Γιάννης Αδάναλης

Ένα ακόμη πρωινό ξύπνημα, ένα ακόμη αεροδρόμιο -έστω και πρώην-, μία ακόμη ημέρα που καλείσαι να απαρνηθείς τη θαλπωρή του γραφείου σου για να βρεθείς στο αριστερό κάθισμα μίας ξεχωριστής κατασκευής.

Για κάποιον που δεν ασχολείται με το… άθλημα, τα αρχικά JCW δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα. Για τους πιο υποψιασμένους, πάλι, αποτελούν συνώνυμο της ταχύτητας και της αδρεναλίνης που προσφέρουν απλόχερα οι ομώνυμες προτάσεις της MINI. Συνολικά επτά, μετά και την άφιξη του Paceman.

Η δράση ξεκινά με αφορμή μια σειρά δοκιμασιών… ψυχαγωγικού χαρακτήρα. Δοκιμασίες που σου υπενθυμίζουν μερικές από τις ιδιαιτερότητες των εν λόγω αυτοκινήτων, αλλά και την φροντίδα που έχουν δεχτεί -τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό τους τμήμα- ώστε να υποστηρίξουν τον βαρύτιμο τίτλο τους.

Μερικές εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα το σκηνικό αλλάζει. Αυτή τη φορά οι κορύνες δεν τοποθετήθηκαν με σκοπό να δοκιμάσουν την ακρίβεια των κινήσεών σου, αλλά για να χαράξουν τα όρια μιας σύντομης αλλά… περιεκτικής διαδρομής.

Η δυνατότητα της επιλογής ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικές προτάσεις της ΜΙΝΙ κάνει το έργο σου πιο εύκολο, έστω και αν εκ των προτέρων γνωρίζεις ποια είναι αυτή που πρόκειται να ξεχωρίσει.

Ανεξαρτήτως αυτοκινήτου ή αν προτιμάτε τύπου αμαξώματος, όλες οι εκδόσεις John Cooper Works εξοπλίζονται με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα, χωρητικότητας 1,6 λίτρων, που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η απόδοσή του φτάνει τους 211 ίππους, με εξαίρεση την περίπτωση των Countryman – Paceman JCW και του, περιορισμένης παραγωγής, GP2 όπου η μέγιστη τιμή της ισχύος αγγίζει τους 218 ίππους.

Τα νούμερα, βέβαια, λίγη σημασία έχουν, εκτός ίσως από το μαγικό «4» του αποκλειστικά τετρακίνητου JCW Countryman. Με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το πρώτο crossover στην ιστορία της βρετανικής φίρμας, δεν δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της διαδρομής.

Πολύ πιο κοντά στο έδαφος και με τα επιπλέον εκατοστά του μεταξονίου να του προσφέρουν ένα μικρό πλεονέκτημα απέναντι στις hatchback εκδόσεις, το JCWClubman εξακολουθεί να προσελκύει τα βλέμματα, λόγω και του εκκεντρικού σχεδιασμού του.

Ανάλογη είναι και η περίπτωση του MINI Coupe, μόνο που η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης δεν έχει να κάνει με την προσθήκη μίας επιπλέον πόρτας στην δεξιά πλευρά του αμαξώματος, όπως στο Clubman, αλλά με τον σχεδιασμό της οροφής και την αποκλειστικά διθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού.

Μπροστά στο ΜΙΝΙ Coupe, το Hatchback φαντάζει «ξεπερασμένο», ενώ αν το συγκρίνεις με το Countryman τότε η αισθητή διαφορά των εξωτερικών διαστάσεων είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα.

Ακόμα και έτσι, πάντως, εμείς εξακολουθούμε να θεωρούμε το Hatcback την καλύτερη δυνατή επιλογή, είτε αυτή φέρει τα διακριτικά της έκδοσης JCW είτε εφοδιάζεται με ένα λιγότερο ισχυρό κινητήριο σύνολο.

auto.in.gr