Υπό τον φόβο η Ευρώπη να αποτελέσει ουραγό στην εξέλιξη και κατασκευή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλαβε την πρωτοβουλία να συγκαλέσει, την επόμενη εβδομάδα, στις Βρυξέλλες, συνάντηση εκπροσώπων ευρωπαϊκών εταιρειών από τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, της χημικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης και κατασκευής μηχανολογικών εφαρμογών, προκειμένου να συζητηθεί η δημιουργία ευρωπαϊκού consortium που θα αναλάβει την κατασκευή μπαταριών και θα «αντιμετωπίσει» τον ασιατικό και αμερικανικό ανταγωνισμό ο οποίος προς το παρόν, στο συγκεκριμένο τομέα, μονοπωλεί την αγορά της γηραιάς ηπείρου.

Όπως επίσης ανακοινώθηκε δια στόματος του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Maros Sefcovic, σε περίπτωση που οι συζητήσεις αποδώσουν καρπούς, η δημιουργία consortium θα λάβει χρηματοδότηση και από την Ε.Ε. η οποία μπορεί να φτάσει τα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

«Η φιλοδοξία μας είναι να υπάρξει μια πλήρης ολοκληρωμένη διαδικασία παραγωγής στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης. Η στήριξη της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη είναι επιτακτική αν λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Όπως ανέφερε επίσης ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μιλώντας στους Financial Times, «δεν έχουμε το περιθώριο για “περιπτώσεις Kodak” σε μια τόσο σημαντική για την Ευρώπη βιομηχανία. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια Airbus μπαταριών. Όπως ακριβώς συνέβη και τη δεκαετία του ’60 όταν είχαμε πολλές καινοτόμες εταιρείες αλλά δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν σε παραγωγή μεγάλης κλίμακας και έτσι χρειάστηκε να συνεργαστούν, Γάλλοι, Γερμανοί και άλλοι Ευρωπαίοι προκειμένου να εξελίξουν αυτό που είναι σήμερα ένα υπέροχο αεροπλάνο».

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά στις Βρυξέλλες θα βρεθούν εκπρόσωποι των Renault, Daimler, BMW, VW, Siemens, Basf, Total, Continental, Saft και Umicore.

«Πρόκειται για μια καλή πρωτοβουλία που λαμβάνεται τη σωστή χρονική στιγμή», σχολίασε εκπρόσωπος του ομίλου VW ο οποίος δηλώνει υπέρμαχος της δημιουργίας ευρωπαϊκής κοινοπραξίας για την κατασκευή μπαταριών.

Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη δεν υπάρχει ούτε ένα εργοστάσιο παραγωγής συστοιχιών ιόντων λιθίου και μπαταριών καθώς αν και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων συναρμολογούν στα εργοστάσιά τους μπαταρίες για ηλεκτροκίνητα, στην ουσία, εισάγουν την «πρώτη ύλη», δηλαδή τις συστοιχίες ιόντων λιθίου από την Ασία, τις οποίες στη συνέχεια προσαρμόζουν με βάση τις ανάγκες τους.

Ως αποτέλεσμα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες, κυριαρχείται από ιαπωνικές (Panasonic, NEC) κορεατικές (LG, Samsung) κινεζικές εταιρείες (BYD, CATL) ή ακόμα και από την αμερικανική Tesla, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Goldman Sachs, η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025 αναμένεται να αντιστοιχεί σε 40 δισεκατομμύρια δολάρια.

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας