Τριαντάφυλλος Μαρόπουλος

Για το Ford Transit Connect, ο χαρακτηρισμός «σήμα κατατεθέν» δεν είναι υπερβολή, αφού έχει κατακτήσει δύο φορές τον τίτλο του «International Van of the Year», επικρατώντας απέναντι σε ιδιαίτερα άξιους «αντιπάλους».

Η νέα γενιά του Transit Connect συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία των ελαφρών Vanette, έχοντας δεχτεί παράλληλα ένα συνολικό κύμα ανανέωσης σε όλους τους τομείς.

Από τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις που είχαμε στο περιαστικό περιβάλλον του Μονάχου, η αίσθηση που άφησε το Transit Connect ήταν ιδιαίτερα θετική. Είτε πρόκειται για την normal έκδοση (L1), είτε για αυτή με το αυξημένο μεταξόνιο (L2), η αίσθηση που προσφέρει στο οδηγό παραπέμπει σε ένα σωστά στημένο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Λογική κλίση στο αμάξωμα, αρκετά ακριβές και άμεσο τιμόνι και προβλέψιμο κράτημα, αναβαθμίζουν τις «επαγγελματικές» υποχρεώσεις του Transit Connect.

Οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες προσφέρουν μεν επαρκή περιμετρική ορατότητα, αποτελούν ωστόσο, την κύρια πηγή θορύβου σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Εκεί που δόθηκε η μεγαλύτερη προσοχή ήταν στον τομέα της πρακτικότητας όσον αφορά τη φόρτωσή του. Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν το καινοτόμο σύστημα ανοίγματος στο διαχωριστικό της καμπίνας, ώστε το Transit Connect να μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια επιμήκη φορτία όπως σωλήνες ή ρολά μήκους μέχρι 3,4 μ. στην έκδοση L2 και μέχρι 3,0 μ. στην έκδοση L1.

Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε άνοιγμα με μεντεσέδες στο διαχωριστικό και ένας ειδικός μηχανισμός αναδίπλωσης/βύθισης στο κάθισμα του συνοδηγού, ώστε να δημιουργηθεί ένα προφίλ σε σχήμα δίσκου στην επιφάνεια της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. Επίσης, το ταμπλό σχεδιάστηκε έτσι ώστε να περνάνε, κάτω από αυτό, μακριά αντικείμενα.

Το νέο Transit Connect van με το πλήρες διαχωριστικό της καμπίνας τοποθετημένο διαθέτει όγκο χώρου φόρτωσης 2,9 κυβικών μέτρων στην έκδοση L1 και 3,6 κυβικών μέτρων στην L2. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.000 κιλά είναι κορυφαία τιμή στην κατηγορία.

Ιδιαίτερα πρακτικό είναι και το προαιρετικό, διπλό κάθισμα συνοδηγού, το οποίο εκτός από τη δυνατότητα μεταφοράς τρίτου επιβάτη, χάρη στην ανακλινόμενη πλάτη του καθίσματος δημιουργεί έναν χώρο όπου μπορεί να γίνει επιφάνεια εργασίας ώστε να τοποθετηθεί υπολογιστής, έγγραφα, ή άλλα αντικείμενα που χρειάζεται να είναι άμεσα προσβάσιμα.

Ο οδηγός έχει ένα εργονομικό περιβάλλον γύρω του, χωρίς να χρειάζεται να ψάχνει χειριστήρια και διακόπτες. Η δε ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Οι επιλογές αμαξώματος είναι δύο. Η έκδοση Van με μονή σειρά καθισμάτων και η 5θέσια ή 7θέσια Kombi.

Όσον αφορά τους κινητήρες, οι επιλογές είναι ο 1,6 TDCi πετρελαίου σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, 75, 95 και 115 ίππων που συνδυάζονται με 5άρι ή 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ενδιαφέρουσα επιλογή είναι όμως, και ο βενζινοκινητήρας 1,0 Ecoboost, ο οποίος είναι ελαφρώς πιο απαιτητικός σε κατανάλωση, όμως προσφέρει αισθητά καλύτερες επιδόσεις και μεστό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του.

Το νέο Transit Connect αναμένεται στην ελληνική αγορά στα μέσα του Νοεμβρίου.

Το νέο Ford Transit Connect με μία ματιά

Κινητήρας Ίπποι CO2 Μέση κατανάλωση
1.6 Duratorq TDCi 75 115 γρ./χλμ. 4,4 λτ./100 χλμ.
1.6 Duratorq TDCi 95 115 γρ./χλμ. 4,4 λτ./100 χλμ.
1.6 Duratorq TDCi 115 124 γρ./χλμ. 4,8 λτ./100 χλμ.
1.0 Ecoboost 100 129 γρ./χλμ. 5,6 λτ./100 χλμ.

Διαστάσεις (ΜxΠxY): 4.418 x 1.835 x 1.861
Βάρος: από 1.342 κ.
Μικτό ωφέλιμο φορτίο: από 628 μέχρι 831 κ.
Μέγιστο μήκος φόρτωσης: 3,0 μ. (L1)/ 3,4 (L2)

auto.in.gr