Οι Renault-Nissan αποκάλυψαν ένα νέο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,3 λίτρων ο οποίος αποτελεί καρπό από κοινού εξέλιξης με τον όμιλο Daimler.

O νέος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.330 κ.εκ. θα συνδυάζεται τόσο με μηχανικό κιβώτιο όσο και με διπλού συμπλέκτη και θα διατεθεί αρχικά για τα Renault Scenic και Grand Scenic.

Ο Energy TCe όπως ονομάζεται θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδοχές ισχύος ξεκινώντας από τους 115 ίππους και τα 220 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 4.500 σ.α.λ. Η συγκεκριμένη εκδοχή ισχύος θα είναι αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο.

Η δεύτερη θα αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 1.600 σ.α.λ ενώ η τρίτη και ισχυρότερη υπόσχεται 160 ίππους και 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Αμφότερες οι εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες προαιρετικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης αυξάνει την απόδοση της ροπής στα 270 Nm –διαθέσιμα από τις 1.800 σ.α.λ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος κινητήρας επωφελείται από μια καινοτόμο τεχνολογία η οποία έγκειται στην επίστρωση του εσωτερικού των κυλίνδρων με νανοϋλικά την οποία δανείζεται από το Nissan GT-R και χάρη στις μειωμένες τριβές αλλά και στη βελτιστοποίηση της θερμοδυναμικής εγγυάται μέγιστη αποδοτικότητα.

Παράλληλα χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού το οποίο επιγράφεται Dual Variable Timing Camshaft, υπόσχεται υψηλότερη απόδοση της ροπής στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και πιο γραμμική στις υψηλότερες στροφές.

Αυτό που παραμένει ακόμα άγνωστο για το συγκεκριμένο κινητήρα, εκτός από το χρονοδιάγραμμα ένταξής του στα μοντέλα των Renault-Nissan είναι κατά πόσο θα αξιοποιηθεί και από την νέα γενιά της Mercedes-Benz A-Class -και μετέπειτα των υπόλοιπων «μικρών» της Mercedes-Benz- σενάριο που είναι και το πιθανότερο.

auto.in.gr