Μετά την επιτυχή δοκιμή συστημάτων αυτόνομης οδήγησης σε αστικά λεωφορεία αλλά και φορτηγά, η Mercedes-Benz αποκαλύπτει άλλο ένα project που φιλοδοξεί να αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων-μεταφορών, παρουσιάζοντας μια πρωτότυπη εκδοχή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου τριαξονικού οχήματος βαρέως τύπου με δυνατότητες για συνολικό ωφέλιμο φορτίο έως 25 τόνους και το οποίο θα μπορούσε να περάσει στην παραγωγή έως το 2020.

Το Urban eTruck, όπως ονομάζεται αξιοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες που τοποθετούνται στο δεύτερο άξονα και αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 340 ίππων και 1.000 Nm ροπής η οποία, ωστόσο σε συνδυασμό με το σύστημα μετάδοσης φτάνει στους τροχούς τα 2 x 11.000 Nm.

Το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία μπαταριών ιόντων λιθίου απόδοσης 212 kWh οι οποίες σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα προσφέρουν αυτονομία έως και 200 χλμ. με την Mercedes-Benz να περιγράφει το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο φορτηγό της ως μια δυνητικά ιδανική επιλογή για τις διανομές που εκτελεί ένα τυπικό επαγγελματικό όχημα π.χ. μεταφοράς τροφίμων σε διάστημα μιας ημέρα.

Όπως επίσης χαρακτηριστικά επισημαίνεται, αν και το βάρος των μπαταριών διαμορφώνεται σε 2,5 τόνους, το συνολικό βάρος του ηλεκτροκίνητου πρωτοτύπου υπερβαίνει μόλις κατά 1,7 τόνους το αντίστοιχο ενός αντίστοιχου τυπικού συμβατικού οχήματος, ενώ η εξαρχής αρθρωτή τοποθέτηση των μπαταριών στο πλαίσιο δίνει περιθώρια προσθήκης ή αφαίρεσης συστοιχιών προσφέροντας τη δυνατότητα προσαρμογής της προσφερόμενης αυτονομίας στις εκάστοτε ανάγκες.

Σε ό,τι αφορά την φόρτισή των μπαταριών ιόντων λιθίου, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες απόδοσης των 212 kWh μπορούν να φορτιστούν μέσω ταχυφορτιστή 100 KW σε διάστημα 2-3 ωρών, ενώ το γερμανικό πρωτότυπο φορτηγό εφοδιάζεται και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Εκτός από το πλεονέκτημα των μηδενικών εκπομπών ρύπων που εγγυάται το αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύνολο του το Urban eTruck εξασφαλίζει και σχεδόν μηδενικά επίπεδα θορύβου, ένα σαφές πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών οχημάτων του είδους ιδίως αν αναλογιστεί κανείς το θόρυβο που προκαλούν και τι συνεπάγεται αυτό για το αστικό περιβάλλον.

auto.in.gr