MotoGP δοκιμές στη Jerez 2012: Πρωτάθλημα για δύο
Honda ή Yamaha; Αυτή ήταν η ερώτηση στις δοκιμές της Jerez για το ποιες ομάδες θα διεκδικήσουν φέτος τον τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP.
Οι συνήθεις ύποπτοι Casey Stoner (Repsol Honda Team), Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) και Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) ήταν οι τρεις ταχύτεροι την 3η και τελευταία ημέρα των δοκιμών προετοιμασίας, που έγιναν στην πίστα της Jerez.
Οι χρόνοι τους αλλά και οι «μάχες», που είχαν μας έδωσαν μία εικόνα για το τι περιμένουμε να δούμε μέσα στη σεζόν.
Με σύμμαχο τον καιρό (αυτή τη φορά) ολοκληρώθηκε και η τρίτη ημέρα δοκιμών στη Ανδαλουσία. Έτσι αναβάτες και ομάδες είχαν την ευκαιρία να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος του Σαββάτου όταν οι καιρικές συνθήκες δεν τους επέτρεψαν να ολοκληρώσουν τα προγράμματά τους.
Οι τελευταίες δοκιμές της χρονιάς έδειξαν πως οι: Honda και Yamaha θα έχουν πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η Ducati θα έχει μικρή βελτίωση ενώ στις ομάδες CRT η Aprilia στα χέρια του Randy De Puniet, έχει δείξει πως μπορεί να… ενοχλήσει τα πρωτότυπα
Οι αναβάτες την τρίτη και τελευταία ήμερα ασχολήθηκαν με την προσομοίωση αγώνα και την αξιολόγηση ελαστικών. Ο C.Stoner δούλεψε στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας δοκιμάζοντας κατανομές βάρους και διαφορετικά μετατρόχια στην «RC213V» κάνοντας παράλληλα και προσομοίωση αγώνα. Μπορεί η διάρκειά της να ήταν μόλις 10 γύρους ωστόσο ο Αυστραλός ήταν σταθερά μέσα στο 1:39″ κάτι που δείχνει ότι και στις μεγάλες αποστάσεις είναι δυνατός. Παρά τη… δουλειά που έκανε δεν παρέλειψε να «γράψει» και έναν εξαιρετικό χρόνο στο τέλος της ημέρας ο οποίος τον έφερε στην κορυφή της κατάταξης.
Ο Dani Pedrosa (3ος στην κατάταξη) με τη δεύτερη εργοστασιακή Repsol Honda πραγματοποίησε δύο προσομοιώσεις αγώνα. Σύμφωνα με την ομάδα του ο Dani κινήθηκε ταχύτερα και από τον J.Lorenzo σε απόσταση 27 γύρων και με ελεγχόμενη φθορά στα ελαστικά .
Στη Yamaha ο Jorge Lorenzo μπορεί να μην βρέθηκε τελικά στην πρώτη θέση της κατάταξης, ωστόσο το πρόγραμμα του είχε θετικά αποτελέσματα. Σημαντικότερό ήταν το συμπέρασμα που βγήκε από την προσομοίωση του αγώνα, στην οποία έμεινε σταθερά στο 1:40 για 27 γύρους περίπου. Μάλιστα κατάφερε και διαχειρίστηκε τα ελαστικά της Bridgestone (και αυτός) πολύ καλά, ελέγχοντας τη φθορά τους .
Την τετράδα των εργοστασιακών αναβατών συμπλήρωσε ο Ben Spies με τη Yamaha. Ο Τεξανός ήταν πιο ήρεμος την τελευταία ημέρα, αλλά πίεσε για έναν πολύ γρήγορο γύρο και τον πέτυχε, ωστόσο δεν ήταν αρκετός να τον φέρει πολύ κοντά στον teammate του Jorge Lorenzo.
Πρώτος αναβάτης από τις «δορυφορικές» ομάδες ήταν ο Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3). Ο Βρετανός επιβεβαίωσε τη δυναμική του με τον 5ο καλύτερο χρόνο. Ο C.Crutchlow έμεινε μπροστά και από τον teammate του Andrea Dovizioso ο οποίος ακόμα προσπαθεί να προσαρμοστεί στον τρόπο οδήγησης των Yamaha.
Στο στρατόπεδο της Ducati, επιτέλους χαμογέλασαν. Όλη την ημέρα οι V.Rossi και Ν.Hayden είχαν περιοριστεί στις πίσω θέσεις παρά τη διάρκεια των γύρων τους . Την τελευταία ώρα και μετά από αλλαγή ελαστικών ο Valentino Rossi κατάφερε να σημειώσει πετύχει τον 6ο χρόνο της κατάταξης. Στο τέλος βελτιώθηκε και ο Hayden ανεβαίνοντας στην 8η θέση, δύο δέκατα πίσω από τον teammate του.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Alvaro Bautista και Stefan Bradl. Ο Ισπανός της Gresini είχε μια πτώση χωρίς να τραυματιστεί, ενώ ο Γερμανός από τη μεριά του έδειξε ξανά πολύ καλή ταχύτητα στη σέλα της RC213V της LCR Honda. Λίγο πιο πίσω έμειναν οι Hector Barbera και Karel Abraham οι οποίοι αυτήν τη φορά δεν έχασαν από κάποια CRT μοτοσικλέτα.
Πρώτη CRT στην κατάταξη ήταν η ART του Randy De Puniet. Ο έμπειρος Γάλλος της Power Electronics Aspar έκανε ακόμα ένα βήμα εμπρός στην απόδοσή του και κατάφερε στο τέλος της ημέρας να βρεθεί 1,8΄΄ μακριά από τον Stoner.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1ος Casey Stoner (Repsol Honda Team) 1:38.780 (61 γύροι)
2ος Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) + 0,173” (84)
3ος Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) + 0,377” (73)
4ος Ben Spies (Yamaha Factory Racing) + 0,715” (61)
5ος Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) + 0,805” (83)
6ος Valentino Rossi (Ducati Team) + 0,953” (90)
7ος Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3) +1,080”(72)
8ος Nicky Hayden (Ducati Team) +1,139” (91)
9ος Alvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) + 1,237” (86)
10ος Stefan Bradl (LCR Honda) +1,318” (85)
auto.in.gr
- Μπενφίκα – Σπόρτινγκ 1-1: Χωρίς νικητή το ντέρμπι της Λισαβόνας
- ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ θα επεκτείνει την ταξιδιωτική απαγόρευση για πολίτες πάνω από 30 χωρών
- Μάιντς – Γκλάντμπαχ 0-1: Ο Ντα Κόστα καταδίκασε την ομάδα του
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]
- Αταμάν: «Ήμασταν χάλια, δεν αξίζαμε τη νίκη»
- Λιγότερη δουλειά, περισσότερος τζόγος για την Gen Z

