Γιάννης Αδάναλης

H περίπτωση του Paceman θυμίζει αυτή του… παρεξηγημένου Clubman. Παρότι το ιδιότυπο αυτό hatchback με τις δύο πόρτες στην πλευρά του συνοδηγού αποτέλεσε για μία περίπου πενταετία την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην γκάμα της βρετανικής φίρμας, δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από το ρόλο του εκκεντρικού «συγγενή».

Αντιστοίχως, παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή το Paceman, το οποίο προήλθε από τη «γενετική μετάλλαξη» του μέχρι σήμερα γνωστού Countryman, φαντάζει ικανότερο από τον συμβατικότερο «αδερφό» του, θα χρειαστεί να προσπαθήσει πολύ ώστε να τον ξεπεράσει.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, καταγράφοντας τις παραμέτρους που οδήγησαν τη MINI στην παραγωγή ενός Sport Activity Coupe.

Όπως ήταν αναμενόμενο όλα ξεκινούν από την απουσία των πίσω θυρών και τις σχεδιαστικές μεταβολές που αυτή επέβαλε στο αμάξωμα των 4,11 μέτρων. Σε αυτήν ακριβώς την απουσία, καθώς και στη γραμμή της οροφής που χαμηλώνει όλο και περισσότερο πλησιάζοντας το πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα, οφείλεται και το «αθλητικότερο» προφίλ της συγκεκριμένες έκδοσης.

Ανάμεσα στις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν το σχεδιασμό του Paceman ξεχωρίζουν τα οριζόντιας διάταξης πίσω φωτιστικά, καθώς είναι η πρώτη φορά που ένα ΜΙΝΙ υιοθετεί μία τέτοια λύση.

Κατά τ’ άλλα, η επιπλέον εισαγωγή στο μπροστινό τμήμα εξακολουθεί να δηλώνει την ταυτότητα των δύο ισχυρότερων εκδόσεων του αυτοκινήτου (Cooper S και Cooper SD) και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος τον διττό προσανατολισμό του.

Εξίσου γνώριμη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Οι μεμονωμένες παρεμβάσεις της βρετανικής φίρμας ώστε να βελτιωθεί η αίσθηση της ποιότητας και η εργονομία, περνούν μάλλον απαρατήρητες, με εξαίρεση τη μετακίνηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων από την βάση της κεντρικής κονσόλας στις πόρτες.

Η επιλογή ανάμεσα στην πενταθέσια και την τετραθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού εξακολουθεί να ανήκει -όπως και στο Countryman- στον υποψήφιο αγοραστή του αυτοκινήτου, ενώ παρά το γεγονός ότι η πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων δεν είναι εξίσου εύκολη, ο χώρος που σε περιμένει εκεί εξασφαλίζει την απαραίτητη άνεση.

Αξιολογώντας τις μεταφορικές δυνατότητες του Paceman θα πρέπει να συνυπολογίσεις και το γεγονός ότι ο ανασχεδιασμός του πίσω τμήματος έχει οδηγήσει στον περιορισμό του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 330 λίτρα και φτάνει, με την κατάργηση-αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τα 1.080 λίτρα.

Στον αντίποδα, οι δυναμικότερες ρυθμίσεις της ανάρτησης σε συνδυασμό με τη περαιτέρω βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου έχουν διαμορφώσει ένα ικανότερο ή αν προτιμάτε ένα δυναμικότερο σύνολο.

Στην ισχυρότερη, μέχρι σήμερα, έκδοση βενζίνης Cooper S και με τον 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού να αποδίδει 184 ίππους και 240 Nm ροπής (260 Nm σε λειτουργία overboost), το Paceman δείχνει να μην έχει αντίπαλο.

Το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης σου επιτρέπει να διαχειριστείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τάση του μπροστινού τμήματος να ανοίγει υπό πίεση την τροχιά του.

Για τον ίδιο ακριβώς σκοπό, άλλωστε, στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου έχει προστεθεί και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο παραμένει ενεργό ακόμη και μετά τη μερική… αποσύνδεση του DSC (Dynamic Stability Control).

Ακόμη και μέσα στην πόλη, πάντως, το γεγονός ότι το πλαίσιο δεν μεταδίδει με την ίδια ευκολία τους κραδασμούς που προκαλεί η διαδικασία απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, προσθέτει επιπλέον πόντους στο Paceman.

Την βενζινοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 122 ίππων (Cooper), ενώ στις εκδόσεις πετρελαίου ξεχωρίζει το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1.598 κ.εκ., φτάνοντας σε ισχύ τους 112 ίππους (Cooper D).

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Paceman εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και με μία σειρά τεχνολογιών εξοικονόμησης καυσίμου, όπως το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και το start&stop.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό, αντιθέτως, ανήκει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης των εκδόσεων Cooper S, Cooper D και Cooper SD.

Το ΜΙΝΙ Paceman αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές της άνοιξης, χωρίς ωστόσο να έχουν προσδιοριστεί, μέχρι σήμερα, τα επίπεδα τιμών των εκδόσεών του.

ToMINI Pacemanμεμίαματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,109/ 1,786 / 1,518

Μεταξόνιο (μέτρα):2,596

Κινητήρες (κ.εκ.):1.598 (Cooper), 1.598 (Cooper S), 1.598 (Cooper D), 1.995 (Cooper SD)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):122/6.000 (Cooper), 184/5.500 (Cooper S), 112/4.000 (Cooper D), 143/4.000 (Cooper SD)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):160/4.250 (Cooper), 240/1.600 (Cooper S), 270/1.750 (Cooper D), 305/1.750(Cooper SD)

Βάρος (κιλά):Aπό 1.255

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :6,0 (Cooper), 6,1 (Cooper S), 4,4 (Cooper D), 4,6 (Cooper SD)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):140 (Cooper), 143 (Cooper S), 115 (Cooper D), 122 (Cooper SD)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):10,4 (Cooper), 7,5 (Cooper S), 10,8 (Cooper D), 9,2 (Cooper SD)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):192 (Cooper), 217 (Cooper S), 187 (Cooper D), 200 (Cooper SD)

auto.in.gr