«Κοίταζα το στήθος και τα οπίσθια της Μέριλιν της καθώς κινούνταν… με φώναξε στο κρεβάτι αλλά δεν πήγα».

Η παραπάνω εξομολόγηση ανήκει στον Νταγκ Κίργκλαντ, τον 27χρονο τότε φωτογράφο ο οποίος έβγαλε τις διάσημες φωτογραφίες της γυμνής Μέριλιν Μονρόε στα λευκά σεντόνια, στην τελευταία επαγγελματική φωτογράφιση της μεγάλης σταρ.

Ο Νταγκ Κίρκλαντ, τα έργα και η μηχανή του οποίου ενδέχεται να πωληθούν σε δημοπρασία στις 29 Οκτώβρη για το αστρονομικό ποσό των 200.000 ευρώ, θυμάται εκείνο το βράδυ του Νοέμβρη του 1961, τότε που παραλίγο να συνευρεθεί ερωτικά με το απόλυτο σύμβολο του σεξ του Χόλιγουντ, την Μέριλιν Μονρόε.

 

Όταν η Μέριλιν γδύθηκε για τον φακό του

Η Μέριλιν Μονρόε έφτασε στο νοικιασμένο στούντιο του Χόλιγουντ, όμως το ρούχο που της είχαν επιλέξει δεν την ικανοποίησε καθόλου. Λέγεται πως του είπε ότι δεν είναι συνηθισμένη να φοράει «τσατίλες» για φορέματα.

Σύμφωνα με τον οίκο Christie’s η Μέριλιν Μονρόε αποχωρίστηκε το φόρεμα και είπε στον φωτογράφο ότι ένα κρεβάτι, ένα λευκό μεταξωτό σεντόνι, μερικοί δίσκοι του Φρανκ Σινάντρα και πολλή σαμπάνια Ντομ Περινιόν ήταν ό,τι χρειάζονταν «για να φέρουν, μαζί, τη μαγεία».

«Πήρα ένα σημαντικό μάθημα από αυτήν: αν είναι να εκμαιεύσεις την πιο εξαιρετική περφόρμανς της, αντιμετώπισέ την ως την πριγκίπισσα που θα ήθελες να είναι μπροστά στον φακό σου» θυμάται ο Κίρκλαντ.

Η Μέριλιν Μονρόε πήγε στο καμαρίνι, γδύθηκε, γλίστρησε αιφνιδιαστικά στο ξέστρωτο κρεβάτι και τυλίχτηκε με το λευκό μεταξωτό σεντόνι.

«Έριξα ορισμένες κλεφτές ματιές στα οπίσθιά της και το στήθος της καθώς κινούνταν. Ίσως να ήθελε να τη δω» θυμάται σήμερα ο 80χρονος πια καλλιτέχνης.

Ο Κίρκλαντ ξεκίνησε να φωτογραφίζει καθώς η Μέριλιν Μονρόε στριφογύριζε, περιστρεφόταν και «σφάδαζε» κάτω από το σεντόνι, με έναν προβολέα μονίμως αναμμένο για να μην τους διακόπτουν τα φλας.

Κάποια στιγμή, η Μέριλιν ζήτησε να μείνει μόνη με τον φωτογράφο.

Περάσαμε την βραδιά «μόνον εγώ, η κάμερα και η Μέριλιν», ισχυρίζεται ο φωτογράφος.

Με κάλεσε στο κρεβάτι μαζί της

«Με κάλεσε στο κρεβάτι μαζί της» είχε δηλώσει ο Κίρκλαντ για την Μέριλιν Μονρόε για εκείνη τη νύχτα σε βιβλίο που έγραψε το 2004. Ωστόσο, σήμερα αναφέρει πως «η βραδιά ήταν απλά ένα διεγερτικό πείραγμα».

Όπως αναγνωρίζει, δεν ήταν παρά η «η Μέριλιν Μονρόε που έπαιζε με τον φακό, όπως ήξερε να το κάνει πολύ καλά», ακυρώνοντας ως έναν βαθμό τους ισχυρισμούς του πως θα μπορούσε να κάνει σεξ εκείνο το βράδυ μαζί της.

Μια δήλωση που είχε αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερο σκεπτικισμό και αμφισβήτηση από τους φίλους του φωτογράφου στους οποίους το είχε εκμυστηρευτεί τότε.

«Ήμουν ένας αθώος, σεξουαλικά διεγερμένος άνδρας στα 20.

Δεν ανταποκρίθηκα γιατί ήμουν απασχολημένος να αλλάζω φιλμ στη μηχανή μου και να συνεχίσω τις λήψεις» λέει σήμερα.

Άλλωστε όπως παραδέχεται, η διάσημη πια φωτογράφηση δεν θα είχε την επιτυχία που έχει σήμερα, αν είχε ενδώσει τελικά στο ερωτικό κάλεσμα της Μέριλιν Μονρόε.

Στο τέλος, ο φωτογράφος ξάπλωσε στο πάτωμα δίπλα στο κρεβάτι και συζήτησαν με την Μέριλιν Μονρόε για τις ζωές τους.

«Παρολίγον εραστές, μόλις μια ώρα νωρίτερα και είχε ήδη εξαφανιστεί» λέει ο Κίρκλαντ σήμερα και συνεχίζει:

«Έφτασε σαν μια οπτασία και όταν έφυγε έμοιαζε λες και είχε εξατμιστεί».

Η πρώτη μεγάλη ντίβα του Χόλιγουντ που δέχτηκε να βρεθεί απέναντι στη φωτογραφική του μηχανή ήταν η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, την οποία έπεισε να ποζάρει για το περιοδικό Look.

Εκείνη η φωτογράφηση άνοιξε τις πόρτες του Χόλιγουντ για εκείνον, που έκτοτε φωτογράφησε την Τζούντι Γκάρλαντ, την Μάρλεν Ντίντριχ και φυσικά την Μέριλιν Μονρόε. «Τα κομμάτια του παζλ ήταν όλα εκεί, ωστόσο όλα ξεκίνησαν με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ» λέει ο ίδιος σήμερα.

Από το 1960, o Ντάγκλας Κέρκλαντ έχει φωτογραφίσει περισσότερες από 600 σημαντικές προσωπικότητες, έχει εργαστεί σε πάνω από 150 κινηματογραφικές ταινίες:

«The Sound of Music» (1964), «2001: A Space Odyssey», «Butch Cassidy and Sundance Kid» (1969), «Out of Africa» (1985), «Titanic» (1997), «Moulin Rouge» (2000), «The Great Gatsby» (2011) και «The 33» (2014), μεταξύ άλλων.

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s προετοιμάζεται να διαθέσει στις 29 Οκτώβρη, στο πλαίσιο της Exceptional Sale, τη Χάσελμπλαντ του Ντούγκλας Κίρκλαντ μπροστά στον φακό της οποίας η Μέριλιν Μονρόε πόζαρε, επαγγελματικά, για τελευταία φορά.

Εκείνο το βράδυ του Νοεμβρίου του 1961, ο Κίρκλαντ, που εργαζόταν για το Look μόλις 18 μήνες, έπρεπε να φέρει στο περιοδικό ένα «καυτό» φωτογραφικό πορτρέτο της Μονρόε, για το επετειακό τεύχος των 25 χρόνων της έκδοσης.