Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Η μόδα σε πρώτο πλάνο στο 1ο Athens Fashion Film Festival

Η μόδα σε πρώτο πλάνο στο 1ο Athens Fashion Film Festival

Τη μόδα σε πρώτο πλάνο φέρνει στη μεγάλη οθόνη το πρώτο Athens Fashion Film Festival, σε μία τριήμερη γιορτή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με ελεύθερη είσοδο για το κοινό

Τη μόδα σε πρώτο πλάνο φέρνει στη μεγάλη οθόνη το πρώτο Athens Fashion Film Festival, σε μία τριήμερη γιορτή που θα πραγματοποιηθεί από τις 25 έως και τις 27 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Μέσα από 140 ταινίες απ’ όλο τον κόσμο (ντοκιμαντέρ, μυθοπλασίας, μικρού και μεγάλου μήκους), παράλληλες δράσεις με καλεσμένους διεθνείς προσωπικότητες από το χώρο της Μόδας και του Κινηματογράφου, fashion performance από Έλληνες σχεδιαστές, μοναδικά events και μία ομαδική έκθεση, το 1ο Athens Fashion Film Festival φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο συνάντησης για όσους αγαπούν τη Μόδα και τις Τέχνες αλλά και μία δημιουργική πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών για όσους σπουδάζουν και εργάζονται στο χώρο της Μόδας και του Κινηματογράφου.

«Οι ταινίες μόδας είναι ένα αυτόνομο κινηματογραφικό είδος που αγγίζει καυτά κοινωνικά θέματα» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Νικόλ Αλεξανδροπούλου.

H Ελληνίδα παραγωγός και σκηνοθέτιδα μίλησε για το πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης, τις ειδικές θεματικές που φιλοξενεί και οι οποίες είναι αφιερωμένες στην πράσινη μόδα, στην ηθική της υπόσταση αλλά και στη θέση της γυναίκας σήμερα σε αυτό το χώρο, ενώ αναφέρθηκε και στην ταινία που ετοιμάζει η ίδια για τον σχεδιαστή μόδας Μπίλι Μπο και εξήγησε τι προσδοκά για το Athens Fashion Film Festival.

Πώς αποφασίσατε να φέρετε το Fashion Film Festival στην Αθήνα;

Θεωρώ ότι είναι ένα φεστιβάλ που έλειπε από την Ελλάδα. Όπως όμως συνέβη και στις άλλες χώρες, έτσι και εδώ πρέπει να υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες και πάνω από όλα οι άνθρωποι του σινεμά, της τέχνης και της μόδας που να εστιάσουν στην καλλιτεχνική υπόσταση του fashion film. Το fashion film είναι ένα αυτόνομο κινηματογραφικό είδος. Είναι ταινίες -βασικά- μικρού μήκους που εκφράζουν τη μόδα με έναν ξεχωριστό καλλιτεχνικό τρόπο, με ιδιαίτερη έμφαση στη φωτογραφία, το μοντάζ, τη μουσική, την αισθητική, την ηθική και ποιητική έννοια. Μακριά από καθαρά εμπορικούς σκοπούς, οι ταινίες μόδας χρησιμοποιούν κώδικες που αγγίζουν καυτά κοινωνικά θέματα. Είναι το νέο μέσο επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από τη μόδα στη νέα ψηφιακή εποχή.

Στο εξωτερικό ποια είναι η πορεία και η απήχηση αντίστοιχων διοργανώσεων;

Κάπου στις αρχές του 2000, άρχισαν να καλλιεργούνται οι συνθήκες και να δημιουργούνται οι ομάδες ανθρώπων από τους χώρους του σινεμά, της μόδας αλλά και της τέχνης γενικότερα που κατάφεραν να αναδείξουν τη σημασία και αξία ενός fashion film. Το Fashion Film Festival ξεκίνησε από τη Γαλλία και τώρα υπάρχουν γύρω στα 40 σε όλο τον κόσμο, με κάποια πολύ δυνατά όπως του Τόκιο, του Μιλάνου, της Μαδρίτης, του Λονδίνου, της Κωνσταντινούπολης, της Βραζιλίας, του Λος Άντζελες, του Λα Χόγια στην Καλιφόρνια, που είναι κάτι σαν τις Κάννες των Fashion Film Festivals.

Το Athens Fashion Film Festival παρουσιάζει συνολικά 140 φιλμ που πλαισιώνουν το διαγωνιστικό τμήμα, τα αφιερώματα και τις ειδικές θεματικές ενότητες. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή τους;

Το πρόγραμμα του AFFF είναι πολύ πλούσιο. Στην Ιταλία έχουμε μία φράση που περιγράφει πολύ καλά αυτό που ζήσαμε όταν έπρεπε να επιλέξουμε ανάμεσα σε περισσότερα από 500 φιλμ που μας υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής: είχαμε «l’ imbarazzo della scelta» («την αμηχανία της επιλογής»), δεν μπορούσαμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε ταινίες με πολύ υψηλό επίπεδο παραγωγής και αισθητικής. Έχουμε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, μυθοπλασίας και πολλά ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ που ασχολούνται από την κατασκευή ενός ρούχου έως την ηθική της μόδας. Υπάρχουν και πολλές ταινίες μικρού μήκους από μεγάλα brands, που έχουν γυριστεί στην Ελλάδα (ενότητα glocality) αλλά και ταινίες Ελλήνων σκηνοθετών που ξεχωρίζουν για την αισθητική, το σενάριο, τη φωτογραφία και τους κοινωνικούς κώδικες που χρησιμοποιούν.

View this post on Instagram

✨ OPENING CEREMONY✨ Κατά τη διάρκεια της Τελετής Έναρξης του Athens Fashion Film Festival, αυτή τη Δευτέρα 25/2, θα προβληθεί η ταινία "Lagerfeld Confidentiel". Η ταινία που αφηγείται τη ζωή του μεγάλου δημιουργού, ο οποίος συνέδεσε αναπόσπατα τον Κινηματογράφο με τη Μόδα, παρουσιάζεται μέσα την κάμερα του Rodolphe Marconi σε ένα πορτραίτο αποκαλυπτικό. Στην ταινία, ο ίδιος μιλά
για τη μόδα, την εικόνα, αλλά και τις ανθρώπινες σχέσεις, ενώ μιλούν για εκείνον, μεταξύ άλλων,
η ηθοποιός Νικόλ Κίντμαν και η πριγκίπισσα Καρολίνα του Μονακό. Η είσοδος στην Τελετή Έναρξης θα γίνει μόνο με προσκλήσεις. ▫️ During the Opening Ceremony of the Athens Fashion Film Festival, on Monday 25/2, the film "Lagerfeld Confidential" will be screened. The film that tells the great creator's life story, who inherently linked Cinema to Fashion, is portrayed in Rodolphe Marconi's camera in a revealing portrait. In the film, he speaks about fashion, image, but also for human relations, while talking about him, among others is actor Nicole Kidman and Princess Caroline of Monaco. Admission to the Opening Ceremony will be done by invitation only. __________________________ #AthensFashionFilmFestival #AFFF #AthensFFF #afff2019 #opening #night #openingnight #ceremony #openingceremony #openingfilm #openingmovie #Megaron #fashionfilmfestival #fashionfilmfest #fashion #film #festival #fest #athens #award #awards #fashionista #fashionblogger #fashionstyle #fashionblog #fashiongram #fashionaddict #fashionpost #fashionweek #festivalfashion

A post shared by AFFF Athens Fashion Film Fest (@afffathensfashionfilmfestival) on

Σημαντικό ρόλο στον προγραμματισμό παίζουν και οι παράλληλες δράσεις. Το Athens Fashion Film Festival.περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, θεματικές για την Πράσινη Μόδα και την ηθική της υπόσταση. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα γι’ αυτές;

H «Ethical Fashion» στοχεύει στη διαχείριση όλων των προβλημάτων που προκαλεί η βιομηχανία της Μόδας, όπως η εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού, η καταστροφή του περιβάλλοντος, η χρήση επικίνδυνων χημικών ουσιών και η κακοποίηση των ζώων. Για παράδειγμα η Stella McCartney δε χρησιμοποιεί γούνες στις συλλογές της. Είναι πολύ σημαντικό το ότι η Ηθική και η Τεχνολογία συνεργούν με τέτοιο τρόπο που ο κόσμος -τόσο αυτός που εργάζεται στη βιομηχανία της Μόδας όσο και αυτός που καταναλώνει- συνειδητοποιεί τη δύναμη που έχει για να προστατεύσει το περιβάλλον, τη φύση και τους ανθρώπους. Και η ενσυνείδηση είναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα για θετικές αλλαγές μόνο.

Η δράση «#fff milano for women» διαπραγματεύεται τη θέση της γυναίκας σήμερα στο χώρο της Μόδας, του Κινηματογράφου και των Τεχνών γενικότερα. Μέσα από μία πενταετή περίπου έρευνα, η Constanza Cavalli-Etro, ιδρύτρια του αντίστοιχου FFF στο Μιλάνο, παρουσιάζει ταινίες μόδας από γυναίκες σκηνοθέτιδες που αφηγούνται ιστορίες για τις σύγχρονες γυναίκες, χωρίς καμία λογοκρισία.

Στο «Citizen Habit», τέλος, κάνουμε μία σύνδεση της ιστορίας των πόλεων με την ιστορία της Μόδας, το πώς -δηλαδή- η μόδα διαμορφώνει την πόλη και το αντίστροφο. Αλήθεια, το ξέρατε ότι η λέξη «habit» την οποία μεταφράζουμε πλέον ως συνήθεια, είχε μία διαφορετική πρώτη έννοια; Ήταν το ράσο. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης και με τη στήριξη της διοργάνωσης «Αθήνα 2018- Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων, μέγας δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, θα παρουσιάσουμε το σημαντικό εκδοτικό έργο «Firenze. Fashion Atlas», στο οποίο η ιστορία της Φλωρεντίας συνδέεται αναπόσπαστα με την ιστορία της Μόδας μέσα από τις δράσεις του Pitti Immagine Discovery Foundation.

View this post on Instagram

🎬 IN COMPETITION 🎬 Η σύλληψη της ταινίας "Come Join Our Cult" έγινε για λογαριασμό της Sidikai, μιας ισπανική εταιρίας βιώσιμης μόδας, για να λειτουργήσει ως κύριο μέσο παρουσίασης της μάρκας. Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα απλό αλλά ισχυρό κομμάτι που θα μπορούσε να μεταδώσει την ισχυρή οπτική ταυτότητα καθώς και την παθιασμένη προσέγγιση της βιωσιμότητας, ενώ παράλληλα θα κάνει τον θεατή να εμπλακεί άμεσα ως ενεργό μέρος της «επανάστασης». Χρησιμοποιήθηκε το βασικό ένδυμα, το μαύρο blazer, ως ο αγωγός ενός συναισθηματικού ταξιδιού ξεκινώντας από μια μαγευτική ηρεμία έως ένα αναζωογονητικό τέλος, αφήνοντας τον θεατή να θέλει να ενταχθεί στην επανάσταση και να αλλάξει τον κόσμο. Η φωνή αφηγείται μια λογική ιστορία, ενώ τα γραφικά και η μουσική φέρουν το συναισθηματικό «κύμα». Η πρόθεση ήταν να μεταδωθούν τα πάντα για την μάρκα αντί να δοθούν απλώς οι πληροφορίες, κάνοντας τον θεατή να νιώσει. ▫️ This film "Come Join Our Cult" was conceived for Sidikai, a Spanish sustainable fashion firm, to work as our main brand presentation video. The idea was to create a simple but powerful piece that would transmit the strong visual identity as well as the hard-core sustainability approach, while at the same time involving the viewer directly as an active part of the "revolution". The key garment the black blazer was used as the conductor of an emotional journey starting from a mesmerizing calm to an energizing end, leaving the spectator wanting to join the revolution and change the world. The voice tells a rational story while the visuals and music carry the emotional "wave". The intention was to transmit everything about the brand rather than by just telling the information, by making the spectator feel it. ____________________________________ #AthensFashionFilmFestival #AFFF #AthensFFF #afff2019 #InCompetion #sidikaifilm #comejoinourcult #fashionfilmfestival #fashionfilmfest #fashion #film #festival #fest #athens #award #awards

A post shared by AFFF Athens Fashion Film Fest (@afffathensfashionfilmfestival) on

Πού συναντιέται το σινεμά με τη μόδα;

Ένα σημείο είναι ότι έχουν κοινή τεχνολογία (οι κάμερες, τα φώτα, το post production..). Επίσης, έχουν τη δύναμη να αγγίξουν βαθιά τις μάζες. Η μόδα είναι το κατεξοχήν δημοκρατικό μέσο έκφρασης. Δεν είναι είδος πολυτελείας. Δεν είναι απλώς ένα στυλ και η παραγωγή ενός ρούχου. Η ένδυση είναι ένα στοιχείο που συνδέεται διαχρονικά με την ιστορία και τον πολιτισμό ενός λαού.

Αποκαλύπτει την κοινωνική και πολιτική οργάνωση της φυλής, τις κοινωνικές σχέσεις, τα ήθη και τα έθιμα. Επίσης, είναι ένα μέσο που έχει ο κάθε άνθρωπος για να εκφραστεί ελεύθερα και να δημιουργήσει τη μοναδικότητά του. Ένα fashion film δίνει πολλές ευκαιρίες για μια ενδιαφέρουσα πολιτισμική και ανθρωπολογική διερεύνηση με μέσο την πλέον ελκυστική και δυναμική φόρμα τέχνης, το σινεμά.

Ποια είναι η δική σας σχέση με τη μόδα;

Προέρχομαι από τον χώρο του κινηματογράφου. Είμαι σκηνοθέτης και παραγωγός. Αποφάσισα, λοιπόν, να κάνω μία ταινία στην πόλη της Αθήνας, αυτής της χαοτικής και βασανισμένης πόλης στην οποία γεννήθηκε η έννοια της αρμονίας και της αισθητικής. Και δουλεύοντας πάνω σε αυτή την ταινία που ετοιμάζω, ανοίχτηκε μπροστά μου ο κόσμος του fashion film. Και ήταν αγάπη με την πρώτη ματιά.

Η σχέση μου με τη μόδα είναι λατρεμένη. Έχοντας ζήσει σε δύο χώρες, Ελλάδα και Ιταλία, έχω αναπτύξει μία ελεύθερη σχέση με τη μόδα, η οποία δεν είναι μόνιμη. Αλλάζει ανάλογα με την περίοδο της ζωής μου. Κάποιες φορές μπορεί να είμαι μίνιμαλ και κάποιες φορές μπαρόκ. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό: ότι η μόδα σου εξάπτει τη φαντασία και έτσι μπορείς να γίνεις πολύ ελεύθερος και πολύ δημιουργικός.

Ετοιμάζετε μία ταινία μυθοπλασίας για τη ζωή του Μπίλι Μπο. Πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα;

Είναι μία ταινία που καταγράφει την ιστορία ενός πολύ ταλαντούχου ανθρώπου με φόντο την Ελλάδα από τη δεκαετία του ‘60 έως τη δεκαετία του ‘70, όταν ο Βασίλης Κουρκουμέλης φεύγει χτυπημένος από τη δύσκολη αρρώστια. Είναι μία ταινία για την αγάπη και το ταλέντο ενός ανθρώπου που ακολούθησε με όλη του τη δύναμη το όνειρό του και τα κατάφερε.

Τι προσδοκάτε για το Athens Fashion Film Festival;

Το πρωταρχικό μου όνειρο είναι το φεστιβάλ να γίνει ένα ουσιαστικό σημείο συνάντησης και μία δημιουργική πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών και γνώσεων για ανθρώπους που δημιουργούν στο χώρο του σινεμά, της μόδας, της τέχνης και σε άλλους δημιουργικούς τομείς. Και μέσα από αυτές τις συναντήσεις, το φεστιβάλ να μπορέσει να ενδυναμώσει τα δημιουργικά ταλέντα του σινεμά, της μόδας και των άλλων τεχνών.

Only in

Καταστροφικές δαπάνες υγείας στο 9% των νοικοκυριών

Χειρότερη υγεία, μεγαλύτερη θνησιμότητα και νοσηρότητα και δυσκολία πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας, προληπτικές εξετάσεις και φάρμακα διαπιστώνεται στις χαμηλότερες κοινωνικοοικονομικές τάξεις

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024