Με το Q7 να έχει βρει ήδη μια θέση στις ανά τον κόσμο αντιπροσωπείες της Audi και το νέο Q1 «στο δρόμο», η Audi προετοιμάζεται να γράψει ένα καινούριο κεφάλαιο και για το Q5, εξελίσσοντας ήδη τη νέα γενιά του.

Ακολουθώντας την ίδια συνταγή με το Q7, το μεσαίων διαστάσεων SUV της γερμανικής φίρμας θα αξιοποιήσει την ίδια ελαφριά αρχιτεκτονική η οποία, χάρη στην χρήση υψηλής αντοχής χάλυβα και αλουμινίου, αναμένεται να περιορίσει το βάρος του έως και κατά 100 κιλά, κάτι που με τη σειρά του θα βελτιώσει την οδική συμπεριφορά μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου.

Στον περιορισμό του κόστους χρήσης αναμένεται να συμβάλλουν και οι νέοι κινητήρες. Όπως και στη σημερινή γενιά του αυτοκινήτου, η γκάμα πρόκειται περιλαμβάνει τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες περιλαμβάνοντας στις τάξεις του και μερικούς νέους -κοινούς με το νέο Α4- ενώ, για πρώτη φορά θα διατεθεί και μια plug-in υβριδική έκδοση.

Η τελευταία θα ονομάζεται e-tron quattro και θα συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς όπως και στην αντίστοιχη έκδοση του Q7.

Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του κορυφαίου SUV της Audi στην plug-in υβριδική εκδοχή του, αξιοποιείται ένας TDI 3,0 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 373 ίππων και 700 Nm ροπής, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 50 γρ./χλμ.

Αν και η plug-in υβριδική έκδοση αναμένεται να υιοθετήσει μια μικρότερης ισχύος και σε συνδυασμό με μικρότερου κυβισμού κινητήρα, εκδοχή του παραπάνω συνόλου, οι σχέσεις ισχύος-αποδοτικότητας αναμένεται να είναι εξίσου εντυπωσιακές ενώ θα προσφέρει και ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.

Σε κάθε περίπτωση, οι δημοφιλέστερες εκδόσεις του Q5 θα εφοδιάζονται με την εξελιγμένη εκδοχή του TDI κινητήρα των 2,0 λίτρων με αισθητά βελτιωμένη αποδοτικότητα, ενώ ο V6 κινητήρας των 3,0 λίτρων θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, ξεπερνώντας στην έκδοση SQ5 τους 320 ίππους.

Μετά το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Q5, η Audi σκοπεύει να διευρύνει την γκάμα των SUV της, εξετάζοντας το ενδεχόμενο παραγωγής του Q6 το οποίο δεν θα αποτελέσει την πιο σπορ έκδοση του Q5, στα πρότυπα της BMW X6, άλλα ένα πιο πρακτικό μοντέλο που θα συνδυάζει τις ιδιότητες ενός επταθέσιου MPV με τις εκτός δρόμου ικανότητες ενός off-roader.

AUTOMEDIA