WRC – Ράλι Γαλλίας 2011, 1η μέρα: Επικεφαλής ο Dani Sordo και η MINI!
O Ισπανός και η νεοσύστατη εργοστασιακή ομάδα της MINI γράφουν ιστορία, καθώς -στο τέλος του πρώτου σκέλους στην Αλσατία- ηγούνται μόλις στον τρίτο αγώνα του MINI John Cooper Works WRC! Δεν επιστρέφει το Σάββατο (1/10) ούτε ο Sebastien Loeb ούτε ο Kimi Raikkonen.
Ο Dani Sordo απέδειξε ότι έχει την ικανότητα για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο WRC και το MINI John Cooper Works WRC την ταχύτητα να κερδίσει για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή της εταιρείας στο σπορ, μόλις στην τρίτη του εμφάνιση, καθώς ο συνδυασμός ηγείται του Ράλι Γαλλίας μετά το τέλος του πρώτου σκέλους του 11ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι!
Μετά την εγκατάλειψη του Sebastien Loeb στην 3η Ειδική του αγώνα και τις χρονοβόρες εξόδους των Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala της Ford, τη μάχη για τη νίκη δίνει ο Dani Sordo, o Petter Solberg και ο Sebastien Ogier.
Ο Ισπανός της MINI πήρε το προβάδισμα από τον Γάλλο της Citroen στο δεύτερο loop των τεσσάρων Ειδικών Διαδρομών της ημέρας, κερδίζοντας την τελευταία Ειδική και εκμεταλλευόμενος την επιφύλαξη του S. Ogier στην προτελευταία.
Επηρεασμένος και από το πρόβλημα στον κινητήρα της DS3 WRC του S. Loeb, ο νεαρός Γάλλος έκοψε ρυθμό σε αυτή την Ειδική και είπε: «Δεν ξέρω τι συνέβη ακριβώς. Μύριζε καύσιμο στο εσωτερικό. Μπορώ να είμαι ταχύτερος, προσπάθησα να πιέσω και έχανα διαρκώς χρόνο. Η ομάδα πρέπει να το ελέγξει».
Ο Petter Solberg, από την πλευρά του, βρέθηκε για λίγο επικεφαλής και είπε ότι η μοναδική του επιλογή είναι να κινείται στο όριο. Επίσης, ο Νορβηγός δήλωσε ότι δεν περιμένει η Citroen να του δώσει την εντολή να παραχωρήσει τη θέση του –και την πιθανή πρώτη του νίκη μετά από έξι χρόνια- στον S. Ogier.
Συγκεκριμένα, ο P. Solberg είπε: «Οδηγώ για τη δική μου ομάδα. Είμαι εδώ για να κερδίσω και αυτό ονειρεύομαι να κάνω. Πέρασε πολύ καιρός από την τελευταία μου νίκη και θέλω πολύ να ξανακερδίσω. Έχει πολύ δρόμο ακόμα αυτό το ράλι – θα δούμε τι θα γίνει.
Ξέρουμε σε ποιόν ανήκει το αυτοκίνητό [μου] αλλά δεν πιστεύω ότι θα μου ζητήσουν κάτι τέτοιο. Προς το παρόν είμαι χαρούμενος με τη θέση στην οποία βρίσκομαι. Η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι φανταστική. Ο κινητήρας δεν ήταν εντάξει στη Φινλανδία και τη Γερμανία, αλλά εδώ το αυτοκίνητο μοιάζει διαφορετικό».
Οι Φινλανδοί της Ford δείχνουν να έχουν χάσει -εκτός απροόπτου- τη μάχη για το βάθρο, καθώς βρίσκονται πίσω και από το MINI του Kris Meeke. Ακόμα χειρότερα, ο διεκδικητής του τίτλου Mikko Hirvonen είχε και δεύτερη έξοδο, μετά την πρωινή, που τον έριξε στην 6η θέση. Στόχος του πλέον, όπως είπε, είναι να ανέβει στην 4η θέση.
Δεν επιστρέφει ο Sebastien Loeb
Στο μεταξύ, όπως αποφάσισε η Citroen, ο Sebastien Loeb δεν θα επιστρέψει στον αγώνα το Σάββατο (1/10) υπό το σύστημα Superally και συνεπώς δεν θα διεκδικήσει τους τρεις βαθμούς που χαρίζει η νίκη στην τελευταία Ειδική, Power Stage.
Ο λόγος αυτής της απόφασης της πρωταθλήτριας έχει να κάνει με τον κινητήρα: Αν ο Γάλλος επιστρέψει, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τον ίδιο κινητήρα και στον επόμενο αγώνα, στο Ράλι Καταλονίας. Αντίθετα, αν εγκαταλείψει θα έχει τη δυνατότητα να τοποθετήσει καινούρια μονάδα.
Η Citroen εξέτασε λεπτομερώς τον κινητήρα και αποφάσισε να μη ρισκάρει. Εξάλλου, αν ρίσκαρε και ο κινητήρας παρουσίαζε ξανά πρόβλημα στην Καταλονία, θα κόστιζε πολύ περισσότερους βαθμούς από τους τρεις χαμένους της Power Stage στη Γαλλία.
Το παράξενο ατύχημα του Kimi Raikkonen
Παράλληλα, στη διάρκεια της ημέρας έγιναν σαφείς και οι πολύ περίεργες συνθήκες που οδήγησαν τον Kimi Raikkonen εκτός δρόμου, με σπασμένη ανάρτηση, στην Απλή Διαδρομή που οδηγούσε στην εκκίνηση της 3ης Ειδικής.
Ο διευθυντής της ομάδας Ice1 Racing, Benoit Nogier, εξήγησε: «Ο Henning [Solberg] πέρασε τον Kimi στην Απλή Διαδρομή. Έκαναν ελιγμούς και οι δύο για να θερμάνουν τα ελαστικά τους και ο Kimi έπρεπε να ξαναπεράσει τον Henning, διότι θα εκκινούσε νωρίτερα την Ειδική.
Ο Henning είχε σταματήσει τους ελιγμούς και κινούνταν ευθεία, στη δεξιά λωρίδα. Ο Kimi πίστεψε ότι του άφησε χώρο να περάσει και το έκανε. Ακριβώς τη στιγμή που τον προσπερνούσε, όμως, ο Henning φρέναρε βίαια για να θερμάνει τα φρένα του».
Τα δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν και έσπασε η εμπρός δεξιά ανάρτηση της Citroen DS3 WRC, πριν καταλήξει σε χαντάκι στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Ο Henning Solberg βγήκε άμεσα από το αυτοκίνητό του και απολογήθηκε στον Kimi, λέγοντάς του ότι δεν τον είχε δει.
«Ο Kimi είπε ότι ήταν απλώς ένα ανόητο ατύχημα, κάτι τέτοιο. Είπε πως προέτρεψε τον Henning να ξαναμπεί στο αυτοκίνητό του και να πάει στην Ειδική. Ήταν ένα από εκείνα τα περίεργα ατυχήματα», κατέληξε ο Benoit Nogier.
Αργότερα το απόγευμα ο Kimi Raikkonen βρισκόταν στο αεροπλάνο για τη Γενεύη, για το σπίτι του. Παρότι η ομάδα εγγυήθηκε ότι μπορούσε να επισκευάσει τη ζημιά, ο Kimi αποφάσισε να μην συνεχίσει με το σύστημα Superally διότι οι ποινές που θα λάμβανε θα του στερούσαν κάθε ελπίδα να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα!
«Τελείωσε. Ο Kimi έφυγε. Η ζημιά δεν ήταν τόσο άσχημη, αλλά ο Kimi προτίμησε να σταματήσει. Αυτό ήταν. Είναι πολύ απογοητευτικό», κατέληξε ο B. Nogier. Πάντως, ο Φινλανδός θα αγωνιστεί κανονικά στα δύο επόμενα Ράλι που κλείνουν το φετινό πρωτάθλημα, στην Καταλονία και στην Ουαλία.
WRC – ΡΑΛΙ ΓΑΛΛΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 1η ημέρα)
1. Sordo (MINI) 1:23:02.1
2. P. Solberg (Solberg Citroen) +1.0
3. Ogier (Citroen) +2.8
4. Meeke (MINI) +54.5
5. Latvala (Ford) +1:13.7
6. Hirvonen (Ford) +1:20.6
7. Araujo (Italia MINI) +2:23.1
8. Ostberg (Stobart Ford) +2:36.8
9. Kuipers (FERM Ford) +2:46.8
10. H. Solberg (Stobart Ford) +3:18.0
auto.in.gr
- Χάνει το ματς με την ΑΕΚ ο Μορόν
- Μήπως με βίασαν και δεν το θυμάμαι; – Σοκάρουν οι αποκαλύψεις στη σειρά ντοκιμαντέρ για τον Diddy
- Θεσσαλονίκη: Σκηνές πανικού μετά την επίθεση με χημικά σε αγρότες στα «Πράσινα Φανάρια» – Δείτε βίντεο
- «Σε οικονομική ασφυξία οι δήμοι» – 24ωρη απεργία προκήρυξε η ΠΟΕ-ΟΤΑ
- Ανακαλείται μη ασφαλές τρόφιμο από τον ΕΦΕΤ
- Τα δεδομένα για τον Ντε Κολό – Το χαμηλό buy out και οι λεπτομέρειες του συμβολαίου του με τη Βιλερμπάν

