Η γαλλική φίρμα δίνει το στίγμα ενός πρωτοτύπου που θα παρουσιάσει στην επικείμενη έκθεση του Παρισιού και το οποίο σχεδιάστηκε προκειμένου να αποτελέσει ένα από τα πλέον αποδοτικά τετράτροχα που έχουν υπάρξει ποτέ.

Σημαντικό ρόλο στην απόπειρα αυτή της Renault διαδραματίζει η σχεδίαση των επιφανειών του πρωτοτύπου η οποία του εξασφαλίζει αεροδυναμικό συντελεστή 0,235 σύμφωνα με τις συστάσεις των Γάλλων.

Εκτός από τη σχεδίαση αυτή καθαυτή του ασύμμετρα τρίθυρου concept, το Eolab διαθέτει ένα ενεργό spoiler στο μπροστινό τμήμα καθώς και δύο ενεργές πτέρυγες στο πίσω τμήμα, ενώ οι ζάντες έχουν σχεδιαστεί ώστε να ανοίγουν και να κλείνουν δημιουργώντας μια ενιαία επιφάνεια προκειμένου, κατά περίπτωση, να προσφέρουν την απαραίτητη ψύξη στα φρένα και να ελαχιστοποιούν την αεροδυναμική αντίσταση.

Ενεργή είναι και η ανάρτηση του Eolab με στόχο να αυξομειώνει το ύψος του αμαξώματος ώστε, αναλόγως με τις συνθήκες, να ελαχιστοποιείται η αεροδυναμική αντίσταση.

Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη μέγιστης αποδοτικότητας παίζει και η εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών στην κατασκευή του, στοιχείο που το καθιστά κατά 400 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχου μεγέθους Clio.

Αναλυτικότερα, η οροφή του Eolab είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο, οι γυάλινες επιφάνειες αποτελούνται από ιδιαίτερα λεπτό γυαλί ενώ από ελαφρά πολυμερή υλικά αποτελούνται και τα στοιχεία που συναποτελούν το εσωτερικό.

Το κινητήριο σύνολο του Eolab προέρχεται από το ήδη γνωστό οπλοστάσιο της Renault, συνδυάζοντας τον οικείο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου της φίρμας με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου 6,7 kWh.

Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 75 ίππους και 95 Nm ροπής ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 68 ίππους και 200 Nm ροπής και περά από την αξιοπρεπή συνδυαστική ισχύ, δίνουν τη δυνατότητα στο παράξενο σχεδιαστικά concept να εμφανίζει μέση κατανάλωση 1,0 λίτρου/100 χλμ., προσφέροντας παράλληλα ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ.

Αν και το Eolab, προφανώς δεν πρόκειται να οδηγηθεί ως έχει στην παραγωγή, σύμφωνα με την Renault, διαθέτει «100 νέες απολύτως ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες τεχνολογίες οι οποίες σχεδιάστηκαν για να περάσουν, σταδιακά, στα αυτοκίνητα παραγωγής της».

auto.in.gr