Ο τίτλος του Νο1 των παγκόσμιων πωλήσεων, επέστρεψε στον ιαπωνικό όμιλο για τη χρονιά που πέρασε, καθώς η Toyota κατάφερε να ξεπεράσει τους άλλους δύο διεκδικητές, GM και VW.

Αναλυτικά, ο όμιλος Toyota συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών Hino Motors και Daihatsu, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 23% το 2012, φτάνοντας το μέγεθος ρεκόρ των 9,75 εκατομμυρίων μονάδων.

Οι «αντίπαλοι» περιορίστηκαν σε 9,29 εκατομμύρια μονάδες –όμιλος GM- και σε 9,07 εκατομμύρια – όμιλος VW- και στις θέσεις 2 και 3 της παγκόσμιας κατάταξης, αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τον Ιάπωνα πρωταθλητή, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το κύριο μερίδιο ευθύνης για την επιτυχία του φέρει η αμερικανική αγορά.

Εκεί, ο ιαπωνικός όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του σε 14,4% -από 12,9% το 2011- μειώνοντας ακόμα περισσότερο την απόσταση από το αντίστοιχο ποσοστό της GM (17,9%) και στην έδρα της.

Σε απόλυτα μεγέθη, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με το σήμα Toyota, Lexus και Scion στις ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση 27%, αθροίζοντας σε 2,08 εκατομμύρια μονάδες.

Εξίσου εντυπωσιακά ήταν και τα εντός έδρας μεγέθη του ομίλου Toyota που, στην Ιαπωνία διέθεσε το 2012, 2,41 εκατομμύρια μονάδες, επίδοση αυξημένη κατά 35% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου σημείωσαν επίσης αύξηση αν και μικρή, δεδομένων και των συνθηκών. Για την ακρίβεια ο όμιλος Toyota αύξησε τις πωλήσεις του στη γηραιά ήπειρο κατά 2%, φτάνοντας τις 837.969 μονάδες, χάρη κυρίως στην ζήτηση για υβριδικά μοντέλα.

Μόνη απώλεια του ομίλου Toyota για το 2012, ήταν η αγορά της Κίνας όπου οι πωλήσεις του σημείωσαν συρρίκνωση με φόντο τη διαμάχη Ιαπωνίας-Κίνας για σύμπλεγμα νησιών.

auto.in.gr