Σε 1,3 δισ. ευρώ τα έσοδα από τα διόδια το διάστημα 2008-2013
Από το 2008 μέχρι και τον Οκτώβριο 2013 τα έσοδα από την είσπραξη διοδίων ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, βάσει στοιχείων που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών Μιχ.Χρυσοχοΐδη. Ο υπουργός δίνοντας στοιχεία και για το το συγκριτικό κόστος των υποδομών σε κράτη της ΕΕ, επικαλείται τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Μ.Βρετανίας βάσει της οποίας προκύπτει ότι «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 5,5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο)».
Από το 2008 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013 τα συνολικά έσοδα από την είσπραξη διοδίων ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Ειδικότερα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι τα συνολικά έσοδα (με ΦΠΑ) για κάθε σύμβαση Παραχώρησης, από το 2008 έως και τον Οκτώβριο 2013, έχουν ως εξής:
- Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.
- Νέα Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα, Αθήνα- Μαλιακός και Σχηματάρι- Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.
- Μορέας (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.
- Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.
- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός- Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, το ύψος των τελών διοδίων που χρεώνεται στους χρήστες καθορίζεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης με υποχρέωση τήρησης Ανώτατου Ορίου Διοδίων Τελών.
Το Ανώτατο Όριο Διοδίων Τελών είναι η ανώτατη ανά χιλιόμετρο τιμή διοδίων τελών που ο παραχωρησιούχος δικαιούται να επιβάλει και υπόκειται σε ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται και δημοσιεύεται από την ΕΣΥΕ.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν μετά από ερωτήσεις του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.
Ο υπουργός Υποδομών διαβίβασε και στοιχεία για το ζήτημα του συγκριτικού κόστους των υποδομών. Ο κ. Χρυσοχοΐδης επικαλείται, ειδικότερα, τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Μ.Βρετανίας του 2010 στην οποία γίνεται σύγκριση του μέσου κόστους κατασκευής ενός χιλιομέτρου οδικής υποδομής σε κράτη και περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 7 εκατ. δολάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή, περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο)».
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Νότια Αφρική: Δολοφονείται μάρτυρας για εγκλήματα του δικαστικού συστήματος
- Κατεχόμενα: Αιφνιδιαστική επίσκεψη από τον γιο του Ερντογάν στον Ερχιουρμαν
- Βενεζουέλα: Νέα άφιξη αεροσκάφους με απελαθέντες από τις ΗΠΑ μετανάστες
- Ρωσία: Πολύ σοβαρές οι συνέπειες για την ΕΕ από τυχόν χρήση ρωσικών πόρων για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας
- Κακοκαιρία: Λόγω πτώσης βράχων στη Λεωφόρο Αθηνών έκλεισαν δύο λωρίδες κυκλοφορίας
- Ο Καναδάς αφαιρεί τη Συρία από τη μαύρη λίστα των κρατών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία