«Κλείδωσαν» για το 2021 τα 95 γραμμ./χλμ. ως μέσος όρος CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ε.Ε
Έκλεισε το θέμα του ορίου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τους στόλους των αυτοκινητοβιομηχανιών με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ψηφίζει την εφαρμογή των 95 γραμμ./χλμ. με ορίζοντα το 2021 και τη σύμφωνη γνώμη και της Γερμανίας.
Ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το νομοσχέδιο που προβλέπει τον περιορισμό του μέσου όρου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τους στόλους των αυτοκινητοβιομηχανιών στα 95 γραμμ./χλμ. έως το 2021 από 130 γραμμ./χλμ. που -θα- ισχύει το 2015.
Όσο για τις διαφοροποιήσεις που υπήρξαν σε σχέση με το αρχικό νομοσχέδιο μετά από την σθεναρή αντίσταση του γερμανικού μπλοκ, ουσιαστικά πρόκειται για την μετάθεση της εφαρμογής του νέου ορίου ως υποχρεωτικού κατά ένα έτος, από το 2020 στο 2021.
Έτσι, το 2020 θα λειτουργήσει ως μεταβατικό έτος όπου θα απαιτηθεί η συμμόρφωση του 95% των κατασκευαστών αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή επικράτεια.
Μετά το 2020 και έως το 2022 θεσμοθετούνται επίσης και τα λεγόμενα «super-credits» τα οποία ουσιαστικά αποτελούν συντελεστές βάσει των οποίων οι πιο «πράσινες» προτάσεις στην γκάμα ενός κατασκευαστή θα προσμετρούν περισσότερο από τις υπόλοιπες, στον υπολογισμό του μέσου όρου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της πράσινης μετακίνησης όπως το ευρωπαϊκό λόμπι, Transport & Environment, με έδρα το Βέλγιο και αντικείμενο την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, χαιρέτησαν τη συμφωνία, αφήνοντας ωστόσο αιχμές κατά της Γερμανίας και της καθυστέρησης στην εφαρμογή που επέφερε η εμπλοκή της.
«Αυτός ο ένας χρόνος καθυστέρησης στην εφαρμογή του νόμου για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ήταν μια μη απαραίτητη αποδυνάμωση του με στόχο να ευχαριστηθούν οι γερμανοί κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων».
«Ανεξαρτήτως αυτού, η τελική απόφαση εξακολουθεί να αποτελεί μια καλή συμφωνία για το περιβάλλον, την Ε.Ε. την οικονομία και τους οδηγούς, καθώς θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 27% σε έξι χρόνια», σημείωσε ο Greg Archer, υπεύθυνος για τον τομέα πράσινης αυτοκίνησης στην Transport & Management.
auto.in.gr
- Κακοκαιρία Byron: Πλημμυρισμένοι δρόμοι και διακοπές κυκλοφορίας σε Πιερία, Χαλκιδική και Ημαθία
- Μπιενάλε Βενετίας 2026: Οι συμμετοχές μέχρι στιγμής – Με τον Ανδρέα Αγγελιδάκη θα δώσει το παρών η Ελλάδα
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Λουλούδια στο σημείο που δολοφονήθηκε στα Εξάρχεια
- Φοροδιαφυγή: AI και ψηφιακούς ελέγχους επιστρατεύει η ΑΑΔΕ
- Χανιά: Νεκρός αθλητής μπάσκετ με αμαξίδιο σε τροχαίο στη Σούδα
- To NBA γλιστράει στον… λάθος δρόμο με τα νέα λαμπερά παρκέ του

