Δοκιμαστικό Live Chat στο in.gr
Αυτή είναι μία δοκιμαστική σελίδα για το επερχόμενο live chat σας.
Όπως μπορείτε να δείτε στο κάτω μέρος της σελίδας, υπάρχει ένα πλαίσιο, μέσα στο οποίο γίνεται η συζήτηση μεταξύ των χρηστών, και του επίσημου καλεσμένου. (Αυτό που έχουμε εδώ είναι ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟ, και θα σας δοθεί το επίσημο για να συμμετάσχετε στην κουβέντα). Μπορείτε να δείτε ένα παλαιότερο (και ολοκληρωμένο πλέον) διάλογο, σ’ αυτήν την σελίδα, που χρησιμοποιήθηκε για την ζωντανή κουβέντα με την ψυχοπαιδαγωγό Σοφία Αλμπάνη.
Αν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιήτε ένα live chat, ας δούμε τι χρειάζεται να ξέρετε ώστε να συμμετάσχετε στην κουβέντα χωρίς κανένα πρόβλημα.
Οι συμμετέχοντες
Το live chat συνήθως γίνεται μεταξύ τριών ομάδων: των επισκεπτών, της συντακτικής ομάδας, και του καλεσμένου.
Οι επισκέπτες είναι όσοι παρακολουθούν την συζήτηση. Μπορούν, αν το επιθυμούν, να θέσουν ερωτήματα χρησιμοποιώντας την φόρμα στο κάτω μερος του chat, γράφοντας το όνομά τους (ή οποιοδήποτε ψευδώνυμο) και το σχόλιό τους. Τα σχόλιά τους ΔΕΝ εμφανίζονται αυτόματα, αλλά γίνονται δεκτά μόνο μετά από παρέμβαση του διαχειριστή της κουβέντας.
Η συντακτική ομάδα, αποτελείται από δύο τουλάχιστον ανθρώπους. Ο «οικοδεσπότης» που προσκαλεί τον καλεσμένο, και ένας τουλάχιστον διαχειριστής. Ο «οικοδεσπότης» αναλαμβάνει να θέσει τις ερωτήσεις στον καλεσμένο, ενώ ο διαχειριστής να προετοιμάσει τις ερωτήσεις που γίνονται ζωντανά, εκείνη την ώρα από τους επισκέπτες.
Ο καλεσμένος μπορεί να βρίσκεται στα γραφεία του in.gr, στο σπίτι του, ή, (αν και δεν προτείνεται) ακόμα και από ένα smartphone κινητό (πχ, iphone). Το μόνο που απαιτείται είναι μία σύνδεση στο internet. Όπως και οι επισκέπτες, γράφει (μόνο την πρώτη φορά) το όνομά του στο πεδίο για το όνομα (συνήθως γράφει Your Name), και το σχόλιο-απάντησή του στο αντίστοιχο πεδίο. Αντίθετα από τους επισκέπτες, δεν χρειάζεται να εγκριθεί κάθε φορά το σχόλιό του, παρα μόνο την πρώτη φορά που θα γράψει κάποιο κείμενο. Όλες τις υπόλοιπες, το κείμενό του εμφανίζεται αυτόματα, χωρίς έγκριση.
Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις
Σε μία συνέντευξη υπάρχουν δύο ειδών ερωτήσεις. Αυτές που έχουν τεθεί πριν την έναρξη του live, (στο εξής ερωτήσεις «κονσέρβα») και αυτές που τίθενται κατά την διάρκειά του. Αν υπάρχει ο χρόνος και η δυνατότητα, αυτές που έχουν ήδη τεθεί πριν, δίνονται στον καλεσμένο για να προετοιμάσει τις απαντήσεις του αν το επιθυμεί, και να μην γράφει εκείνη την ώρα το κείμενό του. Προτείνεται στον καλεσμένο να γράφει το κείμενο του σε έναν κειμενογράφο, πχ το word, ώστε να κάνει απλώς copy-paste (αντιγραφή από τον κειμενογράφο και επικόλληση στο αντίστοιχο πεδίο της συζήτησης).
Η συζήτηση
Από την στιγμή που θα ξεκινήσει μία ζωντανή κουβέντα, συνήθως ο οικοδεσπότης καλωσορίζει τον καλεσμένο και τους επισκέπτες. Ο καλεσμένος απαντά (παίρνοντας έτσι και την έγκριση [εικόνα 1] ώστε κάθε επόμενο σχόλιό του να δημοσιεύεται αυτόματα), και τίθεται η πρώτη ερώτηση, συνήθως «κονσέρβα» για να ξεκινήσει η συζήτηση. Ο καλεσμένος απαντά, και αν οι επισκέπτες έχουν σχόλιο/ερώτημα, παίρνουν προτεραιότητα, και, μετά από έγκριση του διαχειριστή και του οικοδεσπότη, τίθεται στον καλεσμένο – αλλιώς, ακολουθεί ερώτηση είτε κονσέρβα, είτε απ’ ευθείας από τον οικοδεσπότη. Η κουβέντα κρατάει (συνήθως, όχι υποχρεωτικά εκτός και αν υπάρχει συμφωνία μεταξύ καλεσμένου/οικοδεσπότη) μία περίπου ώρα. Ο διαχειριστής ενημερώνει τους παρευρισκόμενους (ανάλογα με την συμμετοχή) λίγη ώρα πριν την λήξη, για να κάνουν τις τελευταίες ερωτήσεις, όταν ολοκληρωθεί η κουβέντα ο οικοδεσπότης σας ευχαριστεί, απαντάτε αν το επιθυμείτε, και η ζωντανή συζήτηση κλείνει. Αν υπάρχουν ερωτήσεις που δεν έχουν προλάβει να απαντηθούν, θα σας σταλούν για να απαντήσετε και να προστεθούν, αργότερα, στο άρθρο.
—
Ερωτήσεις:
– Πόσο μέγεθος πρέπει να έχει το κείμενό μου;
Αν και το πεδίο μπορεί να δεχθεί έως 250 λέξεις (μετά κόβεται απότομα) προτείνεται να μην γράφετε περισσότερες 70-100 λέξεις αν αυτό είναι δυνατόν. Όσο λιγότερο χρόνο πάρει η απάντησή σας, τόσο πιο γρήγορα θα έρθει η επόμενη ερώτηση, και τόσο πιο ομαλά θα συνεχιστεί η κουβέντα.
– Το κείμενό μου πρέπει να είναι ενιαίο ή μπορώ να επανέλθω με περισσότερες από μία δημοσιεύσεις;
Η ροή της κουβέντας είναι ερώτηση – απάντηση – επόμενη ερώτηση – επόμενη απάντηση, κοκ. Προτείνεται, η απάντησή σας να είναι ΜΙΑ καταχώρηση (να χωράει σε ένα send), για να μην μπερδευτεί η ροή (αν δεν σας προλάβει ο οικοδεσπότης, και σας ρωτήσει πριν ολοκληρώσετε, η ροή θα έχει την μορφή ερώτηση 1 – απάντηση 1, επόμενη ερώτηση 2 – απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση 1, απάντηση στην επόμενη ερώτηση 2 ) μπερδεύοντας τους αναγνώστες.
– Αν κάνω κάποιο ορθογραφικό λάθος;
Μην ανησυχείτε. Αν και είναι φρόνιμο οι απαντήσεις να ελέγχονται για ορθογραφικά λάθη πριν πατηθεί το Send, κάθε καταχώρηση σας μπορεί να διορθωθεί στην συνέχεια αν ξεφύγει κάτι.
– Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να απαντήσω σε μία ερώτηση;
Κάθε ερώτηση που θα σας τεθεί έχει έρθει είτε από έναν επισκέπτη ή τον οικοδεσπότη, είτε είναι σύνθεση περισσοτέρων (για λόγους οικονομίας χώρου/χρόνου). Στην δεύτερη περίπτωση, δεν χρειάζεται να απευθυνθείτε σε κάποιον, στην πρώτη, μπορείτε να αναφέρετε το όνομα του ερωτώντα, πχ «Απαντώντας στον Κώστα ….», ή «@nikolleta …». Αυτό, θα βοηθήσει ώστε για τον παρατηρητή να είναι ξεκάθαρο σε ποια ερώτηση απαντάτε.
– Αν μου στείλουν πολλές ερωτήσεις;
Προσπαθούμε, και θα χρειστούμε και την δική σας βοήθεια σ’ αυτό, να διατηρήσουμε την ροή της κουβέντας σε έναν ρυθμό ερώτηση – απάντηση. Δεν θα δημοσιεύσουμε καμία ερώτηση αν πρώτα δεν έχει απαντηθεί η προηγούμενη. Η βοήθεια που θα χρειαστούμε από εσάς, είναι, καθώς δεν ξέρουμε πότε ολοκληρώσατε την απάντησή σας, να μην ξεπερνά μία δημοσίευση η απάντησή σας. Έτσι, μόλις απαντήσετε, θα ξέρουμε ότι είστε έτοιμος να δεχθείτε την επόμενη ερώτηση.
– Είναι εξαιρετικά σημαντικό να προσθέσω κάτι σε μία προηγούμενη ερώτηση που έχω απαντήσει, αλλά έχει δημοσιευτεί νέα, άσχετη ερώτηση. Τι πρέπει να κάνω;
Αν δεν μπορεί να αποφευχθεί, μπορείτε να απαντήσετε ξεκινώντας με «Πρέπει να προσθέσω κάτι στην ερώτηση του ΧΧΧΧ σχετικά με το ΨΨΨΨ » και να αναφέρετε απαραιτήτως το όνομα του ερωτώντος και το θέμα στο οποίο απαντάτε, για να μειώσουμε την σύγχιση στους επισκέπτες.
– Αν κάποιος κάνει μία ερώτηση που με προσβάλλει;
Καμία ερώτηση δεν περνάει σε εσάς πριν εγκριθεί από τον οικοδεσπότη και τον διαχειριστή. Έτσι αποφεύγουμε κάθε κακόβουλη ερώτηση.
– Πως πρέπει να προετοιμαστώ; Τι μπορεί να πάει στραβά;
Για πρακτικούς λόγους, αν συμμετέχετε από το σπίτι σας, καλό θα είναι να είστε κοντά σε ένα τηλέφωνο που θα έχετε δώσει προηγουμένως δώσει στον οικοδεσπότη, και να έχετε το τηλέφωνό του πρόχειρο, ώστε, αν παραστεί ανάγκη, πχ να διακοπεί η σύνδεσή σας στο internet ή έχετε κάποια απορία, να μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί του. Επίσης, αν σας έχουν δοθεί οι ερωτήσεις που έχουν κάνει οι χρήστες τις προηγούμενες ημέρες, να έχετε πρόχειρο και ανοιχτό το αρχείο, για να μην το ψάχνετε τελευταία στιγμή. Τέλος, να θυμάστε ότι για την μία ώρα που συνήθως κρατάει ένα live, θα σας χρειαζόμαστε αδιαλείπτως μπροστά από τον υπολογιστή σας για να απαντάτε σε ερωτήσεις 🙂
Φωτογραφίες
[εικόνα 1] Το μήνυμα που θα δείτε όταν εγκριθεί η συμμετοχή σας στο chat. Πλέον, θα γράφετε χωρίς να εγκρίνεται κάθε σχόλιό σας
[εικόνα 2] Το περιβάλλον της κουβέντας σας, με όλα τα στοιχεία που θα χρησιμοιήσετε.
Δείγμα συζήτησης
in.gr
- Η Χαμάς είναι έτοιμη να παραδώσει τα όπλα της σε μια παλαιστινιακή αρχή, «αν σταματήσει η κατοχή»
- Οι ΗΠΑ θέτουν προς πώληση 250 τεθωρακισμένα στην Πολωνία για… 1 δολάριο!
- Η Ιαπωνία προς μια νέα πυρηνική εποχή
- Αθλέτικ Μπιλμπάο – Ατλέτικο Μαδρίτης 1-0: Σπουδαία νίκη για τους Βάσκους του Βαλβέρδε
- Τραγωδία στη Γαλλία: Τέσσερις νεαροί Πορτογάλοι σκοτώθηκαν σε τροχαίο κοντά στα σύνορα με την Ελβετία
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]
