Η 7η διοργάνωση για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP σηματοδοτεί την έναρξη 3 συνεχόμενων διοργανώσεων, οι οποίες μας οδηγούν στη μέση της χρονιάς του 2012. Καταλαβαίνεται λοιπόν πόσο κρίσιμος είναι ο αγώνας στο Assen για αναβάτες και ομάδες.

Ονόμαζαν αυτό το circuit «Καθεδρικό Ναό» λόγω του μήκους αλλά και του βαθμού δυσκολίας του. Όμως οι παλαιότεροι των αγώνων ισχυρίζονται, πως από το 2006, που κόπηκε ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής για λόγους ασφαλείας ο «Καθεδρικός» έγινε «Παρεκκλήσι»

Το σημαντικότερο γεγονός του Assen, εκτός φυσικά από τον αγώνα, είναι η συνάντηση της Επιτροπής Grand Prix.

Σημαντικές αποφάσεις αναμένεται να παρθούν στην Ολλανδική πίστα για το μέλλον του πρωταθλήματος καθώς θα επικυρωθούν οι αλλαγές για τη νέα σεζόν, ενώ θα πέσουν στο τραπέζι και προτάσεις για το 2015. Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι κυρίως η κοινή ECU (ηλεκτρονικός εγκέφαλος), ο περιορισμός των μέγιστων στροφών του κινητήρα και ο κανονισμός μίας μοτοσικλέτας ανά αναβάτη. Τέλος αναμένεται να συζητηθεί ή άρση της υποχρεωτικής «θητείας» των νεοφερμένων αναβατών από μικρότερες κατηγορίες σε ιδιωτικές ομάδες, πριν οδηγήσουν για τις εργοστασιακές.

Στο αγωνιστικό κομμάτι τώρα ο Jorge Lorenzo (Yamaha) πηγαίνει στην Ολλανδία έχοντας ένα πλεονέκτημα 25 βαθμών έναντι του, 2ου στο πρωτάθλημα, Casey Stoner (Honda) κάτι που του δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας.

Στην άλλη πλευρά του pit box της Yamaha, ο Ben Spies άρχισε (επιτέλους) να βάζει σε μια σειρά τις προσπάθειές του. Πέρυσι ο Αμερικανός είχε κερδίσει στην ολλανδική πίστα και φέτος, έπειτα από την καλή εμφάνιση στην Αγγλία, όλα δείχνουν ότι θα είναι ξανά ανάμεσα στους πρωταγωνιστές.

Στο στρατόπεδο της Honda ο Casey Stoner ψάχνει κάτι για να αντιμετωπίσει τον J. Lorenzo. Ο Αυστραλός, δήλωσε ότι δεν τον ανησυχεί τόσο η διαφορά στη βαθμολογία, όσο η απόδοση της μοτοσικλέτας του.

Η Honda ακόμα δεν έχει βρει τον τρόπο να κάνει τα ελαστικά της Bridgestone να δουλέψουν αρμονικά με τη μοτοσικλέτα. Οι C. Stoner, αλλά και ο D. Pedrosa, κάνουν τα ίδια ακριβώς παράπονα για τη μοτοσικλέτα τους.

Στις δορυφορικές ομάδες τον πρώτο λόγο έχει η Yamaha Tech3, με την Honda Gresini να πλησιάζει χάρη στην απόδοση του Alvaro Bautista. Όμως ο Ισπανός πρέπει να παλέψει με τους Andrea Dovizioso και Cal Crutchlow ( της Tech3) οι οποίοι σε κάθε αγώνα φέτος έχουν δείξει ταχύτητα και αποφασιστικότητα.

Στην Ducati ακόμα… ψάχνουν και ελπίζουν (σε μία βροχή) .Η GP12 στα χέρια των V.Rossi και N. Hayden δεν έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου.

Το πρόβλημα με τον δυνατό κινητήρα που καταστρέφει το πίσω ελαστικό ταλαιπωρεί τους αναβάτες, ενώ και η αίσθηση στο εμπρός μέρος δεν είναι καλή.

Στις CRT μοτοσικλέτες το πάνω χέρι ξεκάθαρα πλέον έχει ο Aleix Espargaro με την Aprilia ART της Power Electronics Aspar.

auto.in.gr