Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ναταλία Δραγούμη: Δεν ξέρω πόσο βοήθησε η ασφάλεια, στα 40 τρως «χαστούκι»

Ναταλία Δραγούμη: Δεν ξέρω πόσο βοήθησε η ασφάλεια, στα 40 τρως «χαστούκι»

Σε ένα παραλήρημα δράσης, μουσικής και ήχων κινείται η Ναταλία Δραγούμη πλαισιωμένη από έντονη σκηνική δραστηριότητα. Στην περιπέτεια που κατακτά τη σκηνή του Θεάτρου Λαμπέτη, ο θεατής αφήνεται στο έλεος της σωματικής έκφρασης των ηθοποιών, των ήχων και της εικόνας. «Είναι σαν να βλέπουμε σινεμά μέσα στο θέατρο, με πλάνα κινηματογραφικά στη σκηνή», δηλώνει στο in.gr η Ναταλία Δραγούμη που εκτονώνει την ανάγκη της υποκριτικής της έκφρασης στο θέατρο.

Συνέντευξη: Ελισάβετ Σταμοπούλου

Ανεβαίνει 39 σκαλοπάτια. Δεν σταματά, ούτε βαριανασαίνει στη μέση της διαδρομής, αλλά συνεχίζει για να συναντήσει μια ηρωίδα του Χίτσκοκ. Την ηρωίδα που υποδύεται στο έργο Τα 39 σκαλοπάτια, βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Χίτσκοκ (1935) και στο κατασκοπικό μυθιστόρημα «Τα τριανταεννέα σκαλοπάτια» του Τζον Μπάκαν.

Σε ένα παραλήρημα δράσης, μουσικής και ήχων κινείται η Ναταλία Δραγούμη πλαισιωμένη από έντονη σκηνική δραστηριότητα. Στην περιπέτεια που κατακτά τη σκηνή του Θεάτρου Λαμπέτη, ο θεατής αφήνεται στο έλεος της σωματικής έκφρασης των ηθοποιών, των ήχων και της εικόνας.

Η σκηνή γίνεται άλλοτε ένας υπαίθριος χώρος και άλλοτε το εσωτερικό ενός θεάτρου, ένα δωμάτιο, ένας δρόμος ή ένας σταθμός τρένου, μία γέφυρα, βάλτοι, θάλασσες, βουνά, αεροπλάνα.

«Είναι σαν να βλέπουμε σινεμά μέσα στο θέατρο, με πλάνα κινηματογραφικά στη σκηνή», δηλώνει στο in.gr η Ναταλία Δραγούμη που εκτονώνει την ανάγκη της υποκριτικής της έκφρασης στο θέατρο.

Πρωταγωνίστρια δραματικών σειρών της μικρής οθόνης, η ηθοποιός αφήνει να φανεί η διάθεσή της απέναντι σε μελλοντικές τηλεοπτικές προτάσεις, ανακαλώντας τις εποχές του καλλιτεχνικού οίστρου.

Χωρίς να γυρνά την πλάτη στην κοινή παραδοχή που θέλει τον πολιτισμό να περνά από κρίσιμες εξετάσεις, δεν υιοθετεί γνωστές ρητορείες περί κρίσης, ασφάλειας και φόβου.

Βρίσκεστε σε ένα παραλήρημα δράσης ως ηρωίδα του έργου «Τα 39 σκαλοπάτια», βασισμένου στην ομώνυμη ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ
Είναι μια παρωδία της ταινίας του Χίτσκοκ. Δεν έχουμε ελληνοποιήσει το έργο, κρατά το βρετανικό του χιούμορ και στιλ. Είναι σαν να βλέπουμε σινεμά μέσα στο θέατρο, πλάνα κινηματογραφικά στη σκηνή. Τέσσερις ηθοποιοί υποδύονται όλους τους όρους. Εγώ υποδύομαι μια Γερμανίδα η οποία είναι κατάσκοπος και ξαφνικά βρίσκεται μαχαιρωμένη. Είναι η κλασική ξανθιά του Χίτσκοκ.

Στη συγκεκριμένη ταινία του Χίτσκοκ τα συναισθήματα που παράγονται ακολουθούν την κλασική κλιμάκωση που συναντάμε στα έργα του σκηνοθέτη
Είδα την ταινία κατά τη διάρκεια των προβών, μιλάμε για μια από τις καλύτερες ταινίες του αγγλικού κινηματογράφου. Είναι μια ταινία κλασική, μαυρόασπρη με μουσειακό ενδιαφέρον.

Η πολιτιστική φλόγα, η καλλιτεχνική έκφραση, το «καταφύγιο» της υποκριτικής βρίσκονται στο σανίδι. Η τηλεόραση υπάρχει κάπου στο πλάνο;
Πάντα υπάρχει προοπτική, δεν την έχω απαρνηθεί. Έχω όμως έχω καθιερωθεί ως ηθοποιός των δραματικών σίριαλ και τα σίριαλ αυτά δεν γίνονται.

Ως πρωταγωνίστρια διαφόρων σίριαλ της μικρής οθόνης, πώς κρίνετε τις υφιστάμενες συνθήκες του τηλεοπτικού τοπίου σε σχέση με το 2000;
Είναι πολύ λίγα τα όσα γίνονται. Δεν χρειάζεται όμως χρήματα. Υπάρχουν έργα που έχουν την ατάκα. Δεν μου αρέσει η αντιμετώπιση του τύπου : όλα χάλια και δεν γίνεται τίποτα.

Σας θλίβει η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο πολιτισμός;

Σίγουρα γιατί κι εγώ είμαι ένα κομμάτι του πολιτιστικού τομέα. Το αισθάνομαι. Αυτά που λένε περί ξεσκαρταρίσματος δεν τα πιστεύω. Ο πολιτισμός δεν είναι σε δεύτερη μοίρα, ούτε είδος πολυτελείας.

Αντικρίζοντας μια αντιπαραγωγική κατάσταση, ποιες περιόδους πολιτιστικής ανθηρότητας ανακαλείτε;
Όλα τα χρόνια που ήμουν στο θέατρο Αμόρε όπου υπήρχε ένας καλλιτεχνικός και δημιουργικός οίστρος. Το θέατρο γέμιζε, δεν είχαμε το άγχος εάν έχει κόσμο. Ανέβαιναν τρεις παραστάσεις μέσα στον χρόνο. Υπήρχαν και τα σίριαλ τότε με τους πολύ ωραίους ρόλους, δεν ήξερες ποιο σενάριο να διαλέξεις.

Θα ήταν δύσκολο να μην ερωτηθείτε για τη γεύση που αφήνει ένα δραματικό σίριαλ σε μια πρωταγωνίστριά του

Ταξιδεύεις πολύ και αυτή η καθημερινή τριβή με τους ανθρώπους της δουλειάς είναι από τα πολύ ωραία σημεία. Ο ιδρυματισμός μού αρέσει, μου δίνει ασφάλεια. Μου αρέσει να ανήκω κάπου. Είναι λυπηρό όταν όμως σταματά η δουλειά και πρέπει να πας σε άλλη οικογένεια. Πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία. Στα δραματικά σίριαλ υπάρχει και πολύ γέλιο, πλάκα, καθώς μπορεί να χρειαστεί να κλάψεις σε μια σκηνή και ο απέναντί σου να κάνει γκριμάτσες. Αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι.

Στο παιχνίδι της καθημερινότητας, ποια είναι η πιο λυπηρή στιγμή;
Η ανεργία, ανησυχητική και λυπηρή υπόθεση. Άνεργη, όμως, ακόμη δεν έχω μείνει. Στη δουλειά μας πάντα υπήρχε ο φόβος και η ανασφάλεια της ανεργίας.

Σε μια μνημονιακή εποχή βρίσκετε εγχειρήματα που δίνουν διέξοδο στην έκφραση. Έρχεστε σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία μέσα από τον βραβευμένο «Εμίλ», περιπέτεια που έχει διασκευάσει η Μιμή Ντενίση και παρουσιάζεται στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Είναι παιδική λογοτεχνία. Έργο για παιδιά και μη, διασκεδαστικό και ταυτόχρονα διδακτικό. Αμέσως ήθελα να ασχοληθώ με την συγκεκριμένη δουλειά. Και τα δύο έργα, στα οποία πρωταγωνιστώ, αφορούν στην εποχή του 1930. Διατηρούν αισθητικά στοιχεία της εποχής. Στο παιδικό έργο είμαι η μαμά του Εμίλ. Είναι σημαντικό να παρακολουθήσουμε τη σχέση μητέρας και γιου.

Μητέρα στην παράσταση, μητέρα και στην πραγματικότητα. Πώς αντιμετωπίζετε τη σκέψη ότι τα παιδιά σας θα ενηλικιωθούν σε ένα αβέβαιο περιβάλλον;
Κι εγώ που ενηλικιώθηκα στην εποχή του καταναλωτισμού, ξαφνικά στα 40 μου χρόνια είδα να έρχεται το χαστούκι. Είμαστε μεν στον κύκλο των δυσκολιών, δεν ξέρω όμως πόσο η ασφάλεια βοήθησε.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Τελικός» για Παρτιζάν και Ολυμπιακό στο Βελιγράδι

Ο Ολυμπιακός φιλοξενείται απόψε (28/3, 21:30) στο Βελιγράδι από την Παρτιζάν για την 32η αγωνιστική της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024