Η Καμεράτα διέπρεψε και στη Γαλλία
(Lelian – Le Courrier de L’ Ouest – 02/06/2011)
Το ίδιο πρόγραμμα παρουσίασε με εξίσου μεγάλη επιτυχία στην Φροβίλ (4 Ιουνίου) στο πλαίσιο του 14ου φεστιβάλ εκκλησιαστικής και μπαρόκ μουσικής (Festival de Musique sacree & baroque de Froville la Romane). Αξίζει να αναφερθεί ότι το συγκεκριμένο φεστιβάλ αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα του είδους του, σε διεθνές επίπεδο. Συμμετέχουν δε σε αυτό, μερικοί από τους κορυφαίους σύγχρονους ερμηνευτές της περιόδου αυτής. Η επιτυχία της συναυλίας που έδωσε η Καμεράτα στην κατάμεστη αίθουσα του καθεδρικού ναού της πόλης ήταν τέτοια, ώστε η ορχήστρα «υποχρεώθηκε» να βγει στη σκηνή τρεις φορές πέραν του προγράμματος, ανταποκρινόμενη στο παρατεταμένο και επιτακτικό χειροκρότημα του ακροατηρίου.
Η θετική ανταπόκριση του κοινού της Γαλλίας στην πρώτη επίσημη, εκτός ελληνικών συνόρων, συναυλιακή εμφάνισή της ορχήστρας με όργανα εποχής, έρχεται τη στιγμή που το τριπλό cd της με τα έργα Alessandro Severo του Χαίντελ και Don Crepuscolo του Νικόλαου Μάντζαρου (MDG) σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Πέτρου, γνωρίζει διεθνή επιτυχία. Είναι ήδη γνωστή η διάκριση diapason 5 που απέσπασε η ηχογράφηση από το ομώνυμο γαλλικό περιοδικό τον περασμένο Απρίλιο. Οι διακρίσεις ωστόσο, δεν σταματούν εκεί. Ευνοϊκότατες κριτικές εξακολουθούν να γράφονται από έγκριτα μουσικά περιοδικά, μερικά αποσπάσματα των οποίων ακολουθούν:
«Πρόκειται για μία από τις πιο καλοτραγουδισμένες ηχογραφήσεις έργων Χαίντελ. Έξοχη είναι η ορχήστρα με όργανα εποχής, που επίσης παίζει κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, καθώς ανταποκρίνεται με ζωντάνια και αβίαστη δεξιοτεχνία, στη σφριγηλή και πάντοτε με θεατρική επαγρύπνηση μουσική διεύθυνση του Πέτρου».
(Hugh Canning – Opera, International Record Review – Μάιος 2011)
«Ο Πέτρου προτιμά μία ακατέργαστη μουσική εικόνα και ωθεί την Armonia Atenea σε ένα ορμητικό πολλές φορές ακόμα και έξαλλο παίξιμο. Παράλληλα όμως, καταφέρνει να βγάλει στην επιφάνεια εκφράσεις συναισθημάτων θλίψης και πόνου με συγκινητικό τρόπο… Όσο για τον Don Crepuscolo του Μάντζαρου, ένα πραγματικό εύρημα! Υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορούμε να ακούσουμε από αυτόν;».
(J. Gahre – Das Opernglas, Neue Compact discs – Μάιος 2011)
«Ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου μας προσφέρει για άλλη μία φορά δυναμικό Χαίντελ τον οποίο ερμηνεύουν οι έλληνες μουσικοί σε όργανα εποχής με παθιασμένη ενέργεια και σφριγηλούς ρυθμούς».
(Richard Fairman – Gramophone, Opera Reviews – Ιούνιος 2011)
Υπενθυμίζουμε ότι η ενασχόληση της Καμεράτα με τα όργανα εποχής σε συνεργασία με τον αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου υπό το γενικό τίτλο Armonia Atenea ξεκίνησε το Φθινόπωρο του 2009. Στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής και μέχρι σήμερα, το σύνολο έχει διαγράψει μία σταθερά ανοδική πορεία παρουσιάζοντας μία σειρά εξαιρετικών συναυλιών και καινοτόμων οπερατικών παραγωγών που έχουν προκαλέσει αίσθηση.
Τόσο η θετική αποδοχή που έτυχαν οι δύο εμφανίσεις της στη Γαλλία, όσο και οι ευνοϊκές κριτικές της ηχογράφησης που κυκλοφορεί από την εταιρία MDG, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη σπουδαία δουλειά που επιτελείται από την ορχήστρα και τον Γιώργο Πέτρου, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν ότι η Καμεράτα μπορεί επιτυχώς να σταθεί σε διεθνές επίπεδο.
Μέγας χορηγός της Καμεράτα, Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής για την περίοδο 2011-2013 είναι το Ίδρυμα Ωνάση.
- Καυγάς στη λήξη του Μπουλς – Μπακς λόγω καρφώματος του Αντετοκούνμπο (vid)
- Η μετανάστευση στην Ευρώπη αλλάζει – Πώς θα διαμορφωθούν οι τάσεις το επόμενο έτος
- Δημόσια πανεπιστήμια: Προς διαγραφή 280.000 φοιτητές – 35.000 αιτήθηκαν παράταση σπουδών
- Μοντέρνοι «Λουδίτες» και καρυκεύματα: Οι καταναλωτικές τάσεις που θα δούμε το 2026
- Χάρις Αλεξίου: Γενέθλια για την τραγουδίστρια που έγινε 75 χρόνων – Το μήνυμά της
- Η AI εισβάλλει στη διαδικασία προσλήψεων και δημιουργεί «φαύλο κύκλο» δυσαρέσκειας
