Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΡΑΕ: Το ενδιαφέρον της αγοράς θα κρίνει την κατασκευή φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης - Σκοπίων

ΡΑΕ: Το ενδιαφέρον της αγοράς θα κρίνει την κατασκευή φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

Την ύπαρξη ενδιαφέροντος από την αγορά έθεσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ως προϋπόθεση προκειμένου να κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου Θεσσαλονίκη - Σκόπια όπως και ο σταθμός ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη νησίδα Ρεβυθούσα

Την ύπαρξη ενδιαφέροντος από την αγορά έθεσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ως προϋπόθεση προκειμένου να κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου Θεσσαλονίκη – Σκόπια όπως και ο σταθμός ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη νησίδα Ρεβυθούσα.

Η απόφαση που έλαβε η Αρχή αναφορικά με το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος Φυσικού Αερίου 2017-2026, προς την οποία ο ΔΕΣΦΑ καλείται να συμμορφωθεί, προβλέπει συγκεκριμένα:

  • Για τον αγωγό Θεσσαλονίκη – Σκόπια, προϋπολογισμού 48,7 εκατ. ευρώ εγκρίνεται για ένταξη στον προγραμματισμό ανάπτυξης με την προϋπόθεση διεξαγωγής δεσμευτικής διαδικασίας κατανομής δυναμικότητας «Market Test» σε συνεννόηση και μετά από σύμφωνη γνώμη της ΡΑΕ ενώ η έγκριση της υλοποίησής του θα πραγματοποιηθεί σε επόμενη έγκριση του δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, εφόσον παρουσιαστούν ικανοποιητικά αποτελέσματα δέσμευσης δυναμικότητας.
  • Για την κατασκευή προβλήτα ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, η ΡΑΕ αναφέρει ότι «αναγνωρίζει την πιθανή μελλοντική αναγκαιότητα του έργου αυτού για την ανάπτυξη της αγοράς του ναυτιλιακού LNG, παρόλο που ο ΔΕΣΦΑ δεν έχει υποβάλει ολοκληρωμένο σχεδιασμό καθώς και μελέτη σκοπιμότητας για το έργο αυτό που να περιγράφει την προβλεπόμενη ζήτηση ναυτιλιακού LNG και να τεκμηριώνει τη βιωσιμότητα του έργου». Ωστόσο τονίζει ότι η αξιολόγηση για την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος θα γίνει μετά την υποβολή του ολοκληρωμένου σχεδιασμού του έργου.

Το έργο συνίσταται στην κατασκευή προβλήτα για φόρτωση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 1.000-20.000 κυβικών μέτρων με το σκεπτικό τα μικρότερα πλοία να ανεφοδιάζουν άλλα πλοία, είτε της ακτοπλοΐας είτε της ποντοπόρου ναυτιλίας, στο λιμάνι του Πειραιά ενώ τα μεγαλύτερα να τροφοδοτούν δορυφορικούς σταθμούς αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, δεν προβλέπεται να γίνει market test «διότι προεξοφλείται η αποτυχία του στην παρούσα χρονική περίοδο». Σημειώνεται ότι η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε εν τω μεταξύ ότι προχωρά στην κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG για την τροφοδοσία πλοίων.

Η ΡΑΕ ενέκρινε επίσης την κατασκευή σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου στην Αμπελιά που κρίνεται απαραίτητη για την υδραυλική ευστάθεια του συστήματος μετά την λειτουργία του αγωγού ΤΑΡ.

Sports in

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024