Μετά το προοίμιο της Δευτέρας, με το χειρόφρενο μόνο στους συρμούς εμπορευμάτων, οι εργαζόμενοι στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB) έχουν ξεκινήσει την απεργία και στα επιβατικά δρομολόγια και τα προβλήματα είναι ήδη αισθητά.

Στις πόλεις, οι αποβάθρες στα τρένα έχουν γεμίσει με επιβάτες που ελπίζουν σε μία θέση στα λίγα βαγόνια που περνούν ενώ σε όλη τη χώρα εκτελείται μόνο το ένα τρίτο των υπεραστικών δρομολογίων. Η πενθήμερη κινητοποίηση που ξεκίνησε είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία των DB.Από το πρωί της Τρίτης, οι DB εκτελούν, όπως προβλεπόταν στον έκτακτο προγραμματισμό τους, το ένα τρίτο των δρομολογίων. Η απεργία, τόσο στο υπεραστικό όσο και στα αστικά δίκτυα, δεν επηρέαζει εξίσου κάθε περιοχή -αναλόγως της απήχησης που έχει το το συνδικάτο μηχανοδηγών GDL.

Όσον αφορά τα αστικά δίκτυα, περισσότερο πλήττονται το Βερολίνο, η Φρανκφούρτη και το Χάλλε, αλλά αισθητά είναι τα προβλήματα στο Αμβούργο, το Μόναχο και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις.

Στο Βερολίνο και το Αμβούργο για παράδειγμα, στις περισσότερες γραμμές του αστικού δικτύου περνά ένας συρμός ανά 20λεπτο (ο κανόνας για τις ίδιες ώρες βρίσκεται κοντά στο τρίλεπτο). Τα προβλήματα φαίνονται και στους δρόμους, καθώς πολλοί επιλέγουν το αυτοκίνητο και σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων.

Το συνδικάτο μηχανοδηγών GDL βρίσκεται σε διαμάχη με τη διοίκηση των DB για τις συνομιλίες γύρω από το ύψος των μισθολογικών αυξήσεων αλλά και τις ομάδες των εργαζομένων που θα εκπροσωπεί. H διοίκηση έχει εγείρει το ενδεχόμενο να πάει σε συμβιβασμό, πράγμα για το οποίο όμως δεν είναι διατεθειμένο το συνδικάτο.

«Το καταλαβαίνουμε πως οι επιβάτες δεν θα χειροκροτούν ενθουσιασμένοι στις αποβάθρες, αλλά δεν θα φέρουμε σε διαιτησία βασικά εργασιακά κεκτημένα» είπε ο επικεφαλής του GDL, Κλάους Βεζέλσκι.

H τελευταία απεργία στους Σιδηρόδρομους είναι σχετικά νωπή (είχε γίνει τον περασμένο Νοέμβριο). Ήδη πριν το ξεκίνημα της νέας κινητοποιήσης, άρχισαν ξανά στα ΜΜΕ να ακούγονται φωνές εναντίον του Βεζέλσκι, ο οποίος είχε γίνει την προηγούμενη φορά στόχος ακόμη και προσωπικών απειλών. Παράγοντες της αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ακόμη και για ισχυρό πλήγμα στη συνολική οικονομία εξαιτίας του χειρόφρενου στους εμπορευματικούς συρμούς.

Στους επικριτές της νέας κινητοποίησης βρέθηκε και ο Σοσιαλδημοκράτης αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, που επέκρινε την άρνηση του GDL να δεχθεί διαιτησία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ