Ο Sebastian Loeb φαντάζει ήδη, από την πρώτη μέρα του Ράλι Καταλονίας, το απόλυτο φαβορί να κερδίσει τον 12ο και προτελευταίο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και να πάρει σημαντικό βαθμολογικό προβάδισμα στη μάχη για το φετινό τίτλο.

Ο Γάλλος ξεκίνησε την ημέρα έχοντας εκφράσει την ανησυχία του για το μειονέκτημα να εκκινεί πρώτος (και να χάνει χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο) σε Ειδικές Διαδρομές που είχαν στην πλειοψηφία τους χωμάτινη επιφάνεια.

Ωστόσο, στην πρώτη κιόλας Ειδική σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο καθώς η θέση εκκίνησής του αποδείχθηκε μικρότερο μειονέκτημα σε σχέση με τη στάσιμη σκόνη που περιόριζε σημαντικά την ορατότητα όσων τον ακολουθούσαν!

Έτσι, αν και είχε ελλιπή πρόσφυση, ο πρωταθλητής τελείωσε το πρωινό loop των τριών Ειδικών Διαδρομών με προβάδισμα 5,3 δευτερολέπτων από τον Jari Matti Latvala και 11,9 δευτερολέπτων από τον Sebastien Ogier. O Μικκο Ηιρωονεν ακολουθούσε μισό λεπτό πίσω και ο Dani Sordo απείχε ένα λεπτό από την κορυφή.

Στο μεταξύ, ο Petter Solberg εγκατέλειψε στην πρώτη κιόλας Ειδική καθώς «ξήλωσε» τον εμπρός αριστερό τροχό της Citroen DS3 WRC, σε ένα τσιμεντένιο τοιχίο που ήταν κρυμμένο στο εσωτερικό μιας αριστερής στροφής.

Μάλιστα, ο Νορβηγός και ο συνοδηγός του Chris Patterson βγήκαν από το αυτοκίνητο και προσπάθησαν να προειδοποιήσουν τους άλλους οδηγούς να μην κάνουν το ίδιο λάθος – όμως ο Ken Block δεν το απέφυγε και είχε την ίδια τύχη! Ο «Sol» πιθανότατα θα επιστρέψει στο 2ο σκέλος του Σαββάτου (22/10), υπό το καθεστώς SupeRally.

Επίσης, στην 3η Ειδική Διαδρομή ο Kimi Raikkonen σταμάτησε στην άκρη του δρόμου με προβλήματα στον κινητήρα της Citroen DS3 WRC και τελείωσε την πρώτη μέρα στη 12η θέση, με ποινές που έφτασαν συνολικά τα 22 λεπτά.

Το δεύτερο loop των Ειδικών ξεκίνησε με την ανησυχία των οδηγών ότι η ορατότητα θα ήταν εξαιρετικά ελλιπής λόγω της σκόνης σε συνδυασμό με την διεξαγωγή τους στο σούρουπο ή, στην περίπτωση της τελευταίας Ειδικής, τη νύχτα.

Προσπαθώντας να βρουν μια λύση στο πρόβλημα, οι οργανωτές αύξησαν το διάστημα που μεσολαβούσε μεταξύ της εκκίνησης κάθε αυτοκινήτου από τρία σε τέσσερα λεπτά. Παρόλα αυτά, οι οδηγοί αντιμετώπισαν ιδιαίτερα μεγάλες δυσκολίες και πολλοί χαρακτήρισαν τις συνθήκες αδιανόητες.

Ο Jari Matti Latvala, με σαφείς εντολές από τη Ford να πιέσει όσο μπορεί για τη νίκη ώστε να στερήσει βαθμούς από τον S. Loeb και να βοηθήσει τον M. Hirvonen στη μάχη του τίτλου, κέρδισε τις δύο επόμενες Ειδικές μετά το Service και ανέβηκε στην κορυφή, με προβάδισμα 16 δευτ. από τον Γάλλο!

Ο Sebastien Ogier έφτασε μετά την 4η Ειδική σε απόσταση 2,5 δευτ. από τον ομόλογό του στη Citroen, όμως στην 5η ήρθε η καταστροφή για το νεαρό Γάλλο. Ένα κλατάρισμα του κόστισε σχεδόν δύο λεπτά και τον άφησε 4ο, πίσω και από τον Mikko Hirvonen.

Στα μικρά ασφάλτινα τμήματα των Ειδικών τα χωμάτινα ελαστικά παρουσίαζαν προβλήματα φθοράς και καταπόνησης και για το λόγο αυτό στην 5η Ειδική ο Sebastien Loeb επέλεξε συνειδητά να μειώσει λίγο το ρυθμό του, ώστε να διασφαλίσει ότι θα έφτανε χωρίς μεγάλες απώλειες στον τερματισμό.

Όλα έδειχναν ότι ο Jari Matti Latvala θα τελείωνε την ημέρα επικεφαλής – ώσπου στην 6η και τελευταία Ειδική ήταν σειρά του Φινλανδού να χάσει πολύ χρόνο, κυρίως λόγω ενός κλαταρίσματος και δευτερευόντως λόγω των μεγάλων προβλημάτων ορατότητας.

Με τις δύο επόμενες μέρες του αγώνα να διεξάγονται σε ασφάλτινη επιφάνεια, όπου ο S. Loeb είναι σχεδόν… αόρατος, πλέον ο Γάλλος φαντάζει απόλυτο φαβορί για τη νίκη, που θα του δώσει τον πρώτο λόγο στη μάχη του τίτλου.

Άλλωστε πριν τον αγώνα ο Malcolm Wilson, διευθυντής της Ford WRT, είχε πει: «Το βασικότερο που πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε είναι να σταματήσουμε τον Loeb για να μην κερδίσει τον αγώνα και την Power Stage. Αυτό δεν πρέπει να γίνει. Αν γίνει, όλα θα έχουν τελειώσει για εμάς»…

WRC – ΡΑΛΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά το 1ο σκέλος)

1. Loeb (Citroen) 1:44:06.3
2. Latvala (Ford) +30.6
3. Hirvonen (Ford) +54.2
4. Ogier (Citroen) +1:45.3
5. Sordo (MINI) +2:02.7
6. Meeke (MINI) +2:52.8
7. Ostberg (Stobart Ford) +3:03.1
8. H. Solberg (Stobart Ford) +3:11.6
9. Wilson (Stobart Ford) +5:16.8
10. Villagra (Munchi’s Ford) +9:35.9

auto.in.gr