Τα στερεότυπα, αν και σπάνια βρίσκουν αντιστοιχία 100% στην πραγματική ζωή, χρησιμεύουν στο να οργανώνουμε και να κατηγοριοποιούμε τους υπόλοιπους ανθρώπους μέσα στο μυαλό μας. Φυσικά, ως επί το πλείστον είναι λανθασμένα, μιας και κάθε άνθρωπος είναι μια διαφορετική περίπτωση, ένας διαφορετικός χαρακτήρας που σμιλεύεται από εκατομμύρια παράγοντες και όχι μόνο από την εθνικότητα, το φύλο ή τις προτιμήσεις του.
Ορισμένες φορές πάντως, ακόμη και οι βασικές «αξίες» των στερεοτύπων δεν έχουν μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα: ο χρόνος κυλάει, ο κόσμος αλλάζει και τα στερεότυπα ή «φρεσκάρονται» ή καταλήγουν στο αζήτητα.
  • Ας πάρουμε για παράδειγμα τους gamer: η στερεοτυπική αντίληψη τους θέλει ακοινώνητους εφήβους που περνούν τις μέρες τους σε ανήλιαγα δωμάτια, εξολοθρεύοντας ψηφιακούς αντιπάλους. Είναι όμως έτσι;
Καθόλου –και όχι μόνο σύμφωνα με τις δικές μας απόψεις (που είμαστε gamer και γνωρίζουμε και άλλους) αλλά και με βάση έρευνα της αμερικανικής Entertainment Software Association (ESA). Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν πως καθώς οι πλατφόρμες του gaming πολλαπλασιάζονται (smartphone, κοινωνικά δίκτυα, φορητές παιχνιδομηχανές, browser) και είναι προσβάσιμες σε μεγαλύτερο κοινό, το προφίλ του μέσου gamer αλλάζει σημαντικά σε σχέση με αυτό που (νομίζαμε ότι) ήταν πριν από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια. Ας δούμε ορισμένα ενδιαφέροντα νούμερα και ας αναθεωρήσουμε μια για πάντα.
  • Εσύ πόσο με κάνεις;
    Ο μέσος gamer δεν πηγαίνει στο σχολείο – όχι ότι είναι αγράμματος, απλώς το έχει τελειώσει και μάλιστα προ πολλού. Έχει πατήσει τα 30 και δεν ξεκίνησε να παίζει ξαφνικά μια μέρα: ασχολείται με το άθλημα για περίπου 12 χρόνια.
  • Μόνο με ταυτότητα
    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με το gaming ασχολούνται τα παιδιά και οι έφηβοι. Είναι όμως μειοψηφία καθώς η έρευνα υποστηρίζει ότι το 68% των gamer έχουν δίπλωμα οδήγησης και δικαίωμα να ψηφίζουν –δηλαδή είναι πάνω από 18 ετών.
  • Γυναίκες υπάρχουν
    Οι κυρίες διεκδικούν με αξιώσεις τη θέση τους στο παιχνίδι: 47% όλων των gamer είναι γυναίκες –οι άνω των 18 μάλιστα, αποτελούν το πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς. Και για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης που τσακίζει στερεότυπα, οι ενήλικες γυναίκες είναι περισσότερες (30%) από τα ανήλικα αγόρια (18%) στον συνολικό πληθυσμό gaming.
  • Θέλω παρέα
    Το 62% των gamer παίζουν με παρέα, είτε online είτε στον ίδιο χώρο, ενώ το 33% προτιμά τα «κοινωνικά» παιχνίδια των social network όπου μπορεί να παίζει με άλλους.
  • Στη γύρα
    Δεν χρειάζεται να κάθεσαι σπίτι σου για να παίξεις: 33% το ρίχνουν στο gaming από το smartphone τους ενώ ένα 25% χρησιμοποιούν κάποια άλλη φορητή συσκευή.

{{{related}}}

In.gr Τεχνολογία