάθεια.

Επειδή δε θέλουμε κάτι τέτοιο, διαβάστε τι πρέπει να έχετε υπόψη για να είστε πάντα λεπτή.

Διατροφή

 

  • Όταν κάνατε δίαιτα βασικός σας σκοπός ήταν να εξασφαλίζετε θερμιδικό έλλειμμα σε καθημερινή βάση, δηλαδή να προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες από όσες καίει ο οργανισμός σας. Πλέον, ο στόχος σας πρέπει να είναι να παίρνετε όσες θερμίδες χρειάζεται ο οργανισμός σας, έτσι ώστε να μην αδυνατίζετε, αλλά και να μην παχαίνετε. Μπορείτε να υπολογίσετε τον αριθμό των θερμίδων που χρειάζεστε μέσω κάποιας «έξυπνης εφαρμογής».
  • Μην ξεχνάτε ότι εκτός από τον υπολογισμό των θερμίδων, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι προσφέρετε στον οργανισμό σας όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Επομένως, η διατροφή σας πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφών.
  • Τώρα που δεν είστε σε δίαιτα, μπορείτε να απολαμβάνετε τις αγαπημένες σας τροφές, πάντα με μέτρο. Ένας κανόνας που μπορεί να σας φανεί χρήσιμος είναι ο «80/20». Προσπαθήστε, δηλαδή, να τρώτε υγιεινά τρόφιμα το 80% του χρόνου και αφήστε τον εαυτό σας ελεύθερο να ενδίδει σε κάποιες λιχουδιές το 20% του χρόνου.

 

Γυμναστική

 

  • Η γυμναστική αποτελεί τον καλύτερο τρόπο να καίτε θερμίδες. Προσπαθήστε να περιλαμβάνετε 30′ αερόβιας άσκησης (π.χ. περπάτημα) καθημερινά και 2-3 φορές την εβδομάδα να επιλέγετε προπονήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης.
  • Παράλληλα, η γυμναστική θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το στρες, το οποίο συχνά οδηγεί σε αυξημένη όρεξη και υπερφαγία.

 

*Η ζυγαριά είχε γίνει ο καλύτερος σας φίλος κατά τη διάρκεια της δίαιτας και θα συνεχίσει να αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για εσάς, αφού αποτελεί έναν πρακτικό τρόπο να βεβαιωθείτε ότι το βάρος σας μένει σταθερό. Καλό είναι να ζυγίζεστε μία φορά την εβδομάδα, προκειμένου να είστε σε θέση να αντιληφθείτε εγκαίρως μια ανεπιθύμητη μείωση ή αύξηση το βάρους σας.