Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Μercedes-Benz δημιουργεί μια «επικοινωνιακή» S-Class που αλληλεπιδρά με τους πεζούς

Η Μercedes-Benz δημιουργεί μια «επικοινωνιακή» S-Class που αλληλεπιδρά με τους πεζούς

Η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει μια πειραματική S-Class η οποία με τη συνδρομή συνδυασμού τεχνολογιών φιλοδοξεί να αναπτύξει τις επικοινωνιακές δυνατότητες, προκειμένου να αλληλεπιδρά με τους πεζούς με ορίζοντα το αυτόνομο μέλλον.

Με αφετηρία την S-Class, η γερμανική φίρμα αποκάλυψε ένα νέο πειραματικό μοντέλο, εξοπλισμένο με μια δέσμη αισθητήρων και radar τα οποία συνεργάζονται με ένα σετ ευφυών, «διαδραστικών» φωτιστικών σωμάτων και στόχο την αναζήτηση του «ιδανικού» τρόπου αλληλεπίδρασης οχημάτων και πεζών με φόντο το αυτόνομο μέλλον.

Αναλυτικότερα, η πειραματική S-Class περιγράφεται από την Mercedes-Benz ως «Cooperative Car» και εφοδιάζεται με ένα εξελιγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης καθώς και μια σειρά προηγμένων αισθητηρίων οργάνων που σε συνδυασμό με την υπερπληθώρα φωτιστικών σωμάτων LED αλλά ηχείων μεταβαλλόμενης κατευθυντικότητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη ένας στόλος από ημιαυτόνομες S-Class, χρησιμοποιείται από τις Daimler και Bosch στο πλαίσιο του project πλήρως αυτόνομης στάθμευσης που πραγματοποιούν οι δύο εταιρείες στην Στουτγκάρδη.

Ωστόσο, το Cooperative Car, φιλοδοξεί να οδηγήσει τις εξελίξεις περί την αυτόνομη οδήγηση ακόμα ένα βήμα μακρύτερα, καθώς χάρη στις παραπάνω επιπλέον προσθήκες μπορεί ουσιαστικά να επικοινωνήσει αποτελεσματικά με τους πεζούς.

Σύμφωνα με έρευνες που διεξήγαγε η Mercedes-Benz, οι πεζοί νιώθουν πολύ πιο «άνετα» όταν μπορούν να αντιληφθούν με την πρώτη ματιά όταν πρόκειται για αυτοκίνητα με λειτουργίες ημιαυτόνομης και αυτόνομης οδήγησης.

Ακόμα όμως και με επαρκή σηματοδότηση, όταν έχουμε να κάνουμε με συστήματα που εξασφαλίζουν στο αυτοκίνητο πλήρη αυτονομία και, σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στο ανωτέρω πιλοτικό project αυτοματοποιημένων υπηρεσιών στάθμευσης που προσφέρουν οι Daimler και Bosch, η απουσία οδηγού από το cockpit, συνιστά μείζον πρόβλημα επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτου-πεζού, ένα πρόβλημα που φιλοδοξεί να λύσει η δέσμη επιπλέον φωτιστικών σωμάτων που εφοδιάζει την πειραματική S-Class.

Ξεκινώντας από τα βασικά δηλαδή το πρόβλημα ταυτοποίησης του αυτοκινήτου ως αυτόνομου, η Mercedes-Benz επέλεξε να το καταστήσει σαφές με την αφθονία φωτισμών σε τιρκουάζ απόχρωση.

Η συγκεκριμένη επιλογή χρώματος για τον φωτισμό είναι, συνεπικουρούμενης της αφθονίας φωτιστικών σωμάτων, αφενός ορατή από απόσταση και αφετέρου αποτελεί ουδέτερη απόχρωση η οποία, επί του παρόντος εκλείπει από το χρωματολόγιο των συνήθων φωτιστικών σωμάτων των οχημάτων και της οδικής σήμανσης, στοιχείο που την καθιστά ιδανική για την ταύτιση με την αυτόνομη τεχνολογία.

Σε ό,τι αφορά την πειραματική S-Class εφοδιάζεται με μια τετράδα τιρκουάζ LED -δύο μπροστά και δύο πίσω- στην οροφή της τα οποία εκτός από την ιδιότητα φωτισμού, εφοδιάζονται με αισθητήρες που με τη σειρά τους έχουν ως μοναδικό σκοπό να ανιχνεύουν την κίνηση πεζών.

Αφού ανιχνεύσουν την παρουσία πεζών περιμετρικά του αυτοκινήτου, οι τιρκουάζ LED λωρίδες, ακολουθούν την κίνηση τους, σαν δύο ψηφιακές μάτια, ειδοποιώντας έτσι τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου ότι το αυτοκίνητο έχει αντιληφθεί την παρουσία τους.

Κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο τα φωτιστικά σώματα μπορούν να επικοινωνήσουν με τους πεζούς, δίνοντας τους τρόπον τινά «οδηγίες» για το πώς να κινηθούν σε σχέση με τις κινήσεις του αυτοκινήτου.

Αν οι πεζοί δεν αντιληφθούν την απόπειρα επικοινωνίας του αυτοκινήτου, ή το ίδιο το αυτοκίνητο μέσω των φωτιστικών σωμάτων, ένα σετ ηχείων που επίσης παρεπιδημεί στην οροφή της S-Class μπορεί να μεταδώσει ηχητικά σήματα, υποδεικνύοντάς τους, την επόμενη κίνηση.

Παράλληλα με τα φωτιστικά σώματα οροφής, η πειραματική S-Class εφοδιάζεται με μια σειρά LED στο μπροστινό και πίσω παρμπρίζ, τα οποία αναβοσβήνουν με αυξομειούμενο ρυθμό, σηματοδοτώντας κατά πόσο το αυτοκίνητο βρίσκεται σε διαδικασία επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης.

Εκτός από την ποικιλία φωτιστικών σωμάτων που επιχειρούν να καταστήσουν «επικοινωνιακή» την S-Class, ενεργό ρόλο αναλαμβάνει και η αερανάρτηση με την οποία εξοπλίζεται, καθώς κατά την εκκίνηση και την έξοδο από θέση στάθμευσης, η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται, και το αμάξωμα ανασηκώνεται με τέτοιο τρόπο που, κατά την Mercedes-Benz, είναι σαν το αυτοκίνητο να «ξυπνά».

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Mercedes-Benz, όλες οι παραπάνω δυνατότητες της πειραματικής S-Class, την κάνουν να δείχνει σαν ένα «ζωντανό αντικείμενο» επιτρέποντας στους ανθρώπους-πεζούς να κατανοούν το αυτοκίνητο διαισθητικά.

Και αν οι συγκεκριμένες λειτουργίες δείχνουν λίγο ουτοπικές έως και ανούσιες στο σήμερα, ο επιφορτισμένος με την εξέλιξη μελλοντικών τεχνολογιών και γκουρού συγκοινωνιολόγος της Daimler, Alex Mankowsky, αναφέρει ότι η εξέλιξη ενός κώδικα επικοινωνίας μεταξύ πεζών και αυτοκινήτων αποτελεί την νέα μεγάλη πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να εξελίξουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

«Οι συζητήσεις για τα βασικά έχουν ήδη ξεκινήσει μεταξύ κατασκευαστών. Ευρύτερες ιδέες και έννοιες όπως η διαδικασία εκκίνησης ενός αυτόνομου αυτοκινήτου θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγματεύσεων και προβληματισμού στα επόμενα πέντε-έξι χρόνια», εξηγεί ο ίδιος.

Sports in

Ο Ολυμπιακός στο σπίτι του Ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου (pics, vids)

Ο Ολυμπιακός επισκέφτηκε το… σπίτι της UEFA στη Νιόν της Ελβετίας, λίγες μέρες πριν τον σπουδαίο ημιτελικό με τη Μίλαν για το Youth League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024