Αudi A8 και S8 2014: Εχθρός του καλού το… εξυπνότερο
Η γερμανική φίρμα ανανεώνει την ναυαρχίδα της ακολουθώντας μια συνολική προσέγγιση που εστιάζει περισσότερο στον εκσυγχρονισμό των διαθέσιμων τεχνολογικών συστημάτων που αποκτούν περισσότερο… iQ και μαθαίνουν να συνεργάζονται περισσότερο, με γνώμονα την άνεση και την ασφάλεια.
Μετά από μια γενναιόδωρη σειρά κατασκοπικών λήψεων, η Audi αποκάλυψε την ανανεωμένη εκδοχή της ναυαρχίδας και, μάλιστα και σε όλες τις εκδοχές της, την «απλή» την L με το μακρύ μεταξόνιο αλλλά και την ισχυρότερη S.
To Audi A8 διαθέτει ανασχεδιασμένα στοιχεία στο μπροστινό και το πίσω τμήμα, όπως προφυλακτήρες, γρίλια, φωτιστικά σώματα και οι απολήξεις των εξατμίσεων τα οποία, σε συνδυασμό με μια σειρά από αισθητικές λεπτομέρειες, όπως τα επιπλέον στοιχεία χρωμίου και το μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα των παραθύρων, εκσυγχρονίζουν την εμφάνισή του χωρίς να τη διαφοροποιούν ριζικά.
Ιδιαίτερο, ωστόσο, ενδιαφέρον στην περίπτωση του A8 παρουσιάζουν τα έξυπνα φωτιστικά σώματα Matrix LED, τα οποία αποτελούνται από 25 διόδους LED το καθένα και λειτουργούν αυτόματα, τροποποιώντας την φωτεινότητά τους αλλά και τη γωνία φωτισμού αναλόγως με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο, αλλά και χωρίς να ενοχλούν τους οδηγούς στο αντίθετο ρεύμα, προσφέροντας, ωστόσο, πάντα μια συμπαγή δέσμη λευκού φωτός.
Παράλληλα, η συνεργασία των φωτιστικών σωμάτων με το σύστημα πλοήγησης αλλά και το σύστημα νυχτερινής όρασης, συμβάλλουν στην παροχή επιπλέον ασφάλειας τόσο για τον οδηγό όσο στην μείωση ατυχημάτων με πεζούς, ιδίως το βράδυ.
Τεχνολογίας LED στο A8 είναι και οι δείκτες αλλαγής πορείας και οι οποίοι αποτελούνται από 18 LED –οι μπροστά- και από 24 LED –οι πίσω.
Παράλληλα, όπως επιβάλλει η ανανέωση ενός μοντέλου, το Α8 προσφέρεται πλέον σε 12 χρώματα εκ των οποίων τα πέντε είναι καινούρια, ενώ υπάρχει και η επιλογή διαφορετικών μεγεθών τροχών που φτάνουν έως και τις 21 ίντσες. Ανανεωμένος αλλά και εμπλουτισμένος είναι και ο διαθέσιμος εξοπλισμός κάθε είδους.
Έτσι, πέρα από τις συνήθεις βελτιώσεις στο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, στα συστήματα άνεσης του θαλάμου επιβατών έχουν προστεθεί κλιματιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε συνδυασμό με ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα.
Τα τελευταία μπορούν να εξοπλιστούν με μία κεντρική κονσόλα, μέσω της οποίας οι επιβάτες θα μπορούν να διαχειριστούν μια σειρά, επίσης προαιρετικών στοιχείων άνεσης, όπως ο αυτόματος κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, η ρύθμιση των καθισμάτων και των ηλεκτρικών υποπόδιων.
Το Α8 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με ηχοσύστημα Bang & Olufsen αλλά και σύστημα ψυχαγωγίας το οποίο περιλαμβάνει DVD player με δύο οθόνες και ασύρματα ακουστικά Bluetooth για το πίσω κάθισμα.
Αναβαθμισμένα και εμπλουτισμένα είναι και τα συστήματα ασφαλείας του Α8 το οποίο διαθέτει ενεργό σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, head-up display και πλήθος επιμέρους εξοπλισμού όπως κάμερες και radar που στοχεύουν στην αποτροπή ατυχημάτων.
Ενδεικτικά για τις δυνατότητες της λειτουργίας των συστημάτων του Α8, αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα με τις κάμερες μπορεί να συνεργαστεί με το προαιρετικό σύστημα νυχτερινής όρασης, το οποίο, με τη σειρά του, λειτουργώντας συνδυαστικά και με τα έξυπνα φωτιστικά σώματα, προσαρμόζει αναλόγως τη φωτεινότητά και την κατεύθυνση τους, εφιστώντας την προσοχή του οδηγού εκεί όπου απαιτείται, τις δύσκολες ώρες της νυχτερινής οδήγησης.
Σε επίπεδο κινητήρων το γερμανικό μοντέλο διατίθεται με τέσσερις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 6.
Αναλυτικότερα, η γκάμα «ξεκινά» από τον 3,0 λίτρων TFSI με απόδοση 310 ίππoυς οποίος καταναλώνει 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκλύει 155 γραμμ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Τη σκυτάλη στις επιλογές βενζίνης, παίρνει ο V8 4,0 λίτρων twin-turbo με απόδοση 435 ίππους και σύστημα αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους.
Φυσικά, από τις εκδόσεις κινητήρα, δεν λείπει ο θηριώδης 6,3 λίτρων δωδεκακύλινδρος σε διάταξη W και με απόδοση 500 ίππων κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 500 ίππους και εξοπλίζει το Α8 L quattro.
Η ισχυρότερη S8 έκδοση φτάνει τους 520 ίππους χάρη στην αναβαθμισμένη εκδοχή ισχύος του παραπάνω TFSI κινητήρα των 4,0 λίτρων με τον οποίο και εξοπλίζεται.
Αυτό, της εξασφαλίζει ένα «προβάδισμα» τριών δεκάτων του δευτερολέπτου στη διαδικασία «0-100» σε σχέση με το Α8 4.0 TFSI των 435 ίππων το οποίο ολοκληρώνει την παραπάνω διαδικασία σε 4,5 δευτερόλεπτα.
H λιγότερη ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση θα εξοπλίζεται με κινητήρα TDI 3,0 λίτρων με ισχύ 258 ίππους, ενώ η ισχυρότερη, αποδίδει 385 ίππους χάρη σε ένα μεγαλύτερο TDI με χωρητικότητα 4,2 λίτρων.
Παράλληλα, θα υπάρξει και μια υβριδική έκδοση η οποία συνδυάζει τη λειτουργία ενός δίλιτρου TFSI ο οποίος κινεί τον μποροστινό άξονα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο αναλαμβάνει τους πίσω τροχούς και μπαταρίες ιόντων λιθίου προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 245 ίππων και 480 Nm ροπής.
auto.in.gr
- Θεσσαλονίκη: Σκηνές πανικού μετά την επίθεση με χημικά σε αγρότες στα «Πράσινα Φανάρια» – Δείτε βίντεο
- «Σε οικονομική ασφυξία οι δήμοι» – 24ωρη απεργία προκήρυξε η ΠΟΕ-ΟΤΑ
- Ανακαλείται μη ασφαλές τρόφιμο από τον ΕΦΕΤ
- Τα δεδομένα για τον Ντε Κολό – Το χαμηλό buy out και οι λεπτομέρειες του συμβολαίου του με τη Βιλερμπάν
- Μαρδοχαίος Φριζής: «Εμπρός!» ήταν το σύνθημά του
- Η Netflix εξαγόρασε το μεγαλύτερο τμήμα της Warner για 72 δισ. δολάρια
