Με τον ένα χέρι κρατάει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του ο Sebastian Vettel, μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Ιταλίας. Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull ξεκίνησε από την πρώτη θέση και έμεινε εκεί μέχρι τον τελευταίο γύρο χωρίς να απειληθεί καθόλου.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Mark Webber, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στην Red Bull, στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Μάχη για την πρώτη θέση δεν υπήρξε, ωστόσο στις πιο πίσω θέσεις η δράση και το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο.

Πριν από την εκκίνηση, η μοναδική εξέλιξη αφορούσε την τιμωρία του Adrian Sutil, ο οποίος δέχτηκε ποινή τριών θέσεων στο grid, καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι στις κατατακτήριες δοκιμές με τη γραμμή που ακολούθησε στη στροφή Parabolica καθυστέρησε τον Lewis Hamilton.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο S. Vettel έμεινε μπροστά, αλλά πίσω του επικράτησε κομφούζιο. Τα πρώτα θύματα ήταν ο Paul di Resta, o οποίος χτύπησε στο πίσω μέρος της Lotus του Romain Grosjean αι εγκατέλειψε.

Στα φρένα της πρώτης στροφής, ο Kimi Raikkonen δεν μπόρεσε να αποφύγει την επαφή με τον S. Perez και έσπασε η εμπρός αεροτομή της Lotus. Ο Φινλανδός αναγκάστηκε να μπει στα pits για να την αλλάξει και η στρατηγική του χαράχτηκε από το μηδέν.

Τα προβλήματα για τη Mercedes δεν έλεγαν να τελειώσουν. Ο Lewis Hamilton είχε απώλεια αέρα στο εμπρός δεξί ελαστικό του. Ειδοποιήθηκε μέσω του team radio να μπει για να αλλάξει ελαστικά αλλά είχε πρόβλημα με τον ασύρματό του και δεν άκουγε. Τελικά ενημερώθηκε με τον παραδοσιακό τρόπο της πινακίδας.

Στην κορυφή ο S. Vettel ξεμάκραινε συνεχώς. Ο F. Alonso ύστερα από μερικούς γύρους ανέβηκε στη δεύτερη θέση, έχοντας πίσω του τον team mate του, F. Massa.

Όταν ο Βραζιλιάνος μπήκε για αλλαγή ελαστικών, έχασε μία θέση, βγαίνοντας πίσω από τον Mark Webber. H μάχη για την τρίτη θέση ήταν ανοιχτή, καθώς η διαφορά του M. Webber με τον F. Massa παρέμενε περίπου στο ένα δευτερόλεπτο.

Ο Kimi Raikkonen έχοντας μείνει πολύ πίσω άρχισε να πιέζει όσο γινόταν για να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Όμως ενημερώθηκε από την ομάδα του ότι με το ρυθμό που ακολουθούσε θα είχε πρόβλημα στην αυτονομία καυσίμου.

Ο έτερος άτυχος, ο Lewis Hamilton, βρήκε τον ρυθμό που ήθελε μετά το μέσον του αγώνα, όταν η Mercedes ελάφρωσε αρκετά από την ποσότητα καυσίμου. Έδωσε δυνατές μάχες με τους S. Perez, K. Raikkonen και J. Button, τις οποίες κέρδισε.

Στους τελευταίους γύρους τα έδωσε όλα για να περάσει και τον R. Grosjean αλλά δεν τα κατάφερε, ωστόσο μπήκε στη βαθμολογούμενη ζώνη. Ο Jean Eric Vergne εγκατέλειψε από σπασμένο κινητήρα, ενώ ο team mate του στην Toro Rosso, είχε καλό ρυθμό και κατέλαβε την έβδομη θέση, αρκετά πίσω από τον Nico Rosberg που είχε ήσυχο αγώνα.

Ο Nico Hulkenberg, που έκανε την έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές και εκκίνησε τρίτος, αν και έχασε αρκετές θέσεις, σίγουρα πρέπει να έμεινε ικανοποιημένος τόσο ο ίδιος, όσο και η Sauber από την πέμπτη θέση που τερμάτισε.

Grand Prix Ιταλίας 2013: Τα αποτελέσματα του αγώνα

Οδηγός Ομάδα Χρόνος

1 Sebastian Vettel Red Bull
2 Fernando Alonso Ferrari +5,4
3 Mark Webber Red Bull +6.3
4 Felipe Massa Ferrari +9.3
5 Nico Hulkenberg Sauber +10.3
6 Nico Rosberg Mercedes +10.9
7 Daniel Ricciardo Toro Rosso +32.3
8 Romain Grosjean Lotus +33.1
9 Lewis Hamilton Mercedes +33.5
10 Jenson Button McLaren +38.3
11 Kimi Raikkonen Lotus +38.6
12 Sergio Perez McLaren +39.7
13 Esteban Gutierrez Sauber +40.8
14 Pastor Maldonado Williams +49.0
15 Valtteri Bottas Williams +56.8
16 Adrian Sutil Force India +1 γύρος
17 Charles Pic Caterham +1 γύρος
18 Giedo van der Garde Caterham +1 γύρος
19 Jules Bianchi Marussia +1 γύρος
20 Max Chilton Marussia +1 γύρος

auto.in.gr