Βραβευμένες ταινίες χωρίς αντίκτυπο
Ορισμένες σκέψεις για τη σχέση του ελληνικού κοινού με τις ταινίες ύστερα από τη χθεσινή απονομή των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Ας θέσουμε μερικά ερωτήματα όσο πιο απλά μπορούμε. Εχουν κάποιον αντίκτυπο τα βραβεία Ιρις της Ακαδημίας Κινηματογράφου; Πριν απαντήσουμε πρέπει να διευκρινίσουμε τι εννοούμε χρησιμοποιώντας τη λέξη «αντίκτυπος». Θα μπορούσαν να παρακινήσουν το κοινό να αναζητήσει τις βραβευμένες ταινίες; Μήπως πρέπει πριν απ’ όλα να διευκρινίσουμε τι εννοούμε χρησιμοποιώντας τη λέξη «κοινό»; Προφανώς, εννοούμε το κοινό που σηκώνεται μαζικά από τις πολυθρόνες του σπιτιού του για να παρακολουθήσει μια ελληνική ταινία. Κατά μέσο όρο, ο Ελληνας πηγαίνει στο σινεμά μια φορά τον χρόνο (κι όμως, είναι αλήθεια, τα νούμερα αυτό λένε). Πριν από την Ακαδημία, είχαμε τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας, και φυσικά έχουμε ακόμα το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (δίχως να υπάρχει καμία ανησυχία για τη μακροβιότητα τού – ανεβασμένου τελευταία – θεσμού). Γιατί το κοινό εγκατέλειψε την ελληνική ταινία εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1980; Εφταιγε το ίδιο το σινεμά, έφταιγαν οι αποθεωτικές κριτικές για ταινίες που πιθανότατα δεν το άξιζαν, έφταιγε η ανεμελιά της μεταπολιτευτικής Ελλάδος (που δεν ήθελε να πολυσκοτίζεται με βαρείς προβληματισμούς) ή οι άκυρες βραβεύσεις; Λίγο απ’ όλα, για να δώσουμε επιτέλους μια απάντηση.
- Γάζα: Χτυπήματα της Ισλαμικής Παλαιστινιακής Τζιχάντ σε αντίποινα για τις επιθέσεις στη Ράφα
- Pulitzer: Το Reuters κέρδισε το βραβείο για την κάλυψη του πολέμου στη Γάζα
- Στα «ΝΕΑ» της Τρίτης: Φορο – παγίδες με τα ακίνητα
- Ράφα: Το πολεμικό συμβούλιο του Ισραήλ απορρίπτει την κατάπαυση του πυρός – Συνεχίζει την επιχείρηση
- Η Miss USA παραιτείται από τον τίτλο για την ψυχική της υγεία – «Ώρα να γράψω το επόμενο κεφάλαιο»
- Ο Λιούις Χάμιλτον κάνει ένα «καυτό γύρο» στο Μαϊάμι με την Κένταλ Τζένερ ενώ εκείνη ουρλιάζει πως τον μισεί