Mercedes-Benz A 180 BlueEFFICIENCY: Νέα Αρχή
Ξορκίζοντας το πολυμορφικό παρελθόν της, η νέα A-Class συστήνει για πρώτη φορά την Mercedes-Benz στην "καρδιά" της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων hatchbacks.
Γιάννης Αδάναλης
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mercedes-Benz επιχειρεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback, έστω και αν η εικόνα της σημερινής A-Class δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνο το MPV που στα μέσα της δεκαετίας του 1990 δίχασε κοινό και κριτικούς, πρωτίστως με την οδική του συμπεριφορά και δευτερευόντως με τη μετριοπάθεια των υπόλοιπων χαρακτηριστικών του.
Ακόμη και αν προσπαθήσεις, λοιπόν, να συσχετίσεις την πολυμορφική A-Class με το μικρομεσαίο hatchback που έχεις σήμερα στα χέρια σου, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να επισημάνεις τις θεμελιώδεις διαφορές που χωρίζουν τα δύο αυτοκίνητα.
Δίχως καμία αμφιβολία οι, κατά κανόνα, συντηρητικοί Γερμανοί τόλμησαν, ρίσκαραν και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος πέτυχαν, δημιουργώντας μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις που έχει να επιδείξει η υποκατηγορία των premium μικρομεσαίων.
Στην πραγματικότητα είναι η πρώτη φορά, μετά και τη δεύτερη γενιά της SLK, που μία Mercedes-Benz μαγνητίζει με αυτόν τον τρόπο και αυτή τη συχνότητα τα βλέμματα.
Για την ακρίβεια είναι η πρώτη φορά που μία… κοινή Mercedes-Benz και όχι κάποια εξωτική κατασκευή που φέρει την υπογραφή της AMG, προκαλεί σε τέτοιο βαθμό με τις σχεδιαστικές της επιλογές.
Πέρα από τις προσωπικές προτιμήσεις, λοιπόν, οφείλεις να παραδεχτείς ότι η νέα A-Class κινείται μακριά από τις σχεδιαστικές «αγκυλώσεις» του Γερμανού κατασκευαστή.
Χαμηλότερη, κατά 16 εκατοστά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,3 μέτρα και αεροδυναμική (0,27 cd) που δικαιώνει τους όποιους σχεδιαστικούς πειραματισμούς, η μικρομεσαίων διαστάσεων Μercedes-Benz, κερδίζει -από την πρώτη κιόλας ματιά- τις εντυπώσεις.
Πολύ γρήγορα, βέβαια, συνειδητοποιείς ότι οι προσπάθειες των Γερμανών να αλλάξουν… ρότα, φιλοσοφία και προσανατολισμό δεν εξαντλήθηκαν στο σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος αλλά συνεχίστηκαν και στο εσωτερικό.
Σε αυτό τις απαραίτητες συστάσεις αναλαμβάνει το εξαιρετικό, σε όλα τα επίπεδα, τριάκτινο τιμόνι και στοιχεία, όπως το φινίρισμα συγκεκριμένων επιφανειών ή τα γραφικά του πίνακα οργάνων.
Από εκεί και πέρα, το υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί στην κορυφή του ταμπλό δεν καταφέρνει να υποστηρίξει τον premium χαρακτήρα του γερμανικού μικρομεσαίου, ενώ με δυσκολία μπορείς να δικαιολογήσεις τα εργονομικά λάθη που κατά κύριο λόγο προκύπτουν από το δύσχρηστο πολυχειριστήριο της κεντρικής κονσόλας.
Παρά την απώλεια των πολυχρηστικών ιδιοτήτων και της ευελιξίας που στο πρόσφατο παρελθόν εξασφάλιζε η ενός όγκου αρχιτεκτονική του αμαξώματος, ο θάλαμος επιβατών της A-Class εξακολουθεί να φιλοξενεί με άνεση τέσσερις επιβάτες.
Επαρκής, αν και κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, μπορεί να θεωρηθεί και ο όγκος του χώρου αποσκευών, ξεκινώντας από τα 341 λίτρα και φτάνοντας, με την αναδίπλωση των καθισμάτων, τα 1.157 λίτρα.
Στα χαρακτηριστικά του πενταθέσιου εσωτερικού θα πρέπει να προσθέσουμε και τον πληρέστατο εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει επτά αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας με traction control, το COLLISION PREVENTION ASSIST το οποίο ενημερώνει τον οδηγό για τον κίνδυνο πρόσκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και το PRE-SAFE το οποίο προετοιμάζει το αυτοκίνητο για ενδεχόμενη σύγκρουση με σκοπό τον περιορισμό των συνεπειών της.
Έχοντας μειώσει την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος κατά 17,4 εκατοστά, το αριστερό κάθισμα της A-Class αποτελεί μία ακόμη χειροπιαστή απόδειξη ότι η μικρομεσαία Mercedes-Benz έπαψε, πια, να φλερτάρει με τα χαρακτηριστικά ενός πολυμορφικού οχήματος.
Αν και η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω αποτελεί ένα από τα μειονεκτήματα που θα κληθείς να αντιμετωπίσεις -μία αξιόπιστη λύση είναι η κόστους 374 ευρώ κάμερα οπισθοπορείας- δεν θα δυσκολευτείς να οδηγήσεις το κάθισμά σου στην ιδανική θέση.
Αντιθέτως, θα πρέπει από νωρίς να εξοικειωθείς με τη μεγαλύτερη, απ’ ότι συνηθίζεται, διαδρομή του δεξιού πεντάλ, τη «λαστιχένια» αίσθηση του επιλογέα και την αδυναμία της ανάρτησης να προσαρμόσει τη λειτουργία της στις ουκ ολίγες κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου.
Θετικό είναι, πάντως, το πρώτο δείγμα γραφής του βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 122 ίππους και τα 200 Nm ροπής.
Όντας γραμμικός και εξαιρετικά πολιτισμένος, σου δίνει την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ και όχι με μία υπερτροφοδοτούμενη μονάδα. Προς αυτήν την κατεύθυνση, άλλωστε, οδηγούν και οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου, οι οποίες διατηρούνται εντός και πολύ περισσότερο εκτός πόλης σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Πέρα από τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και το μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, στην προσπάθεια περιορισμού των ενεργειακών απαιτήσεων της νέας A-Class «ρίχνεται» το εξαιρετικό, σε απόκριση και λειτουργία, start&stop όπως και οι μπάρες που προβάλλονται στην κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων, «αξιολογώντας» τις οδηγικές σου συνήθειες και επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο να υιοθετήσεις ένα αποδοτικότερο στιλ.
Με τις επιδόσεις να κρίνονται -για την ισχύ, το βάρος του αυτοκινήτου και την κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου- ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα), την ανάρτηση να διαθέτει την προαιρετικά διαθέσιμη sport ρύθμιση και αντιστοίχως το Direct-steer να εξασφαλίζει την αμεσότητα και την ακρίβεια που σπανίως συναντάς σε προτάσεις του είδους, η A-Class σε προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω.
Εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι ο 1.600άρης κινητήρας, παρότι υπερτροφοδοτούμενος, δεν παρουσιάζει ξεσπάσματα και με δεδομένη την παρουσία των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών των 17 ιντσών και του Extended Traction Control, έχεις την πολυτέλεια να διαγράψεις από τον κώδικα συμπεριφοράς της μικρομεσαίας Mercedes-Benz την υποστροφή.
Εξίσου προβλέψιμες είναι και οι αντιδράσεις του πίσω άξονα, καθώς θα πρέπει να υπερβάλεις ώστε να προκαλέσεις την αποσταθεροποίησή του και συνεπώς την όχι ιδιαίτερα κομψή παρέμβαση του ESP.
Το τελευταίο, μάλιστα, δεν απενεργοποιείται πλήρως, αδικώντας τις ικανότητες του πλαισίου και στερώντας σου τη δυνατότητα να επαναφέρεις, βασιζόμενος στις δικές σου δυνάμεις-ικανότητες, τις ισορροπίες μέσω του ακριβέστατου συστήματος διεύθυνσης.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η νευρικότητα, που σε οριακές καταστάσεις παρουσιάζει το πλαίσιο, οφείλεται στις ρυθμίσεις της ανάρτησης και όχι σε κάποιο ξεχασμένο γονίδιο που κουβαλά η νέα A-Class και παραπέμπει στο όχι και τόσο μακρινό πολυμορφικό παρελθόν της.
auto.in.gr
- UEFA Champions League: Το κορυφαίο ντέρμπι Ρεάλ Μαδρίτης – Μάντσεστερ Σίτι έρχεται στο MEGA
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός: Έφτασε τους 337 τίτλους
- ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός 1-3: Πήρε το ντέρμπι και έβαψε «ερυθρόλευκο» το League Cup
- «Ήταν βάρβαρα βασανιστήρια» – Φρικιαστικές μαρτυρίες επιζώντων από τις «θεραπείες» μεταστροφής
- Πολεμικό κλίμα καλλιεργεί το Μαξίμου με τους αγρότες: Τρακτέρ κινείται με την όπισθεν εναντίον ΜΑΤ – Βροχή δακρυγόνων
- Ωραίο το πουλόβερ σου – Μήπως είναι φτιαγμένο από μαλλί gay προβάτων;
