Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ «δεν κρατιέται»!
Μικρός πήγαινε σε καθολικό σχολείο. Οι εμπειρίες του από το σχολείο και από τους εκκλησιαστικούς θεσμούς σε συνδυασμό με τη σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη, αποτέλεσαν την έμπνευση για την ταινία «Κακή εκπαίδευση», το 2004.
Σε ηλικία 16 ετών μετακόμισε στη Μαδρίτη. Την εποχή εκείνη ασχολήθηκε με διάφορες δουλειές του «ποδαριού», αφού η δικτατορία του Φράνκο δεν άφηνε πολλά περιθώρια ανάπτυξης του ισπανικού κινηματογράφου.
Στη συνέχεια δούλεψε για 12 χρόνια στον ισπανικό οργανισμό τηλεπικοινωνιών. Τότε ήταν που αγόρασε και την πρώτη του κάμερα, μια Super 8.
Δούλεψε σε θεατρικές ομάδες, ίδρυσε το σατιρικό πανκ-ροκ συγκρότημα «Almodovar y McNamara» και γύρισε πολλές χιουμοριστικές ταινίες με τη Super 8, τις οποίες παρουσίαζε σε ιδιωτικές προβολές.
Η πρώτη μεγάλου μήκους του ταινία είναι «Η Πέπι, η Λούση, η Μπομ και τ’ άλλα κορίτσια», που ολοκληρώθηκε με πολλές δυσκολίες το 1980. Ακολούθησαν πολλές ταινίες, με σκηνοθεσία και σενάριο δικό του, που τον έκαναν ευρέως γνωστό και τον καθιέρωσαν σαν σκηνοθέτη διεθνώς.
• Αγαπημένο του κινηματογραφικό είδος είναι το μελόδραμα , η επιρροή και η εξέλιξη του οποίου είναι εμφανής στο έργο του.
• Η γυναίκα, σε όλες της τις εκδοχές, είναι ένα από τα βασικά θέματα στις ταινίες του.
• Μέσα από τις ταινίες του βλέπουμε την εξέλιξη της Ισπανίας, το σκοταδισμό της καθολικής δικτατορίας του Φράνκο που κράτησε 40 χρόνια, την πτώση της (1975) και την εξέλιξη της χώρας σε ένα δημοκρατικό κράτος.
• Χαρακτηριστική είναι επίσης η αισθητική των έντονων χρωμάτων, που χρησιμοποιεί σε πολλές ταινίες του.
• Συνηθίζει να δουλεύει με τους ίδιους ηθοποιούς, τους οποίους βλέπουμε να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αρκετές ταινίες του. Κάποιες από τις μούσες του είναι η Κάρμεν Μάουρα, η Σεσίλια Ροθ, η Μαρίσα Παρέδες, η Πενέλοπε Κρουζ, και η Τσους Λαμπρεάβε.
• Η σχέση του με τη μητέρα του επηρέασε σημαντικά τόσο τη ζωή του όσο και τη δημιουργία του. Η μητρική φιγούρα είναι καθοριστική στις περισσότερες ταινίες του.
Πληροφορίες: Wikipedia
Επιμέλεια: Χριστίνα Φωτιάδη
Οι ταινίες:
Matador (1986)Αντόνιο Μπαντέρας, Ασούμπα Σέρνα
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Ο Ανχέλ, μαθητής κάποιου ταυρομάχου, αποπειράται να βιάσει την ερωμένη του δασκάλου του και έπειτα ομολογεί στην αστυνομία ότι έχει διαπράξει σειρά φόνων. Την υπεράσπισή του αναλαμβάνει μια δικηγόρος που σκοτώνει τους εραστές της την ώρα του οργασμού.
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης (1988)Κωμωδία
Αντόνιο Μπαντέρας, Κάρμεν Μάουρα, Ρόσι ντε Πάλμα
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Ύστερα από μακροχρόνιο δεσμό με την Πέπα, ο Ιβάν, ηθοποιός που δουλεύει μαζί της στις μεταγλωττίσεις ταινιών, αφήνει μήνυμα στον αυτόματο τηλεφωνητή της ότι χωρίζουν. Η Πέπα περιμένει εναγωνίως νέο τηλεφώνημά του και, ταυτόχρονα, τον αναζητά παντού, όμως στο σπίτι του συναντά τη γυναίκα του, Λουθία, η οποία ήταν έγκλειστη στο ψυχιατρείο επί είκοσι χρόνια. Στο μεταξύ, η Καντέλα, φίλη της Πέπα, έρχεται να μείνει στο διαμέρισμά της, επειδή έχει προβλήματα με τον τρομοκράτη εραστή της. Το διαμέρισμα επισκέπτεται επίσης ο Κάρλος, γιος του Ιβάν, με την αρραβωνιαστικιά του, Μαρίσα, με πρόθεση να το νοικιάσει, αγνοώντας ότι εδώ μένει η ερωμένη του πατέρα του.
Κωμωδία
Μαρίζα Παρέδες, Βικτόρια Αμπρίλ, Μιγκέλ Μποσέ
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Εκπληκτική κωμωδία από τον Πέδρο Αλμοδοβάρ, με εξαιρετική μουσική, εξαιρετικές ερμηνείες και σκηνές που «σπάνε κόκκαλα».
Κοινωνική
Μαρίζα Παρέδες, Χουάν Εσανόβε, Ιμανόλ Αρίας
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Μία συγγραφέας που γράφει αισθηματικά βιβλία με ψευδώνυμο ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της την απατά και ότι γενικά η ζωή της είναι ένα μελό όπως αυτά που γράφει και ντρέπεται να υπογράψει.
Καυτή Σάρκα (1997)Χαβιέ Μπαρδέμ, Φραντσέσκα Νέρι, Αντζελα Μολίνα
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Ένας κακότυχος νεαρός συλλαμβάνεται, εκτείει ποινή στη φυλακή και στη συνέχεια κάνει παράλληλο δεσμό με τις γυναίκες των αστυνομικών που τον συνέλαβαν.
Όλα για τη Μητέρα μου (1998)Κοινωνική
Η Manuela βλέπει τον 17χρονο γιο της να σκοτώνεται σε ατύχημα ανήμερα των γενεθλίων του, έξω από το θέατρο όπου είχαν πάει να δουν μια παράσταση του «Λεωφορείον ο Πόθος». Αποφασίζει να πάει στη Βαρκελώνη, για να βρει τον πατέρα του γιου της, τον Esteban, που έχει να τον δει για χρόνια, εισάγοντας έτσι το θεατή σε «αλμοδοβαρικές», ντελιριακές καταστάσεις που, ως συνήθως, δεν περιγράφονται.
Κακή Εκπαίδευση (2004)Κοινωνική
Χαβιέ Καμάρα, Γκαέλ Γκαρθία Μπερνάλ, Φέλε Μαρτίνες
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Ένας σκηνοθέτης και ένας ηθοποιός, άλλοτε οικότροφοι σε καθολικό σχολείο, συναντιούνται έπειτα από πολλά χρόνια. Ένα σενάριο βασισμένο σε κοινές τους αναμνήσεις γίνεται αφορμή να ξετυλιχτεί η σχέση τους, όταν ακόμα ήταν παιδιά, και ο ρόλος που έπαιξε στη ζωή τους ο ιερέας-διευθυντής του σχολείου, ο οποίος ήταν ερωτευμένος με τον έναν από τους δυο.
Κοινωνική
Πηνελόπη Κρουζ, Κάρμεν Μάουρα, Λόλα Δουένιας
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Όταν ο άντρας της επιχειρεί να βιάσει την κόρη της, και η μικρή τον μαχαιρώνει, μια γυναίκα των λαϊκών τάξεων κρύβει το πτώμα σε καταψύκτη έως ότου βρει ευκαιρία να το ξεφορτωθεί. Στο μεταξύ, η αδερφή της έχει μια αναπάντεχη συνάντηση. Η μητέρα τους, νεκρή από καιρό, επιστρέφει για να τους φανερώσει μυστικά από το παρελθόν.
Ραγισμένες Αγκαλιές (2009)Δραματική
Πενέλοπε Κρουζ, Λουί Ομάρ, Μπλάνκα Πορτίγιο
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Ένας άντρας γράφει, ζει και αγαπάει μέσα στο σκοτάδι. Ήταν το θύμα ενός μοιραίου αυτοκινητικού δυστυχήματος δεκατέσσερα χρόνια νωρίτερα, στο οποίο δεν έχασε απλά την όρασή του, αλλά και τη γυναίκα της ζωής του.
Ένα βράδυ ξεκινάει να αφηγείται την οδυνηρή αυτή ιστορία, μια ιστορία συγκινητική και τραγική. Μια ιστορία που μπορεί να αποτυπωθεί με τη φωτογραφία δύο ερωτευμένων ανθρώπων, που αγκαλιάζονται και που κάποιος έχει σκίσει σε χίλια κομμάτια…
Το Δέρμα Που Κατοικώ (2011)
Θρίλερ, Δραματική, Μυστηρίου
Αντόνιο Μπαντέρας, Ελένα Ανάγια, Μαρίζα Παρέντες, Μπάρμπαρα Λένι, Μπλάνκα Σουάρεζ, Γιαν Κορνέτ
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Αυτή τη φορά ο Ισπανός σκηνοθέτης εκπλήσσει, έχοντας επιλέξει να παρουσιάσει μια σκοτεινή ιστορία εκδίκησης, βασισμένη στο μυθιστόρημα “Μυγαλή, η Δηλητηριώδης Αράχνη” του Τιερύ Ζονκέ.
Με τη γυναίκα του να έχει υποστεί καθολικά εγκαύματα σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο Δρ. Ρομπέρ Λεντγκάρντ, διαπρεπής πλαστικός χειρούργος, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο δέρμα, για να την σώσει. Εκτός από τα χρόνια και τα χρήματα που ξοδεύει στην έρευνα και τα πειράματά του, ο Ρομπέρ χρειάζεται τρία ακόμα πράγματα: κανέναν ενδοιασμό, έναν συνεργό κι ένα ανθρώπινο πειραματόζωο. Οι ενδοιασμοί δεν υπήρξαν ποτέ πρόβλημα. Η Μαρίλια, η γυναίκα που τον φρόντιζε απ’ τη μέρα που γεννήθηκε, είναι η πιο πιστή συνεργός. Όσο για το ανθρώπινο πειραματόζωο…
Διαβάστε επίσης:
- Δολάριο: Το μετέωρο βήμα οδεύοντας στο 2026 – Ένα «προειδοποιητικό φως» αναβοσβήνει
- Η Παρτιζάν διασύρθηκε από τη Μακάμπι και αποδοκιμασίες κατά πάντων από την εξέδρα
- Φωτιά σε διαμέρισμα στην Καλλιθέα – Δύο άτομα απεγκλωβίστηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους
- Πότε «σπάει» ο μύθος του Άγιου Βασίλη και τι σημαίνει αυτό για το παιδικό μυαλό;
- Γερμανία: Το ΥΠΕΞ προειδοποιεί όσους επισκέπτονται την Τουρκία – Κίνδυνος τρομοκρατικών επιθέσεων
- Η Νιγηρία παρείχε τις πληροφορίες στις ΗΠΑ για την επίθεση – Θα ακολουθήσουν κι άλλα πλήγματα, λέει ο ΥΠΕΞ

