Το Χόλιγουντ ξύπνησε για να δει τις υποψηφιότητες των 88ων Όσκαρ. Κάποιοι (για παράδειγμα ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου) ξύπνησαν πολύ ευτυχισμένοι στο άκουσμα των πολλαπλών υποψηφιοτήτων. Κάποιοι ήταν λιγότερο χαρούμενοι.

Για άλλη μία χρονιά, τα Όσκαρ είχαν τις απουσίες τους και τις μικρές τους εκπλήξεις.

Στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας, την έκπληξη έκανε ο Λένι Αμπράχαμσον του Room που «τρύπωσε» στην πεντάδα των υποψηφίων, αφήνοντας εκτός βαρύ πυροβολικό: Ρίντλεϊ Σκοτ (The Martian), Στίβεν Σπίλμπεργκ (Η Γέφυρα των Κατασκόπων), αλλά και Τοντ Χέινς (Carol).

Η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η απουσία από την κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου του Άαρον Σόρκιν για το Steve Jobs. Μπορεί η ταινία να μην άρεσε ιδιαίτερα στην Ακαδημία (της έδωσε υποψηφιότητες στις κατηγορίες των ερμηνειών), αλλά είχε ένα εξαιρετικό σενάριο που κάποιοι θεωρούσαν φαβορί για το βραβείο.

Χαρακτηριστικό των φετινών Όσκαρ -και ένα θέμα που πρόκειται ξανά να απασχολήσει τους αναλυτές των υποψηφιοτήτων και τους θαυμαστές των βραβείων- είναι το γεγονός ότι τα Όσκαρ αυτά είναι λευκά.

Οι Αφροαμερικανοί υποψήφιοι και οι ταινίες με πρωταγωνιστές Αφροαμερικανούς απουσιάζουν: Απόντες οι Γουίλ Σμιθ για το Concussion, Ράιαν Κούγκλερ για το Creed, Σάμουελ Τζάκσον για τους Μισητούς Οκτώ.

Αν και Οι Μισητοί Οκτώ συγκέντρωσαν τρεις υποψηφιότητες, αλλά ο ίδιος ο Κουέντιν Ταραντίνο δεν κατάφερε να είναι υποψήφιος για Όσκαρ Σκηνοθεσίας, αλλά δεν βρέθηκε ούτε στην… καθιερωμένη υποψηφιότητά του, στην κατηγορία του Σεναρίου. Άλλη μία χαμένη ευκαιρία για την εξαιρετική σεναριακή δουλειά του Ταραντίνο.

Απούσα από τις υποψηφιότητες για Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία Η Ολοκαίνουρια Καινή Διαθήκη του Βέλγου Ζάκο Βαν Ντορμαέλ, μία αστεία και τρυφερή κωμωδία για τη θρησκεία.

Ο Κρίστιαν Μπέιλ πήρε μία υποψηφιότητα Β’ Ανδρικού Ρόλου για Το Μεγάλο Σορτάρισμα, αλλά ο Στιβ Καρέλ δεν κατάφερε να είναι για δεύτερη φορά υποψήφιος, μετά το περσινό Foxcatcher. Αν και θα του άξιζε.

Απούσα, επίσης, από την κατηγορία του Β’ Γυναικείου Ρόλου η Τζέιν Φόντα για τη Νιότη, μία ταινία που κατά κανόνα αγνοήθηκε. Αντίστοιχα, ο Πολ Ντάνο άξιζε μία υποψηφιότητα για τον ρόλο του είτε στη Νιότη, είτε στο Love and Mercy.

Απών και ο Μάικλ Σάνον για τα 99 Σπίτια, αν και θεωρείτο «σιγουράκι». Τη θέση του πήρε μάλλον ο Τομ Χάρντι της Επιστροφής. Στην κατηγορία του Β’ Ανδρικού Ρόλου δεν βρίσκουμε ούτε τον Ίντρις Έλμπα για το Beasts of No Nation.

Μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, αλλά μία ταινία που δεν κατάφερε να γοητεύσει τα μέλη της Ακαδημίας, που της χάρισαν υποψηφιότητες μόνο στις τεχνικές κατηγορίες. Ο λόγος για το νέο Star Wars που θα μπορούσε να έχει περισσότερες υποψηφιότητες.

Στην κατηγορία του Animation απουσιάζει ο Καλόσαυρος της Pixar, πιθανότατα επειδή υποψήφιο -και αδιαφιλονίκητο φαβορί- είναι Τα Μυαλά που Κουβαλάς.

Τα… παράδοξα

Περιμέναμε ότι τα Όσκαρ θα έδιναν τουλάχιστον μία υποψηφιότητα στην Αλίσια Βίκαντερ, είτε για Α, είτε για Β Ρόλου (αν και τόσο στο Ex Machina, όσο και στο The Danish Girl είναι πρωταγωνίστρια). Τελικά, ήταν υποψήφια μόνο για Β Ρόλου, αλλά όχι για το Ex Machina όπως περιμέναμε, αλλά για το The Danish Girl.

Η Ρούνι Μάρα είναι υποψήφια για Όσκαρ ερμηνείας, όχι για Α΄Γυναικείου Ρόλου όπως απαιτούσαν πολλοί, αλλά για Β’ Γυναικείου Ρόλου (αν και ο ρόλος της είναι εξίσου πρωταγωνιστικός με της Μπλάνσετ). Ωστόσο, σε αυτό δεν φταίει τόσο η ίδια, όσο η εταιρεία παραγωγής που την προωθούσε για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ