«Φρένο» στην κατρακύλα του λιανικού εμπορίου και της καθίζησης των λιανικών πωλήσεων, βλέπει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, με βάση τα στοιχεία από τις πρώτες τρεις εβδομάδες των θερινών εκπτώσεων.

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως τις 31 Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης, και χρησιμοποιεί ως παράδειγμα την πορεία του Γενικού Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό εμπόριο, που καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ.

Όπως σχολιάζει ο κ. Κορκίδης, η πορεία του δείκτη το Μάιο κυμάνθηκε στα μέχρι σήμερα υψηλότερα επίπεδα του έτους, και αυτό φαίνεται να συνεχίζεται και τους δύο καλοκαιρινούς μήνες του Ιουνίου και Ιουλίου, επιβεβαιώνοντας τα πρώτα σημάδια επιβράδυνσης της πτωτικής πορείας του τζίρου στο λιανεμπόριο.

Η ετήσια μεταβολή 2013-12 του εν λόγω δείκτη παρουσίασε περιορισμένη μείωση 3,3%, έναντι πτώσης 8,6% την αντίστοιχη περιόδου 2012-11. Αντίστοιχα ο δείκτης όγκου πωλήσεων παρουσίασε φέτος μικρότερη μείωση κατά 3,4%, έναντι 9,2% πέρυσι.

Η μέχρι σήμερα υποτονική κίνηση των εμπορικών καταστημάτων του 2013, απεικονίζεται με μία μηνιαία αυξομείωση του τζίρου, σε όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες της εμπορικής δραστηριότητας.

Από την αρχή του χρόνου οι κυριότερες μειώσεις είναι εκείνες στα καταστήματα των Φαρμακευτικών-Καλλυντικών (-18,9%), των επίπλων και ηλεκτρικών ειδών (-13,6%), των καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων (-12,1%), των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων (-10,8%), της ένδυσης-υπόδησης (-6,5%), των πολυκαταστημάτων (-6%), των βιβλίων και χαρτικών (-4,9%) και των τροφίμων-ποτών-καπνού (-4,3%).

Η εικόνα είναι ανάλογη και για τον Γενικό Δείκτη Όγκου στο λιανικό εμπόριο, καθώς καταγράφηκε αντίστοιχη μείωση κατά 11% από την αρχή του 2013.

«Είναι φανερό πως η υπερφορολόγηση και η πληθώρα αποφάσεων που λαμβάνονται σε οικονομικό επίπεδο, όχι μόνο δεν συντελούν στην ομαλοποίηση και στην καταπολέμηση των «διαρκών μειώσεων» που εντοπίζονται στην αγορά, αλλά τουναντίον διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο περιορισμό της ρευστότητας, στην «οικονομική ασφυξία» των καταναλωτών και τον «στραγγαλισμό» των εμπορικών επιχειρήσεων. Η επιβράδυνση της συρρίκνωσης του τζίρου στο λιανεμπόριο έχει άμεση σχέση με την συρρίκνωση του αριθμού των ΜμΕ εμπορικών επιχειρήσεων, αφού η μείωση του εισοδήματος και η αύξηση της ανεργίας συνεχίζονται», όπως σημειώνει ο κ. Κορκίδης.

Ο ίδιος προσθέτει ότι με τα περιθώρια ανάκαμψης να στενεύουν επικίνδυνα, κρίνεται ως επιβεβλημένη ανάγκη, οι ιθύνοντες να αφουγκραστούν τον έντονο προβληματισμό και να ανταποκριθούν στις προτάσεις των ανθρώπων της αγοράς, ώστε να αξιοποιηθούν οι πρώτες θετικές ενδείξεις του 2013 και να πραγματοποιηθούν οι αισιόδοξες προσδοκίες του 2014.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ