Η νέα γενιά του Polo πιθανότατα θα είναι διαθέσιμη μόνο ως πεντάθυρη καθώς ο γερμανικός όμιλος φέρεται να εξετάζει την κατάργηση της τρίθυρης εκδοχής με δεδομένη την κάμψη στη ζήτηση για αντίστοιχες εκδόσεις.

«Η αγορά για τις τρίθυρες εκδόσεις στην compact κατηγορία συρρικνώνεται με ταχείς ρυθμούς. Με αυτό δεδομένο εξετάζουμε το κατά πόσο, για παράδειγμα, θα κατασκευάζουμε μόνο πεντάθυρα Polo στο μέλλον», δήλωσε για το θέμα ο επικεφαλής της VW Martin Winterkon, μιλώντας στην ετήσια συνέντευξη Τύπου του ομίλου στο Βερολίνο.

«Τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας κίνησης θα είναι σημαντικά. Μεταφράζονται σε τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων εξοικονόμησης χρημάτων από την παραγωγή και από τον περιορισμό του αριθμού των εξαρτημάτων.

Ωστόσο, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πρόκειται για μία γενικότερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων οι αγοραστές δείχνουν να προτιμούν τα πεντάθυρα αμαξώματα.

Ενδεικτικό είναι ότι όταν η Audi λανσάρισε για πρώτη φορά το Α3, τη δεκαετία του ’90, ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως τρίθυρο, ενώ πλέον οι πωλήσεις του πεντάθυρου Α3 ξεπερνούν αυτές του τρίθυρου σε αναλογία μεγαλύτερη του 10 προς 1.

Επίσης υπάρχουν εταιρείες που ήδη λανσάρουν μοντέλα τα οποία δεν προσφέρονται σε τρίθυρες εκδόσεις όπως η Honda με το Civic και η Ford με το Focus.

Παράλληλα με τα αμαξώματα η VW αναμένεται να περικόψει και τη λίστα εξοπλιστικών επιλογών καθώς όπως εξήγησε ο Martin Winterkorn, «τώρα προσφέρουμε εξοπλιστικά στοιχεία που επιλέγονται μόνο από το 5% των αγοραστών».

Αυτό, ωστόσο δεν σημαίνει απαραιτήτως πιο «φτωχά» εξοπλισμένα αυτοκίνητα αλλά ό,τι οι αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούνται στον εξορθολογισμό των καταλόγων εξοπλισμού τους προσφέροντας περισσότερο βασικό εξοπλισμό και λιγότερες προαιρετικές επιλογές.

Auto Express