Ο ΟΣΕ αποκαθιστά λίθινη τοξωτή σιδηροδρομική γέφυρα στην Πελοπόννησο
Στην αποκατάσταση της ιστορικής λίθινης-τοξωτής σιδηροδρομικής γέφυρας και του Σταθμού Μάναρη στον άξονα της γραμμής Κορίνθου -Τρίπολης-Καλαμάτας, προχωρά ο ΟΣΕ. Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 116 μέτρων, της πρώιμης ελληνικής σιδηροδρομικής ιστορίας στο χωριό Μάναρη.
Στην αποκατάσταση της ιστορικής λίθινης-τοξωτής σιδηροδρομικής γέφυρας και του Σταθμού Μάναρη στον άξονα της γραμμής Κορίνθου -Τρίπολης-Καλαμάτας, προχωρά ο ΟΣΕ.
Στόχος της διοίκησης του Οργανισμού είναι η διατήρηση του αρχιτεκτονικού μνημείου, ως προς την εικόνα και την ασφαλή χρήση του.
Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 116 μέτρων, της πρώιμης ελληνικής σιδηροδρομικής ιστορίας στο χωριό Μάναρη.
Διαθέτει μονή γραμμή με οκτώ τοξωτά ανοίγματα σε οριζοντιογραφική καμπύλη και σύμφωνα με τον ΟΣΕ, είναι η μεγαλύτερη κοιλαδογέφυρα τέτοιου τύπου στην Ελλάδα και στην βαλκανική χερσόνησο.
Κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα (1898), από τη Γαλλική εταιρεία «Societe Anonyme Internationale de Construction Et d’ Enterprises De Travaux Publics» και αποτελεί κομψοτέχνημα λαϊκής αρχιτεκτονικής.
Η γέφυρα μελετήθηκε την χρονική περίοδο 1890-1891 από τον Λεπές και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1898, υπό την επίβλεψη του αρχιμηχανικού Γκότελαντ.
Τα υλικά κατασκευής προήλθαν από τα λατομεία του παρακείμενου όγκου Σπαρτιά, ενώ για την ανέγερσή της εργάστηκαν άνδρες και γυναίκες από τα γύρω χωριά, καθώς επίσης γάλλοι και ιταλοί εργάτες.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- ΗΠΑ: Το πρόστιμο της ΕΕ στο Χ είναι «επίθεση στον αμερικανικό λαό», λέει ο Ρούμπιο
- Βουρδέρης: «Αυτή η ομάδα απαξιώθηκε και δεν το αξίζει»
- Θεσσαλία: Κοντά στα όρια υπερχείλισης ο Πηνειός
- Γκιγιέρμο ντελ Τόρο: «Είμαι μεγάλος θαυμαστής του θανάτου και τον περιμένω με ανυπομονησία»
- Νωρίτερα θα επαναλειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης – Το πρόγραμμα των δρομολογίων
- Παπασταύρου: Τον Απρίλιο στην Ουάσινγκτον η υπουργική συνεδρίαση του 3+1 – «Η επιθετικότητα δεν οδηγεί σε επιρροή», διαμηνύει στην Τουρκία
