Τι αποκαλύπτουν τα «μαύρα κουτιά» του τρένου που εκτροχιάστηκε στην Ισπανία
Η ταχεία η οποία ενεπλάκη στο δυστύχημα της 24ης Ιουλίου, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 79 ανθρώπους, φρέναρε την ώρα που εκτροχιάστηκε, μειώνοντας ταχύτητα από τα 179 χιλιόμετρα ανά ώρα στα 153 χλμ. τέσσερα δευτερόλεπτα αργότερα, αλλά αφού ήδη είχε βγει από τις ράγες, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψαν τα «μαύρα κουτιά» του συρμού.
Η ταχεία η οποία ενεπλάκη στο δυστύχημα της 24ης Ιουλίου, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 79 ανθρώπους, φρέναρε την ώρα που εκτροχιάστηκε, μειώνοντας ταχύτητα από τα 179 χιλιόμετρα ανά ώρα στα 153 χλμ. τέσσερα δευτερόλεπτα αργότερα, αλλά αφού ήδη είχε βγει από τις ράγες, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψαν τα «μαύρα κουτιά» του συρμού.
Όπως έδειξαν τα δεδομένα που ανακτήθηκαν από τις συσκευές καταγραφής των στοιχείων του δρομολογίου, η αμαξοστοιχία είχε αναπτύξει ταχύτητα 199 χλμ, σε ένα τμήμα της γραμμής όπου το όριο ήταν τα 200 χλμ., πριν από το σημείο όπου ξεκινούσε η στροφή στην οποία εκτροχιάστηκε.
Στο σημείο αυτό ο μηχανοδηγός Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο, δέχθηκε μία κλήση από έναν από τους ελεγκτές εισιτηρίων που επέβαιναν στον ίδιο συρμό, ο οποίος ήθελε από αυτόν να τον ενημερώσει σε ποια αποβάθρα θα προσέγγιζε το τρένο στον σταθμό, ώστε να διευκολύνει μία οικογένεια με μικρά παιδιά στην αποβίβασή της.
Ο Γκαρθόν μιλούσε στο εσωτερικό τηλέφωνο με τον ελεγκτή έως και 11 δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα (που συνέβη στις 20:41:06) κι ενδιάμεσα ειδοποιήθηκε με ηχητικό σήμα από το σύστημα του συρμού ότι πλησίαζε σε κόμβο με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 80 χλμ.
Τα μαύρα κουτιά κατέγραψαν πως ο συρμός εισήλθε στην στροφή με ταχύτητα 195 χλμ., ενώ εκείνη ακριβώς τη στιγμή ο Γκαρθόν έθεσε σε εφαρμογή τα φρένα –ακούγεται και η αγωνιώδης κραυγή του κατά την προσπάθεια– με αποτέλεσμα ο συρμός να εκτροχιαστεί τρέχοντας με ταχύτητα 179 χλμ., η οποία μειώθηκε στα 153 χλμ. αφού όμως ήδη τα δεκατρία βαγόνια είχαν αρχίσει να φεύγουν από τις σιδηροτροχιές.
Ο ελεγκτής Αντόνιο Μαρτίν Μαρουγάν παραδέχθηκε την Παρασκευή ενώπιον του ανακριτή Λουίς Αλάεθ πως συνομιλούσε στο εταιρικό τηλέφωνο με τον Γκαρθόν λίγο πριν το δυστύχημα –μία λεπτομέρεια που δεν είχε αναφέρει στην πρώτη του κατάθεση στην αστυνομία– αλλά τόνισε πως «σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεται ένοχος για ο,τιδήποτε».
Ο ίδιος, σύμφωνα με πηγή που ενημέρωσε σχετικά με το περιεχόμενο της κατάθεσής του το ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων EFE, δεν είχε αναφερθεί στη συνομιλία του με τον Γκαρθόν γιατί εκείνη την στιγμή δεν το θυμήθηκε, δεν του φάνηκε σημαντικό, διότι ακόμη το «μυαλό του ήταν πλημμυρισμένο από τις τρομακτικές εικόνες».
Ο Μαρτίν Μαρουγάν μετά την δίωρη κατάθεσή του έφυγε πλαισιωμένος από αστυνομικούς που τον συνόδευσαν στο Ι.Χ. του.
«Σας το έχω πει ήδη, το κινητό μου τηλέφωνο βρισκόταν στην τσέπη μου όταν εκτροχιάσθηκε το τρένο» δήλωσε ο ίδιος στους δημοσιογράφους, απαντώντας στη σχετική ερώτηση πως «αισθάνεται καλά σωματικά, αλλά έχει καταβληθεί ψυχολογικά».
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Γαλλικό/Γερμανικό
- Εξωσωματική γονιμοποίηση: Λουίζ και Άλαστερ, τα πρώτα από τα 13 εκατ. παιδιά του σωλήνα στον κόσμο
- Επιτέλους, σοβαρευτείτε ή στην τελική «βουλώστε το»!
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Fox News: «Ο Ντόντσιτς ζήτησε από τους Λέικερς τον Αντετοκούνμπο»
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι



