Πράσινο φως από την Κομισιόν για τη χρηματοτοδότηση του αυτοκινητόδρομου στην Πελοπόννησο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση ύψους 252 εκατ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου που θα διασχίζει την Πελοπόννησο. Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο κατασκευής αυτοκινητόδρομου που εγκρίνεται σε ένα μήνα, συνολικού κόστους 296 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών και ιδιωτικών επενδύσεων, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 6.000 νέες θέσεις εργασίας κατά τη φάση κατασκευής.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, την Τετάρτη, τη χρηματοδότηση ύψους 252 εκατ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου που θα διασχίζει την Πελοπόννησο (που αποτελείται από τους κλάδους Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και Λεύκτρων – Σπάρτης).
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο κατασκευής αυτοκινητόδρομου που εγκρίνεται σε ένα μήνα, συνολικού κόστους 296 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών και ιδιωτικών επενδύσεων, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 6.000 νέες θέσεις εργασίας κατά τη φάση κατασκευής.
Πρόκειται επίσης για ένα από τα 181 έργα προτεραιότητας που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να συμβάλει στην ταχύτερη επάνοδο στην ανάπτυξη στην Ελλάδα με πόρους από τα διαρθρωτικά ταμεία.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Γιοχάνες Χαν, δήλωσε:
«Η κατασκευή αυτού του αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα είναι ενδεικτικό παράδειγμα του πώς τα διαρθρωτικά ταμεία μπορούν να προωθήσουν με επιτυχία τις συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα. Η περιφέρεια Πελοποννήσου θα συνδεθεί με την υπόλοιπη Ελλάδα και την ΕΕ, παρέχοντας νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Απ’ ότι φαίνεται, τα έργα προτεραιότητας προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό».
Το έργο συνίσταται στην ολοκλήρωση των κλάδων Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας (159 χλμ.) και Λεύκτρων-Σπάρτης (46 χλμ.). Ο οδικός άξονας ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών («ΤΕΝ-Τ»). Είναι αποτέλεσμα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.
Το όλο έργο περιλαμβάνει επτά σήραγγες και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013. Τμήματα του αυτοκινητοδρόμου θα έχουν ήδη ολοκληρωθεί εντός του 2012.
Με τον νέο αυτοκινητόδρομο θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας από 2 ώρες και 30 λεπτά σε 1 ώρα και 52 λεπτά, ενώ στη διαδρομή Τρίπολη – Σπάρτη ο χρόνος ταξιδίου αναμένεται να μειωθεί από 1 ώρα σε 45 λεπτά. Έτσι, διευκολύνεται και η ενίσχυση των επενδύσεων στην περιοχή.
Η επένδυση από πλευράς ΕΕ γίνεται μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), εντάσσεται δε στο πλαίσιο ενός προγράμματος που ονομάζεται «ενίσχυση της προσπελασιμότητας» και αποσκοπεί στη βελτίωση της υποδομής των μεταφορών στην Ελλάδα έως το 2013.
Τπ συγκεκριμένο έργο είναι ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου υπόκειται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλες κατηγορίες έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.
Τον Νοέμβριο του 2011, σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές, καταρτίστηκε κατάλογος 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας υψηλής επενδυτικής αξίας. Ο κατάλογος αυτός αντιπροσωπεύει το 56% των διαθέσιμων επενδύσεων στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής στην Ελλάδα για την περίοδο 2007-2013.
Απ’ αυτά η Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει 13 μεγάλα έργα.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- ΗΠΑ: Το πρόστιμο της ΕΕ στο Χ είναι «επίθεση στον αμερικανικό λαό», λέει ο Ρούμπιο
- Βουρδέρης: «Αυτή η ομάδα απαξιώθηκε και δεν το αξίζει»
- Θεσσαλία: Κοντά στα όρια υπερχείλισης ο Πηνειός
- Γκιγιέρμο ντελ Τόρο: «Είμαι μεγάλος θαυμαστής του θανάτου και τον περιμένω με ανυπομονησία»
- Νωρίτερα θα επαναλειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης – Το πρόγραμμα των δρομολογίων
- Παπασταύρου: Τον Απρίλιο στην Ουάσινγκτον η υπουργική συνεδρίαση του 3+1 – «Η επιθετικότητα δεν οδηγεί σε επιρροή», διαμηνύει στην Τουρκία
