Το Χόλιγουντ εξακολουθεί να γυρνάει την πλάτη στις γυναίκες
Γυναίκες και μειονότητες, εθνικές ή πολιτιστικές, μπροστά ή πίσω από την κάμερα συνεχίζουν ξεκάθαρα να υποεκπροσωπούνται στο Χόλιγουντ
Με φόντο την πολυαναμενόμενη απονομή των φετινών βραβείων Όσκαρ, μία πανεπιστημιακή έρευνα ρίχνει φως σε μία από τις πιο σκοτεινές πτυχές του Χόλιγουντ.
Για έκτη συνεχή χρονιά, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος ‘Αντζελες (UCLA), εξέτασε λεπτομερώς 200 ταινίες που κυκλοφόρησαν το 2017 μαζί με 1.316 τηλεοπτικές εκπομπές.
Το θλιβερό αποτέλεσμα της μελέτης; Οι γυναίκες και οι μειονότητες, εθνικές ή πολιτιστικές, συνεχίζουν ξεκάθαρα να υποεκπροσωπούνται στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία, μπροστά ή πίσω από την κάμερα, παρά μια ελαφρά βελτίωση που καταγράφεται σε ορισμένες κατηγορίες.
Ο προβληματικός χάρτης του Χόλιγουντ

Η έκθεση που εστιάζει στην ποικιλομορφία του Χόλιγουντ, εξετάζει επίσης την απασχόληση σε δώδεκα επαγγελματικές κατηγορίες γυναικών και ατόμων που θεωρούνται «μη λευκά» στις ΗΠΑ, δηλαδή όλων αυτών που δεν έχουν αυστηρά ευρωπαϊκή καταγωγή (μαύροι, Ασιάτες, Λατινοαμερικανοί, Άραβες, μιγάδες κ.ά.).
«Στα παρασκήνια ή μπροστά στην κάμερα, η πρόοδος για τους έγχρωμους και τις γυναίκες παραμένει πολύ περιθωριακή, αν όχι ανύπαρκτη», τονίζουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της έκθεσης εντοπίζεται στο εξής παράδοξο: Oι ταινίες που προβάλλουν μειονότητες, π.χ το «Crazy Rich Asians» ή το «Μαύρος Πάνθηρας» γνωρίζουν γενικά μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία σε σχέση με τις άλλες.
Σύμφωνα με την μελέτη, που δημοσιοποιείται μόλις ελάχιστες ημέρες πριν από την 91η τελετή απονομής των ‘Οσκαρ, η αναλογία των ηθοποιών που προέρχονται από μειονότητες στους βασικούς ρόλους, σίγουρα σημείωσε πρόοδο περνώντας από το 13,9% στο 19,8% το 2017. Ωστόσο η αναλογία αυτή υπολείπεται κατά πολύ από το να αντιστοιχεί στο ποσοστό των μειονοτήτων αυτών στον αμερικανικό πληθυσμό, που υπολογίζεται στο 40%.
Οι γυναίκες παρουσιάζουν μια κάπως καλύτερη εικόνα, κερδίζοντας το 32% των βασικών ρόλων (+2% σε σχέση με το 2016) αλλά η ισοτιμία απέχει ακόμη πολύ.
Σε αυτή τη βιομηχανία, «τα συστήματα εξουσίας, στους κόλπους των οποίων αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις είναι λευκοί και άνδρες, είναι δύσκολο να διαρραγούν», αποκαλύπτει η ‘Ανα-Κριστίνα Ραμόν, που συμμετείχε στην έρευνα.
Ελπίδα οι τηλεοπτικές παραγωγές

Η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο ευνοϊκή στην τηλεόραση, όπου ο τεράστιος πλούτος των διαδικτυακών συνδρομητικών πλατφορμών με βίντεο όπως το Netflix, το Amazon ή το Hulu ενίσχυσε την ποικιλομορφία.
«Η συνάντηση μιας τεχνολογικής αλλαγής και μιας δημογραφικής αλλαγής δημιούργησε ένα περιβάλλον που έχει ωριμάσει σήμερα για να αλλάξει τις συνήθειες του οπτικοακουστικού τομέα», διευκρινίζει η έκθεση ελπίζοντας ότι η τηλεόραση θα δείξει τον δρόμο στο Χόλιγουντ.
- Ντεμπούτο για τον Μόρις στον Ολυμπιακό: Η 12άδα με τον Κολοσσό
- Φοινικούντα: «Ο γιος μου είναι αθώος» – Τι λέει ο πατέρας του 22χρονου που συνελήφθη
- Τσουκαλάς: Η διακυβέρνηση Μητσοτάκη διαιρεί σε δύο Ελλάδες – Οι λίγοι καλοπερνούν, οι πολλοί αγκομαχούν
- Τα δεδομένα για Μανδά: «Η Γιουβέντους εξετάζει σοβαρά την απόκτησή του»
- ΣΥΡΙΖΑ για Μητσοτάκη: Ο κυνισμός και η αλαζονεία του δεν πείθει κανέναν πια, ούτε τους αγροτοσυνδικαλιστές της ΝΔ
- Λέξεις της χρονιάς 2025: τι αποκαλύπτουν για τις εμμονές της ψηφιακής εποχής
- Αφαιρέθηκαν χωρίς εξήγηση φωτογραφίες από τα αρχεία Έπσταϊν – ανάμεσά τους και εικόνα με τον πρόεδρο των ΗΠΑ
- Κηφισιά: Εξιχνιάστηκε ληστεία με λεία 180.000 ευρώ – Δύο συλλήψεις
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 21.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/erik-mclean-go7GkMubo5c-unsplash-315x220.jpg)



![Δημόσιο Χρέος: Γιατί «κατεβάζει» την παραγωγικότητα στην Ελλάδα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/debt-300x300.jpg)










































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442