Το 2010 οι πωλήσεις της αλυσίδας Public αυξήθηκαν κατά 40%. Οι κρίκοι αυξήθηκαν από 7 σε 11 συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού public.gr και δύο καταστημάτων που αγοράστηκαν από την FNAC όταν εγκατέλειψε την ελληνική αγορά και μεταμορφώθηκαν σε δύο μόλις ημέρες σε κρίκους της αλυσίδας.

Ο στόχος για το 2011 για περαιτέρω αύξηση κατά 20% «θα επιτευχθεί», νέα καταστήματα δεν θα ανοίξουν και απολύσεις δεν έχουν γίνει ούτε θα γίνουν. Εάν επισκεφτείτε τα Public τους επόμενους μήνες θα διακρίνετε ότι κάτι έχει αλλάξει: η εξυπηρέτηση των πελατών.

Apple Authorized Reseller

Η αλυσίδα Public μας κάλεσε την Τρίτη 5 Ιουλίου 2011 σε «μια από τις ναυαρχίδες του», στο Σύνταγμα. Η συνάντηση ξεκίνησε από τον 1ο όροφο όπου είδαμε το μεγάλο χώρο ο οποίος έχει αφιερωθεί στην Apple, καθώς στα Public έχει πλέον αποδοθεί ο τίτλος του Apple Authorized Reseller.

Στον 1ο όροφο σε μια σχετικά μεγάλη αίθουσα φορητοί υπολογιστές, iPad 2, iPod, iPhone και κάθε λογής αξεσουάρ και περιφερειακά -τα Public υποστηρίζουν ότι έχουν τη μεγαλύτερη ποικιλία- για τον κόσμο των προϊόντων της Apple βρίσκονται σε λειτουργία, πολλά είναι συνδεδεμένα ασύρματα στο Διαδίκτυο και οι πωλητές και οι πωλήτριες θα σας αφήσουν να τα γνωρίσετε πριν σας πλησιάσουν για να σας προσφέρουν επιπλέον πληροφόρηση. Οι άνθρωποι αυτοί είναι ειδικά εκπαιδευμένοι και οι γνώσεις τους είναι πιστοποιημένες από την Apple.

Αυξημένες πωλήσεις, υψηλές προσδοκίες

Ανεβαίνοντας τις κυλιόμενες σκάλες έως τον 5ο όροφο φτάσαμε στο cafe του Public, όπου η ομάδα μας παρουσίασε αριθμούς: εννέα εκατομμύρια επισκέπτες το 2010 σε 11 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, πωλήσεις ύψους 71,8 εκατομμυρίων, αυξημένες κατά 40% σε σχέση με το 2009.

Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρίας, κ.Ρόμπυ Μπουρλάς δεν μπορεί παρά να δηλώνει: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα πορεία μας σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για το λιανεμπόριο. Η εμπιστοσύνη των πελατών μας, μας δίνει το έναυσμα να προχωρήσουμε δυναμικά και τον 6ο χρόνο λειτουργίας μας, θέτοντας ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων κατά 20% και βάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη για το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών μας.»

Ο στόχος του 2011: Βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών

Σε αυτό το τελευταίο, δηλαδή το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών δηλώνει ότι επενδύει το 2011 η αλυσίδα. Προς αυτή την κατεύθυνση, εξάλλου, έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή κάποιες ενέργειες: τα προγράμματα ανταλλαγής κινητών (Trade n Save -επιστροφή κινητών παλαιότητας έως 2 ετών και αγορά οποιουδήποτε άλλου προϊόντος με «όφελος απόσυρσης») και παιχνιδιών (Trade n Play -επιστροφή τίτλων και προμήθεια νέων με έκπτωση έως και 50%), τα οποία «πηγαίνουν πολύ καλά».

Έμφαση στο Βιβλίο

Το Public τονίζει σε κάθε ευκαιρία την ευρεία γκάμα και το μείγμα των 500.000 προϊόντων που διαθέτει: περισσότερα από τα μισά προϊόντα αφορούν σε τεχνολογία, το άλλο μισό όμως περιστρέφεται γύρω από την υπηρεσία διανομής εισιτηρίων (με πολύ σημαντική συμμετοχή στα συνολικά έσοδα), τη μουσική, τα CD και τα DVD ή τα χαρτικά και κυρίως γύρω από το βιβλίο. Στο βιβλίο λοιπόν εστιάζει επίσης τη φετινή χρονιά η αλυσίδα, με μια εκστρατεία μέσω της οποίας επιχειρεί όχι απλώς να αυξήσει τις πωλήσεις του αλλά να προωθήσει την λεγόμενη «φιλαναγνωσία». Η εκστρατεία φέρει τον τίτλο : «Κάποιο βιβλίο μιλάει για σένα: το έχεις διαβάσει;» και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Έχει δε, όπως μας είπαν την αποδοχή σύσσωμου του εκδοτικού κλάδου. Το Σάββατο 21 Μαΐου τα καταστήματα Public κάλεσαν φανατικούς βιβλιόφιλους και μη, να συμμετέχουν στην 1η γιορτή ανταλλαγής βιβλίων στο Public στο Σύνταγμα. Εκεί οι επισκέπτες αφού διάλεξαν από τη βιβλιοθήκη τους τα βιβλία που αγόγγυστα θα μπορούσαν να αποχωριστούν αντάλλαξαν βιβλία. Επίσης, τα Public έχουν αναπτύξει μια εφαρμογή στο Facebook, μέσω του οποίου προωθούν τους 200 και πλέον τίτλους που διαθέτουν (διαβάστε περισσότερα για το Public BookFace στο in.gr Ψυχαγωγία).

Εξυπηρέτηση πελατών τεχνολογίας

Από την εκδήλωση αυτή κρατάμε την υπόσχεση για βέλτιστη εξυπηρέτηση. Στον κλάδο της τεχνολογίας ειδικά, οι πελάτες είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί, είτε γιατί γνωρίζουν πολύ καλά τι ζητάνε είτε γιατί δεν γνωρίζουν τίποτα. Τα Public πάντως εμφανίστηκαν να πιστεύουν στον άνθρωπο και τονίστηκε ότι δεν έχει γίνει καμία απόλυση, ότι υπάρχει εκπαίδευση και επιμόρφωση, ότι οι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία μέσα σε αυτό να αναρριχηθούν στην ιεραρχία, ότι το χαμόγελό τους δεν είναι επιβεβλημένο και ψεύτικο.

In.gr Τεχνολογία