Μια έκθεση αυτοκινήτου όπως της Φρανκφούρτης η οποία και αποτελεί την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή διοργάνωση του είδους της, δεν μπορεί, εκτός φυσικά από τις λαμπερές πρεμιέρες, και να αποτυπώνει την άποψη της αυτοκινητοβιομηχανίας, για τους κινδύνους και τις τάσεις της αγοράς.

Με τη διπλή ιδιότητά του ως προέδρου μιας ευρωπαϊκής και μιας αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Sergio Marchionne δεν παρέλειψε εκτός από τα συνήθη θέματα της αυτοκινητοβιομηχανίας να εκφράσει την ανησυχία του για την οικονομική κατάσταση, προειδοποιώντας ότι το σύστημα του ενιαίου νομίσματος θα «εκτροχιαστεί» αν οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν καταφέρουν να αντιμετωπίσουν την τρέχουσα κρίση χρέους.

«Θεωρώ ότι υπάρχει η πιθανότητα σε περίπτωση που ληφθούν οι λάθος αποφάσεις η κατάσταση να εκτροχιαστεί», απάντησε ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου σε ερώτηση σχετικά με το αν το ενιαίο νόμισμα αντιμετωπίζει σοβαρούς κινδύνους .

«Τα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα. Το κλίμα δεν είναι καθόλου ευχάριστο. Και δεν μπορούμε να είμαστε απολύτως ήρεμοι με αυτό το κλίμα αστάθειας που επικρατεί και με τον τρόπο που οι ιθύνοντες διαχειρίζονται την ευρωπαϊκή κρίση», συμπλήρωσε ο S.Marchionne, υπογραμμίζοντας ότι οι αγορές δεν δείχνουν εμπιστοσύνη στην ικανότητα της Ευρώπης να περιορίσει την κρίση που δείχνει ολοένα να επεκτείνεται.

Καταλήγοντας ο Sergio Marchionne, εκτίμησε τόσο το 2011 όσο και το 2012 θα είναι «…δύσκολες χρονιές εκτός αν ξεκινήσουμε να δίνουμε στις χρηματοοικονομικές αγορές τις απαιτούμενες εγγυήσεις ούτως ώστε να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης για το ενιαίο νόμισμα που αυτή τη στιγμή δείχνει να λείπει».

Παρά τις δυσοίωνες δηλώσεις, ο Sergio Marchionne ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να γίνει αναθεώρηση των στόχων πωλήσεων και κερδών τόσο για την Fiat όσο και για την Chrysler για το 2011.

«Για την Chrysler δεν αλλάζει τίποτα. Οι προβλέψεις που έκανα το 2009 σχετικά με το 2011 και το 2012 ήταν μετριοπαθείς», δήλωσε χαρακτηριστικά επιβεβαιώνοντας το στόχο των δύο εκατομμυρίων δολαρίων για τα κέρδη του αμερικανικού ομίλου.

Όσον αφορά την Fiat, σχολίασε ότι οι μέχρι τώρα επιδόσεις σε επίπεδο πωλήσεων συμβαδίζουν με τους στόχους για φέτος, σημειώνοντας όμως ότι οι ευρωπαϊκές πωλήσεις παρουσιάζουν μια κάμψη και ότι είναι λιγότερες απ’ ότι είχε αρχικά προβλεφθεί «εξαιτίας της εξάρτησής τους από την ιταλική αγορά» την οποία χαρακτήρισε δύσκολη, εκτιμώντας παράλληλα ότι θα γίνει δυσκολότερη το 2012.

auto.in.gr